اعتراض مسلمانان بلژیک به تحمیل آموزش‌های جنسی در مدارس
کد خبر: 4172978
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

اعتراض مسلمانان بلژیک به تحمیل آموزش‌های جنسی در مدارس

نهادهای اسلامی در بلژیک به تصویب قانونی مربوط به تدریس کتابی در خصوص انتخاب و تغییر جنسیت در مدارس این کشور اعتراض کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره،  نهادهای اسلامی در بلژیک اعلام کردند که قصد دارند، قانون تربیت جنسی را که اخیراً در پارلمان تصویب شده و اوایل سال آینده میلادی در مدارس فرانسوی‌زبان و برخی مدارس عادی در ایالت‌های بلژیک اجرا می‌شود، به چالش بکشند.

چندین نهاد اسلامی در بلژیک بیانیه‌ای صادر کردند که در آن گفتند، در خصوص تصویب راهنمای آموزش زندگی عاطفی و جنسی موسوم به (EFRAS) در برخی از ایالت‌های بلژیک به دادگاه قانون اساسی شکایت خواهند کرد.

شورای هماهنگی نهادهای اسلامی در بلژیک، اتحادیه اسلامی بلژیک، اتحادیه مساجد آلبانیایی در بلژیک، اتحادیه مساجد آفریقایی در بلژیک، فدراسیون مساجد بلژیک، جامعه اسلامی بوسنیایی در بلژیک و انجمن‌های فرهنگی اسلامی ترکیه در بلژیک از جمله امضاکنندگان بیانیه هستند.

بر اساس این بیانیه، نهادهای اسلامی بلژیک تأکید کردند که بسیاری از معیارهایی که منجر به تصویب راهنمای IFRAS شد، خلاف قانون اساسی است. آنها در عین حال اعمال خشونت‌آمیز و خرابکاری علیه مدارس را به دنبال صدور قانون مذکور در اوایل ماه میلادی گذشته محکوم کردند.

رسانه‌های اروپایی به نقل از لیگ کورست، وکیل مؤسسات عضو شورای هماهنگی مؤسسات اسلامی بلژیک، نوشتند: «مفاد بسیاری در این قانون وجود دارد که بسیار مشکوک است».

همزمان با تصویب این قانون در هفتم سپتامبر گذشته، صدها نفر از والدین دانش‌آموزان در بلژیک تظاهرات کردند و ده‌ها گروه خصوصی و صفحه مخالف این قانون در فیس‌بوک ایجاد شد.

با وجود اینکه یک نظرسنجی در میان والدین دانش‌آموزان مدارس انجام شد که نشان می‌داد آنها به شدت این قانون را رد می‌کنند، اما پارلمان بلژیک آن را تصویب کرد که موج شدیدی از اعتراض والدین را برانگیخته است  و این اعتراض هم فقط به مسلمانان محدود نمی‌شد، بلکه گروه‌ها و فرقه‌های دیگری را در بلژیک نیز شامل می‌شد.

در تظاهراتی که در 17 سپتامبر آغاز شد، آلن اسکادا، رئیس گروه کاتولیک فرانسوی سیویتاس، گفت: ما برنامه‌هایی را که می‌خواهد نظم جهانی جنسی جدیدی را تحمیل کند، رد می‌کنیم.

او افزود: آنها فرزندان خردسال شما را از پنج سالگی به این باور می‌رسانند که می‌توانند تصمیم بگیرند(در خصوص مسائل جنسی)، گویی این یک بازی است.

والدین، نگرانی خود را از آموزش‌های عاطفی و جنسی به فرزندانشان ابراز و تاکید کردند که مسائل جنسی باید در فضای خصوصی خانواده و نه در مدرسه مطرح شود.

کتاب راهنمای افراس مشتمل بر 300 صفحه و حاوی اطلاعاتی است که برای مربیانی در نظر گرفته شده است که دوره‌ها و جلسات آموزشی را برعهده می‌گیرند و در خصوص آموزش آزادی انتخاب جنسیت یا تغییر آن و آموزش تربیت جنسی به کودکان است.

اگرچه کتاب راهنمای IFRAS بیش از 10 سال است که در بلژیک وجود دارد، اما آنچه جدید است امسال اجباری بودن آموزش آن برای برای کلاس‌های ششم ابتدایی و چهارم دبیرستان در استان والونیا در بلژیک است. همچنین این دروس آموزش جنسی در تمام مدارس فرانسوی‌زبان به مدت دو ساعت برای سنین 11 تا 15 سال اجباری شده است.

این قانون شامل 85000 دانش‌آموز در والونیا و 25000 دانش‌آموز در بروکسل می‌شود، زیرا نهادهای فرانسوی‌زبان در این کشور موافقت کردند بودجه سالانه 4.8 میلیون یورو را برای این منظور جمع‌آوری کنند.

انتهای پیام
captcha