سازمان دانشجویان؛ درگاهی برای جذب و ورود دانشجویان به جهاددانشگاهی
کد خبر: 4173480
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
رئیس جهاددانشگاهی در پیامی تأکید کرد؛

سازمان دانشجویان؛ درگاهی برای جذب و ورود دانشجویان به جهاددانشگاهی

رئیس جهاددانشگاهی در پیامی به مناسبت فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد تشکیل سازمان دانشجویان این نهاد گفت: این مرکز درگاهی برای جذب و ورود دانشجویان به جهاددانشگاهی بوده و باید فضا را برای ایده‌پردازی‌ها، نوآوری‌ها، ابداعات، خلاقیت‌ها و کار‌های دسته‌جمعی منجر به عمل مسائل مهیا کند.

سازمان دانشجویان؛ درگاهی برای جذب و ورود دانشجویان به جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، در پیام حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن پانزدهم مهرماه، بیست و پنجمین سالگرد تشکیل سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جلب مشارکت نظام‌مند دانشجویان و توسعه فعالیت‌های دانشجویی همواره و از دیرباز مورد توجه خاص جهاددانشگاهی بوده و سرلوحه اهداف اصلی برنامه‌های فرهنگی این نهاد قرار داشته است. یکی از اقدامات انجام‌گرفته در این راستا، تشکیل سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بوده است که در حال حاضر، ربع قرن فعالیت را در کارنامه دارد. نگاه اجمالی به فعالیت‌ها و عملکرد بیست‌وپنج‌ساله، بیانگر این مسئله است که علی‌رغم فراز و نشیب‌های گوناگون و وجود مشکلات و محدودیت‌ها، این سازمان توانسته است با به‌کارگیری ظرفیت‌های ارزشمند، خلاق و جهادی دانشجویی، کارنامه قابل دفاعی از خود به‌جای بگذارد.

داشتن ماهیت و ویژگی دانشجویی این سازمان، اهمیت آن را در ساختار جهاددانشگاهی بیش از پیش می‌کند. دانشجویان، به‌عنوان چشم بینا و پیشران جامعه، نقش مؤثری در تحولات تاریخ معاصر به‌ویژه در بستر انقلاب اسلامی و در فضای دانشگاه دارند و حضور به‌موقع، اثربخش، خالصانه و فعالانه دانشجویان، پس از انقلاب در همه عرصه‌ها، به‌ویژه در بزنگاه‌هایی مانند دفاع مقدس و حضور در سنگر‌های علم و فناوری، الهام‌بخش آحاد جامعه و حتی نخبگان و جریانات سیاسی و اجتماعی است و البته که این نقش همواره مورد تأکید و توجه خاص بوده و دانشجویان در بیان و کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به جهت نقش ویژه فرهنگی اجتماعی و سیاسی، همواره از مهم‌ترین اقشار و مبدأ بسیاری از تحولات جامعه ذکرشده‌اند؛ لذا به باور ما، یکی از مهم‌ترین علل تداوم فعالیت‌های این سازمان، ناشی از حضور و فعالیت متعهدانه و خلاقانه دانشجویان است و اساساً حضور اثرگذار و فعالانه دانشجویان به‌مثابه شریان‌های حیات‌بخش است که به این کالبد جان می‌دهد و آن را مهیای انجام طرح‌های نو و بدیع مانند «رویداد مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران»، طرح ملی «ایران، مرز پرگهر»، طرح‌های محرومیت‌زدایی و مانند آن می‌کند؛ لذا شایسته است سازمان دانشجویان به‌عنوان درگاهی برای جذب و ورود دانشجویان به جهاد دانشگاهی عمل کند و این مرکز باید ضمن هدایت، حمایت، نظارت و فراهم آوری زمینه‌ها، فضا را برای ایده‌پردازی‌ها، نوآوری‌ها، ابداعات، خلاقیت‌ها و کار‌های دسته‌جمعی منجر به عمل مسائل مهیا کند.

اینک که جهاددانشگاهی شعار خود را بر «الگوی پیشرفت باایمان، امید و اعتماد به جوانان» قرار داده است، سازمان دانشجویان می‌تواند درگاه و محمل ورود جوانان دانشجو که مجهز به روحیه امید، ایمان و تلاش هستند، به زیست‌بوم بزرگ جهاددانشگاهی باشد و وظیفه هدایت و حمایت از آن‌ها را بر عهده گیرد. همچنین این مهم، موجب غنابخشی به منابع انسانی جهاددانشگاهی را برای تحقق اهداف نوآورانه و تحول خواهانه خواهد بود. شبکه‌سازی برای فعالیت بهتر دانشجویان؛ برنامه‌ریزی مناسب جهت جلب مشارکت دانشجویان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، به‌ویژه در چهارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مسائل مربوط به جهاد تبیین؛ با بهره‌مندی مستمر از نیرو‌های جوان انقلابی، مستعد و متخصص و فراهم آوردن بستر‌های لازم جهت حضور فعالان علمی، فرهنگی و فناوران و ارتباط کاری مستمر و تعامل سازنده با نهاد‌ها و دستگاه‌های مشابه و متناظر به‌ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از جمله اقدامات مهم دیگر در راستای ارتقای عیار دانشجویی جهاددانشگاهی و ارتقای فعالیت‌های این سازمان خواهد بود.

با تبریک فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد تشکیل سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، لازم می‌دانم از تلاش‌های همکاران عزیز در ستاد این سازمان و شعب آن در سراسر کشور قدردانی کنم و امید واثق دارم که این سازمان در سال‌های آتی می‌تواند با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانشجویان فعال و علاقه‌مند، برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی برای دستیابی به افق روشن‌تر صورت دهد و فعالیت‌های خود را برای تحقق خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان که همانا تعهد، مسئولیت‌پذیری، عدالت‌خواهی، آزاداندیشی، تولید علم، آرمان‌گرایی و هدف‌گذاری‌های فرهنگی اجتماعی است، تداوم بخشد. ان‌شاء‌الله

انتهای پیام
captcha