امام جماعت مهمترين نقش را در جذب جوانان به مسجد ايفا می‌کند
کد خبر: 4171878
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

امام جماعت مهمترين نقش را در جذب جوانان به مسجد ايفا می‌کند

امام جمعه نظرآباد گفت: ائمه جماعت مساجد نقش محوری در هدایت و جذب نسل جوان امروز دارند؛ با وحدت و همدلی و کار فرهنگی در جذب جوان می‌توان بسیار مؤثر عمل کرد.

حجت الاسلام سجاد موسوی امام جمعه نظرآباد

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام سید سجاد موسوی، امام جمعه شهرستان نظرآباد، پیش از ظهر جمعه، هفتم مهرماه در بیست و یکمین همایش روحانیون و ائمه جماعات این شهرستان ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام(ص) به نقش مساجد در توسعه خدمات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اشاره کرد و گفت: ما به‌عنوان یک مبلغ برای موفقیت و پیشبرد اهداف باید سیره پیامبر را الگو قرار بدهیم.

وی بیان کرد: اتفاقات مثبت را تأیید کنیم و اگر جایی نیاز به اصلاح بود اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و اگر نیاز بود مقابله کنیم و با قاطعیت در این مسیر پیش برویم.

امام جمعه نظرآباد تصریح کرد: منویات رهبر معظم انقلاب در راستای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی را به یاد در نظر داشته باشیم و در صورتی در جامعه پردازی موفق می‌شویم که مسجدمحور تصمیم بگیریم و عمل کنیم.

وی اظهار کرد: باید در مساجد بسیج‌های عمومی را فعال کنیم و از نیروهای پرانگیزه و جوان استفاده کنیم و بی‌شک به اندازه اراده و تلاش ما برکات الهی رسد و اگر ما کاری را برنامه‌ریزی کنیم و قدمی برداریم حتماً از عنایت و یاری خداوند متعال بهرمند خواهیم شد و لذا تلاش ما زمینه‌ساز توفیقات و برکات است.

موسوی با اشاره به اینکه امام جماعت مسجد محور برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌هاست، افزود: امام جماعت برای تقویت نظام دینی و احصاء مشکلات و گرفتاری‌ها و ارائه راهکار برای حل آنها، در هر محله صدای رسای مردم باشند تا شهروندان از این طریق مسائل را پیگیری کنند.

امام جمعه نظرآباد با اشاره به اینکه دشمنان، نسل امروز و نوجوان را نشانه گرفته‌اند تا عقبه مردمی نظام را از اعتقادات جدا کنند، گفت: بدخواهان، دین‌زدایی را با هدف جدایی نسل جوان از عقاید و مکتب دنبال می‌کنند.

وی کوتاهی در ارتباط‌گیری با نوجوانان را از اهم مشکلات امروز دانست و بیان کرد: بدخواهان، نوجوانان را دچارشبهه و سردرگمی کرده‌اند و راهکار مقابله با این مسئله ارتباط گیری و تبیین مسائل است.

این مسئول گفت: ائمه جماعت مساجد نقش محوری در هدایت و جذب نسل جوان امروز دارند؛ به حتم با وحدت و همدلی و کار فرهنگی در جذب جوان می‌توان بسیار مؤثر عمل کرد.

 

انتهای پیام
captcha