تبیین خدمات نظام، امید را به جامعه تزریق می‌کند
کد خبر: 4174527
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
دستیار استاندار سیستان‌وبلوچستان:

تبیین خدمات نظام، امید را به جامعه تزریق می‌کند

رضا جعفری با بیان اینکه با تبیین خدمات صورت گرفته نظام، امید واقعی به جامعه تزریق شود، گفت: دانشجویان و جریانات مردمی باید کشور را به آینده روشن امیدوار کنند و این رسالت مهمی است که باید به‌طور جدی اجرایی شود.

جعفری دستیار استاندار سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌بلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، رضا جعفری،  دستیار ویژه استاندار سیستان‌وبلوچستان شامگاه، 18مهرماه، در دیدار با جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: دانشجویان و جریانات مردمی باید کشور را به آینده روشن امیدوار کنند و این رسالت مهمی است که باید به‌طور جدی اجرایی شود و در این مسیر نیز باید از امیدواری‌های پوشالی خودداری کرده و با تبیین خدمات صورت گرفته نظام، امید واقعی به جامعه تزریق شود.
 
وی افزود: جریان دانشجویی به‌عنوان موذن جامعه و حلقه تبیین‌‌گر و شتاب دهنده و تسهیل‌گر باید وارد میدان شود و ابتدا خودشان پیشرفت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند و سپس فضای واقعی موجود را به اطلاع همه شهروندان برسانند و افرادی که ناآگاهانه نقدهای غیر منصفانه می‌کنند را از خواب غفلت بیدار کنند و البته نباید از ارائه راهکار، نقد سازنده و دقیق نیز غفلت کنند.
 
 دستیار ویژه استاندار سیستان‌وبلوچستان افزود: متاسفانه در بیشتر دانشگاه‌های سیستان‌وبلوچستان، طرح‌ها و پژوهش‌های متعددی وجود دارد که سال‌ها بر روی آن‌ها کار و زحمت شبانه‌روزی انجام شده اما به‌دلیل عدم رسیدگی و پیگیری، در مقام عمل به نتیجه‌ای نرسیده و در بایگانی اتاق‌ها خاک می‌خورد که یک آسیب جدی است.
 
جعفری ادامه داد: مطالبه‌گری درست و صحیح، استمرار مطالبات و پیگیری‌ها از سوی دانشجویان، رسیدگی و نظارت و اجرای دقیق از سمت مسئولان می‌تواند راهگشای این مشکل باشد و بی‌تفاوت بودن هر دو طرف می‌تواند این فرایند را تضیف کند، امروز در حوزه نیروی انسانی متعهد، متخصص کاربلد در سیستان‌ولوچستان با چالش روبرو هستیم و افرادی که در تمام زمینه‌ها نمره قابل قبولی بگیرند به ندرت یافت می‌شود که کادرسازی و تربیت نیروهای آینده‌ساز باید در دانشگاه‌ها انجام شود.
 
وی تاکید کرد: امروز در سیستان‌وبلوچستان شرایط حضور جوانان متخصص و نخبگان برای ورود عالمانه و آگاهانه در روند تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و نظارت و اجرا ویژه همه امورات و پروژه‌های استان وجود دارد اما میزان مراجعات کم و در برخی حوزه‌ها اصلا وجود ندارد و عده‌ای صرفاً خارج از گود نشسته و نقدهای بدون راهکار و پیشنهاد می‌کنند که صحیح نیست.
 
 دستیار استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: نقد کردن یک اصل واجب است اما باید بدانیم که مطالبه‌گری با هوچی‌گری، نقدهای بی‌پایه و اساس، هتک حرمت افراد، تهمت و برچسب‌زنی تفاوت دارد و باید براساس قاعده و قانون و ضوابط خاص خود باشد و اگر این روند در مطالبه‌گری‌ها رعایت شود ما نیز به طور جد حامی مطالبه‌گران هستیم و هیچ گزندی به آن‌ها وارد نخواهد شد اما مقصود نهایی همه مطالبه‌گری‌ها باید حل مشکلات مردم و شهروندان و اقشار باشد.
 
لازم بذکر است در این جلسه، دانشجویان مطالبات خود در حوزه‌های مختلف را مطرح کردند و مقرر شد تا این جلسات به صورت مستمر و تا زمان حل مسائل مطرح شده ادامه پیدا کند.
انتهای پیام
captcha