تلفیق بین قرآن و عرفان محور زندگی علامه حسن‌زاده بود
کد خبر: 4174549
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
محمدباقر لاریجانی:

تلفیق بین قرآن و عرفان محور زندگی علامه حسن‌زاده بود

داماد علامه حسن‌زاده آملی گفت: جامعیت علمی استاد کم‌نظیر بود و در حکمت نظری و عملی تلاش زیادی کردند؛ تلفیق بین قرآن، عرفان و برهان محور زندگی ایشان بود.

محمدباقر لاریجانی، داماد علامه حسن‌زاده آملیبه گزارش ایکنا از قم، محمدباقر لاریجانی، داماد علامه حسن‌زاده آملی که امروز، ۱۹ مهرماه در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: علامه حسن‌زاده آملی انسان وارسته‌ای بود و معجونی از علوم در خود داشت که الگوی امروز است؛ ایشان برای دانشمندان علوم روز و دانشجویان نیز پیام‌هایی در کتب خود دارند.

وی با اشاره به اینکه ایشان یکی از الگوهای سلامت معنوی هستند، ادامه داد: رضای الهی، نظم، هدفمندی و امید به آینده از ویژگی‌های علامه حسن‌زاده آملی است؛ سفارش اصلی ایشان همان سفارش خیلی از اولیای خداست و آن این بود که انسان اگر راهش را براساس برنامه الهی انتخاب کند می‌تواند خیلی راه یافته و جلو رود.

لاریجانی گفت: جامعیت علمی استاد کم‌نظیر بود و در حکمت نظری و عملی تلاش زیادی کردند؛ تلفیق بین عرفان قرآن و برهان محور زندگی ایشان بود. علامه حسن‌زاده آملی یک روحانی واقعی از لحاظ ارتقای نفسانی و جامعیت بود.

داماد علامه حسن‌زاده با اشاره به اینکه معرفت نفس و شناخت نفس توصیه همیشگی ایشان بود و مدام همه را به معارف دین و حقایق دین دعوت می‌کردند، تصریح کرد: ایشان تسلط به شاخه‌های بسیاری از علوم داشتند و خودشان هم ساختار به علم می‌دادند و به پیوستگی در ساختار دانش معتقد بودند.

لاریجانی یادآور شد: علامه می‌گفتند اگر به حقیقت توجه و از مجاز فاصله بگیرید، به اوج می‌رسید و با افراد زیادی از اساتید در زمینه حکمت نظری ارتباط داشتند. امروزه می‌توانیم با الگو قرار دادن علامه مسیر پیشرفت خود را تعیین کنیم و باید شناخت معرفی این افراد در زمان حیات ایشان باشد.

انتهای پیام
captcha