دل بستن به رژیم صهیونیستی مشکل کشورها را حل نمی‌کند
کد خبر: 4173365
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
امام جمعه تبریز:

دل بستن به رژیم صهیونیستی مشکل کشورها را حل نمی‌کند

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مهمانان کنفرانس وحدت، گفت: با دل بستن به رژیم صهیونیستی نه تنها مشکل کشورها حل نمی‌شود بلکه درد و رنج دوچندانی برای آنها ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، 14 مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مهمانان کنفرانس وحدت و مسئولان نظام در سالروز ولادیت پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «رژیم غاصب صهیونیستی رفتنی است و دولت‌هایی که به سراغ قمار عادی‌سازی با این رژیم رفته‌اند روی اسب بازنده شرط بسته‌اند»، گفت: با دل بستن به رژیم صهیونیستی نه تنها مشکل کشورها حل نمی‌شود بلکه درد و رنج دوچندانی برای آنها ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط و اتصال با دشمنان اسلام و مسلمین که ناتوانی آنها به اثبات رسیده است، حاصلی برای دولت‌های منطقه ندارد، اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بی‌ثبات‌ترین دولت طول عمر خود را تجربه می‌کند به طوری که این رژیم غاصب از سال ۲۰۰۶ در هیچ جنگی پیروز نشده و هر هفته تجمعات اعتراضی بزرگ در داخل سرزمین اشغالی شکل می‌گیرد و جریان مقاومت هیمنه و اقتدار خود را دور تا دور رژیم صهیونیستی گسترانده است.

آل‌هاشم با اشاره به کمبود چند ۱۰ هزار نفری معلم در آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش از منظر رهبری رکن اصلی تحول در آینده کشور است اما به علت کم اعتنایی به این دستگاه شرایط بغرنجی در این مجموعه به وجود آمده است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه این وضعیت مربوط به امروز نیست بلکه در طول دولت‌های گذشته به این مجموعه کوتاهی شده است، ادامه داد: با نگاه مقطعی و کوتاه مدت نمی‌توان مسایل اساسی و ریشه‌ای را جبران کرد.

وی در ادامه همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی، گفت: یکی از نیازهای اصلی همه جوامع بشری، نظم، انضباط و امنیت است و پلیس یا به عبارتی نیروی انتظامی از نهادهای اصلی دخیل در ایجاد، افزایش و حفظ امنیت است.

آل‌هاشم با بیان اینکه نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس ۱۳ هزار شهید تقدیم کرده است، افزود: این نیرو همچنین بیش از ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در زمینه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر، برقراری امنیت مرزها، مبارزه با اشرار، قاچاقچیان و گروهک‌ها فعالیت می‌کنند.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: نیروی انتظامی محبوب مردم و مورد تکریم آنان است و فرماندهان و مسئولان این نیرو پاسخگوی مردم هستند.

وی در ادامه خطبه‌ها همچنین با اشاره به روز روستا و عشایر، گفت: نقش عشایر و روستائیان در آبادانی کشور بسیار حیاتی است و نام‌گذاری این روز، در توسعه و ترویج فرهنگ روستائیان و عشایر از اهمیت بالایی برخوردار است.

آل‌هاشم با بیان اینکه به فرموده امام راحل «عشایر ذخایر ملت هستند»، ادامه داد: روستاییان و عشایر در رشد اقتصادی و توسعه کشور نقش کلیدی ایفا می‌کنند و نباید آنها را نادیده گرفت زیرا نوع زندگی و سبک زندگی روستائیان به ویژه عشایر، آن‌ها را به مردمانی غیور تبدیل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز هفته وقف، گفت: وقف عملی است که در آن اموال و منابع مالی به صورت دایمی به امور خیریه و اجتماعی اختصاص می‌یابد و اثرات آن فقط شامل فرد نمی‌شود بلکه امتیازات مادی و معنوی برای جامعه به ارمغان می آورد.

وی افزود: این عمل خداپسندانه در همبستگی و یکپارچکی اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند و به توسعه جامعه، تحقق عدالت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

آل‌هاشم اظهار کرد: وقف می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند آموزش، بهداشت، خدمات اجتماعی و فرهنگی، کمک به نیازمندان و پیشرفت علم و فناوری موثر باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به تذکر خود در نماز جمعه هفته گذشته در رابطه با مازوت‌سوزی نیروگاه تبریز، گفت: پس از این تذکر، از دفتر رئیس‌جمهور تماس گرفتند و اعلام کردند که ایشان در این خصوص به وزیر نفت دستور ویژه داده است.

وی از پیگیری نهاد ریاست جمهوری و شخص رئیس‌جمهور در این خصوص قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha