فرهنگ دفاع مقدس از عناصر مهم پیشرفت کشور است
کد خبر: 4171775
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

فرهنگ دفاع مقدس از عناصر مهم پیشرفت کشور است

سردار نورخدا قاسمی، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس فرهنگ دفاع مقدس را از عناصر مهم پیشرفت کشور دانست و گفت: مجاهدان دفاع مقدس عامل عزت و غرور نظام و انقلاب هستند.

سردار نورخدا قاسمی، رزمنده دفاع مقدس

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار نورخدا قاسمی، جانشین اسبق فرمانده سپاه روح‌الله و از رزمندگان دوران دفاع مقدس، امروز، 6 مهر، در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مسجد فاطمه الزهرا(س) دانشگاه اراک به بیان رشادت‌های رزمندگان در ایام دفاع مقدس و جانفشانی‌هایی که ثمره آن قدرت دفاعی و بازدارندگی امروز است پرداخت و گفت: مجاهدان دفاع مقدس عامل عزت و غرور نظام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم تمام شرایط نامساعد جنگی، با صلابت از این سرزمین دفاع شد و هیچ خاکی از کشور جدا نشد، افزود: دفاع مقدس یک افتخار و برگ زرینی در تاریخ ایران است. امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با پشتیبانی مردم، جمهوری اسلامی در اوج قدرت و در تمام ابعاد در حال پیشرفت است

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: پیش از انقلاب کشور دچار از خودبیگانگی بود و اگر روحیه فداکاری، مقاومت و صبر مادران و همسران شهدا و جانبازان در دوران دفاع مقدس نبود، روحیه خودباختگی و ترس به جامعه منتقل می‌شد.

وی افزود: بانوان در دوران دفاع مقدس تمدن نوینی را ایجاد کردند که نشان داد می‌توان در کنار احساس محبت نسبت به همسر و فرزندان در دفاع از دین و کشور ایستادگی کرد.

جانشین اسبق فرمانده سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه پیشکسوتان دفاع‌مقدس پاسخگوی سوالات نسل امروز باشند، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس ملت ایران گنجینه بسیار ارزشمندی است که باید برای همیشه زنده بماند و دستاوردهای آن برای نسل جوان تبیین شود.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم شرکت‌کنندگان با حضور در مزار شهید گمنام ضمن عطر افشانی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام
captcha