اختصاص فضا به نمازخانه در مدارس خراسان‌شمالی رشد یافت
کد خبر: 4172623
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

اختصاص فضا به نمازخانه در مدارس خراسان‌شمالی رشد یافت

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: در مجموع بخش بسیاری از مدارس استان دارای نمازخانه هستند و اختصاص فضا به منظور این مهم از رشد معناداری برخوردار است.

محمد عقیقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمد عقیقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله استانی که امروز 10 مهرماه در محل کانون شهید باهنر برگزار شد، اظهارکرد: براساس اعلام اولویت‌های وزارتخانه در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس توسط امام جماعت، دانش آموزان معلمان و مربیان، این در حالیست که بخش بسیاری از مدارس استان دارای نمازخانه هستند حالا شاید با جمعیت دانش آموزان همخوانی نداشته و یا اینکه استانداردهای لازم را ندارند اما اختصاص فضا به این مهم از رشد معنا داری برخوردار است.

وی با اشاره به تجهیز نمازخانه‌های استان، افزود: تامین امام جماعت برای نمازخانه‌های مدارس و تجهیز آنان از مصوبات شورای آموزش و پرورش استان بوده که این مهم نشانگر اهمیت بالای این موضوع است.

عقیقی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس از اولویت‌های دیگر است، ادامه داد: سال گذشته 100 روز نفسگیر از سوی دشمنان به منظور ایجاد خدشه بر پوشش زنان و دختران ایران به مردم و کشور تحمیل شد که بنا به گفته مقام معظم رهبری باید موضوع جهاد تبیین را از همان پیش دبستانی تا زمان فارغ التحصیلی دانش آموز از آموزش و پرورش برایشان بازگو کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن به منظور برداشتن چادر از سر زن مسلمان دلسوزی برای این قشر نیست بلکه آنان بنیان خانواده را نقطه اصلی قرار داده‌اند، تصریح کرد: در این راستا سال گذشته آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و فعالان فرهنگی بیش از چهار هزار جلسه درخصوص جهاد تبین برگزار کردند که امسال با وجود هزینه‌های هنگفت دلاری از سوی دشمنان آثارسوء و فجایع فرهنگی را در کف خیابان و سطح مدارس شاهد نبودیم.

وی با تاکید بر اولویت سوم با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: امروز هر چه داریم از برکت خون شهدا داریم بر همین اساس نباید از آرمان‌های شهدا فاصله بگیریم و باید برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنان بیش از پیش تلاش کنیم.  

عقیقی با اشاره به آشفتگی‌های موجود در برنامه‌های معاونت پرورشی و نبود وحدت رویه، تصریح کرد: توجه به نماز و مسائل اعتقادی و پرداختن به امید بخشی به نسل جوان از اولویت‌ها بوده و این در حالیست که دشمنان به دنبال ایجاد یاس و نامید جوانان از انقلاب اسلامی هستند در این راستا مربیان مکلفند تا سر حد امکان در راستای امیدبخشی و نشاط و ایجاد سفرهای تربیتی و تشکل‌های دانش آموزی و برپایی مسابقات فرهنگی و قرآنی بیش از پیش تلاش کنند.

وی با تاکید بر احیاء هویت اسلامی و ایرانی و ضرورت برپایی گفتمان‌های دینی اجتماعی در بین دانش آموزان، یادآورشد: مدیران باید در سطح مدارس تریبون های آزاد با موضوعات سیاسی اجتماعی برپا کنند تا دانش آموزان بتوانند از طریق این مهم خود را ارائه دهند و همچنین زمینه مشارکت گسترده در انتخابات هم فراهم شود.

انتهای پیام
captcha