کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: سوزاندن قرآن اقدامی نفرت‌انگیز است
کد خبر: 4173131
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: سوزاندن قرآن اقدامی نفرت‌انگیز است

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در سخنانی تأکید کرد که قرآن سوزی اقدامی نفرت‌انگیز است که با هدف تفرقه‌پراکنی انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در سخنانی تأکید کرد که اقدامات نفرت‌انگیز سوزاندن قرآن در چندین کشور اروپایی با هدف تفرقه بین کشورها و جوامع است.

تورک امروز چهارشنبه در یک سخنرانی در کنفرانسی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر در مادرید، پایتخت اسپانیا، گفت: عمل نفرت‌انگیز سوزاندن قرآن، اقدام تحریک‌آمیز عمدی است که با هدف ایجاد تفرقه بین کشورها و جوامع صورت می‌گیرد.

وی از کشورهای اروپایی خواست به نژادپرستی پایان دهند و از حقوق مهاجران و پناهندگان دفاع کنند و افزود: امیدوارم تاریخ را عمیق‌تر درک کنم. 60 میلیون نفر به اروپا پناهنده شدند و قانون پناهندگی محصول مهم یک تجربه بود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود: اعلامیه جهانی حقوق بشر گام‌های لازم را برای ایجاد آشتی و ایجاد جوامع آزادتر، عادلانه‌تر، برابرتر و انعطاف‌پذیرتر برداشته است اما حقوق بشر برای بسیاری در بحبوحه توسعه فناوری رو به افول است در حالی که درگیری‌ها و تبعیض در حال افزایش است.

تورک از تبدیل شدن پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به وسیله‌ای برای انتقال سخنان نفرت‌انگیز سخن گفت و هشدار داد که پیشرفت‌های فناوری کنترل‌نشده منجر به تهدید حقوق افراد شده است.

وی تأکید کرد که حقوق بشر باید ریشه در هر فرهنگ انسانی داشته باشد و در تمام جنبه‌های اجتماع ادغام شود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در عین حال ابراز امیدواری کرد که سال 2023 نقطه عطفی باشد که تعهدات برای مقابله با چالش‌ها از طریق حقوق بشر را احیا کند.

انتهای پیام
captcha