240 اثر و گروه نمایشی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی خیابانی مریوان ارسال شد
کد خبر: 4175505
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

240 اثر و گروه نمایشی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی خیابانی مریوان ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از ارسال 240 اثر و گروه نمایشی از استان‌ها و کشورهای مختلف جهان به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی خیابانی مریوان خبر داد.

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پس از یک سال وقفه در شش بخش آزاد، آیینی - سنتی، کودک و نوجوان، فراگیر ویژه معلولان، دگرگونه‌های اجرا و بخش ویژه ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره از 25 تا 29 مهر در شهر مریوان افزود: 240 اثر نمایشی از استان‌ها و کشورهای مختلف جهان به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی خیابانی مریوان ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: از این تعداد 215 اثر از استان‌های مختلف کشور و 25 گروه از کشورهای مختلف جهان آثار خود را به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال کردند.

وی با اشاره به اعلام فراخوان این دوره از جشنواره در اواخر مردادماه سال گذشته ادامه داد: از 25 گروه نمایشی خارجی متقاضی شرکت در جشنواره 11 گروه از کشورهای مکزیک، ایتالیا، مغولستان، مصر، لیبی، تونس، الجزایر و افغانستان، قطر و عراق هستند.

دریایی با اشاره به اینکه آثار هر بخش توسط یک تیم داوری سه‌ نفره به‌صورت جداگانه بازبینی و انتخاب شده‌اند، گفت: رویکرد این دوره جشنواره در دعوت هنرمندان انتخاب و داوری‌ها حضور افراد باتجربه، با تحصیلات دانشگاهی و البته توجه به جوان‌گرایی است.

وی افزود: در بخش بین‌الملل با وجود اعلام حذف پرداخت هزینه دستمزد به گروه‌های بین‌الملل که روند ثابت و همیشگی چنین رویدادهایی بوده‌اند همچنان شاهد استقبال گروه‌ها به ‌ویژه با تولید آثار مختص به جشنواره بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه در شانزدهمین دوره از این جشنواره 10 نفر از دبیران جشنواره‌های بین‌المللی از سراسر جهان دعوت شده‌اند، یادآور شد: این ظرفیت زمینه را برای تبادل هنری و معرفی گروه‌های برتر کشور به دیگر نقاط دنیا توسط این دبیران فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha