پیام پرتاب ماهواره نور۳، شکست پروژه تحریم است
کد خبر: 4171916
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
امام جمعه تبریز:

پیام پرتاب ماهواره نور۳، شکست پروژه تحریم است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم گفت: پرتاب ماهواره نور ۳ پیام مهمی به دشمن ارسال کرده و آن این است که پروژه تحریم جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، هفتم مهرماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز گفت: پرتاب ماهواره نور ۳ پیام مهمی به دشمن ارسال کرده و آن این است که پروژه تحریم جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است.

وی افزود: این هفته سومین ماهواره بومی کشور به همت نیروی هوافضای سپاه به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت. این ماهواره با تمرکز به کارکرد اطلاعاتی، مجموعه‌ای از دریافت‌ها را به فرستنده اصلی ارسال و نیاز‌های کشورمان را در حوزه اطلاعاتی رفع خواهد کرد.

آل‌هاشم ادامه داد: ما در دنیا دهمین کشور از نظر ارسال ماهواره به فضا و پیشرفت‌های آن و نخستین کشور اسلامی هستیم که به این موفقیت دست یافته‌ایم. این موفقیت درخشش گفتمان «ما می‌توانیم» در ابعاد جهانی است.

امام جمعه تبریز افزود: سران رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که با پرتاپ این ماهواره به فضا جمهوری اسلامی ایران قادر است به هر نقطه‌ای از کره زمین دسترسی داشته باشد و یکی از مسئولان آمریکایی نیز بابت پیشرفت‌های ایران در حوزه فضایی ابراز نگرانی کرده است. همه اینها نشان از آن دارد که رژیم صهیونیستی و غربی‌ها از پیشرفتی که دانشمندان ایرانی خلق می‌کنند، ناراضی و وحشت زده هستند و سعی دارند در مقابل پیشرفت‌ها مانع ایجاد کنند.

وی در ادامه خطبه‌ها در خصوص موضع شفاف ایران در مورد حوادث آذربایجان و ارمنستان گفت: موضع ایران در بحران قفقاز مبتنی بر چهار اصل است که در سخنرانی ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹ مقام معظم رهبری تعیین شد. اصل اول، همه سرزمین‌های آذربایجان که به وسیله ارمنستان در دهه ۹۰ میلادی تصرف شده باید آزاد شود. اصل دوم، باید امنیت ارامنه‌ای که در سرزمین‌های آزاد شده ساکن هستند محفوظ باشد.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: اصل سوم، مرز‌های بین‌المللی به هیچ وجه نباید تغییر کند و اصل چهارم، تروریست‌های تزریقی به جبهه جنگ به هیچ وجه نباید در نزدیکی مرز‌های ایران مستقر شوند. موضع جمهوری اسلامی اگر در رابطه با این مسائل رعایت نشود، بنا بر وظیفه خود مخالفت می‌کند، زیرا این مرز یک راه ارتباطی چند هزار ساله است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با قدردانی از تلاش‌های نیروهای اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات و همکاری تشکیلات قوه قضائیه تصریح کرد: کمیت و کیفیت اقدامات دقیق و سریع دستگاه‌های اطلاعاتی و مجاهدان گمنام امام عصر(عج) در این عرصه در یک سال اخیر بسیار تحسین برانگیز است. به خاطر کثرت این اقدامات و عدم امکان تبیین کامل، این مجاهدت‌ها برای مردم عادی شده است.

آل‌هاشم گفت: فعالیت‌های این نیروها مجاهدت خاموش است و نمی‌توان بیان کرد، ولی شایسته است که از همه مجاهدان نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان تجلیل کنیم و برایشان آرزوی توفیق بیشتر همراه با تقویت نقاط قوت و رفع ضعف و آسیب‌ها را داشته باشیم. به سربازان گمنام امام زمان(عج) درود می‌فرستیم و به وزیر اطلاعات آقای خطیب و رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار کاظمی خدا قوت عرض می‌کنیم.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تبریک هفته وحدت به مسلمانان جهان ادامه داد: از روز ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول هفته وحدت است. این هفته با تدبیر امام راحل نامگذاری شد. برای نیاز‌های جهان اسلام و در راس آن‌ها در شرایط کنونی باید اتحاد عمومی و پرهیز از اختلافات برجسته باشد و به شبهات موجود پاسخ داده شود. تلاش آمریکا این است که وحدت بین مسلمانان برقرار نشود.

وی اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی برای طرح یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها و دغدغه‌های امروز جهان اسلام شامل وحدت و جلوگیری از درگیری‌های درونی است. وحدت جهان اسلام یعنی این‌که مسلمانان ید واحده علیه سلطه گران استکبار باشند.

آل‌هاشم تصریح کرد: در ایام هفته وحدت امسال، انفجار تروریستی مرگبار در بلوچستان پاکستان انجام گرفت که مقام‌های محلی و رسانه‌های این استان خبر دادند که در نتیجه این انفجار تروریستی دهها نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند. ما از تریبون نماز وحدت آفرین جمعه تبریز این اقدام تروریستی را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: امروز هفتم مهر روز آتش‌نشانی است. در هفتم مهرماه سال ۵۹ وقتی حمله هوایی بعثی‌ها در پالایشگاه آبادان صورت گرفت آتش‌نشانان منطقه و شهر‌های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند. در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیما‌های دشمن اقدام به بمباران کردند که منجر به شهادت ۲۴۵ نفر از آتش نشانان شد. ما خدمات آتش نشانان عزیز را رج می‌نهیم که شبانه روز در تلاش هستند.

وی ادامه داد: تبریز از نظر آتش‌نشانی جزو نخستین‌ها است. ساخته شدن اولین ایستگاه آتش‌نشانی در سال ۱۲۲۱ در تبریز یکی از ده‌ها مصادیق شهر اولین‌ها است. نگاهی به دایره گسترده وظایف و خدمت آتش نشانان حکم می‌کند که سازمان آتش نشانی، همواره باید به پیشرفته ترین امکانات روز مجهز و برای ایفای نقش موثر از نیروهای آماده و ورزیده برخوردار باشد.

خطیب جمعه تبریز افزود: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس شاهد رونق فعالیت و گستره یادواره‌های مربوط به دفاع مقدس تحت عنوان کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان بودیم. بنده این هفته در یادواره‌های شهدای شهر یامچی مرند، ورزقان و منطقه کلیبر حضور یافتم. مردم عزیز برای اجلاس نهایی این کنگره ۱۰ هزار شهید استان آماده هستند. سپاه عاشورا قدم‌های مثبتی با همکاری همه نهاد‌ها انجام داده است و این هفته برای شهید فکوری و شهدای پایگاه هوایی تبریز یادواره‌ای برگزار می‌شود.

وی همچنین با قدردانی از کارگران، بازیگران و سایر عوامل سریال عاشورا گفت: این سریال بدون شک یکی از بهترین آثار تصویری درباره دفاع مقدس است که به نقش فرمانده و رزمندگان لشکر عاشورا در دفاع مقدس پرداخته است. نیاز هست تا زندگی فرماندهان دفاع مقدس به عنوان میراث تاریخی را روایت کنیم. این قدردانی را به نمایندگی از مردم استان، رزمندگان و خانواده معظم شهدا انجام می‌دهم و امیدواریم صداوسیما این رویکرد مبارک را ادامه دهد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی در تابستان امسال در مناطق مختلف استان تصریح کرد: تابستان امسال از نظر آب، مشکلاتی پیش آمد که مردم تحمل کردند. اکنون یادآوری می‌کنیم و تذکر می‌دهیم که مسئولان غفلت نکنند و مثل کم آبی که در تابستان داشتیم در پاییز و زمستان، مازوت‌سوزی نیروگاه تبریز به عامل بزرگ زیست محیطی تبدیل نشود.

آل‌هاشم گفت: از مسئولان درخواست می‌کنیم اگر قرار است کاری انجام شود از همین امروز شروع کنند. هنگامه بحران نباید به‌دنبال اجرای طرح‌های کوتاه و میان مدت باشند و زحمت مضاعفی به مردم تحمیل کنند. دستگاه‌های مختلف در قانون هوای پاک وظیفه دارند و نباید در این موضوع تأخیر و ترک فعل داشته باشند.

انتهای پیام
captcha