انتخابات امانت مردم است
کد خبر: 4171668
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹

انتخابات امانت مردم است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: انتخابات حق و امانت مردم نزد ما است و باید با تمام دقت ماموریت‌ها را پیگیری کنیم تا دشمنان و مغرضان داخلی و خارجی دستاویزی برای توطعه نداشته باشند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم،  استاندار آذربایجان‌ شرقی، روز گذشته، پنجم مهرماه، در جلسه مشترک ستاد انتخابات و هیأت نظارت بر انتخابات استان، ضمن ابراز خرسندی از انجام روند انتخابات در استان، گفت: انتخابات در کشور ما به منزله آبرو است و دوام و قوام نظام به اجرای باشکوه انتخابات بر می‌گردد؛ هرچقدر انتخابات پرشور، آگانه و توام با اطمینان ملی برگزار شود، در تمام ابعاد جایگاه نظام در جهان تثبیت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات حق و امانت مردم نزد ما است و باید با تمام دقت ماموریت‌ها را پیگیری کنیم تا دشمنان و مغرضان داخلی و خارجی دستاویزی برای توطعه نداشته باشند.

خرم، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، گفت: ماموریت مهم و اصلی که از سوی معظم‌له بر دوش ما نهاده شده اهمیت و برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید با دقت هرچه تمام نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر قانون مداری، استقلال و بی‌طرفی و جلوگیری از سوگیری احتمالی دست اندرکاران انتخابات در استان ادامه داد: گفتارها، دیدارها و تعاملات باید به نحوی باشد تا احدی نتواند ایجاد شائبه کند و باید همه عواملی که در حوزه انتخابات مسئولیت دارند اعم از اعضای ستاد اجرایی و اعضای هیات نظارت بر انتخابات دقت لازم را در این خصوص داشته باشند.

​تراب محمدی، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه، گفت: با بررسی دقیق انتخابات گذشته و حضور میدانی در شهرستان‌های استان، نقاط ضعف و قوت در سراسر استان احصا شده است.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف باید بر طرف شود، افزود: در جلسات ستاد انتخابات استان تمام ضعف‌های ادوار گذشته بررسی شده و دستورات لازم برای رفع نقاط ضعف و خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز صادر شده است.

محمدی، با اشاره به آمار شعب اخذ رای در انتخابات گذشته اشاره کرد و افزود: تعداد کل شعب اخذ رای در استان ۳ هزار و ۵۳ شعبه بود که از این تعداد یک هزار و ۵۱۲ شعبه در منطقه شهری و یک هزار و ۵۴۱ شعبه روستایی و ۷۲۱ شعبه مشغول به فعالیت بودند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، در ادامه تاکید کرد: تمام تلاش ما در ستاد انتخابات استان، مشارکت حداکثری واجدان شرایط رای دهی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و صیانت از آرای مردم عزیز و انقلابی استان است که ضمن برنامه‌ریزی برای تحقق این اهداف، از خداوند متعال یاری می‌طلبیم.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۷ مهرماه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha