بیمارستان بحران یزد به بهره‌برداری رسید
کد خبر: 4176528
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵

بیمارستان بحران یزد به بهره‌برداری رسید

بیمارستان بحران استان یزد با حضور داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان بحران یزد به بهره‌برداری رسیدبه گزارش ایکنا از یزد، بیمارستان بحران استان یزد، امروز، 27 مهرماه با حضور داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افتتاح شد.
 
بازسازی و تجهیز بیمارستان بحران یزد با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان و در مدت سه سال پایان یافت. این بیمارستان پنج هزار و ۲۴۰ مترمربع زیر بنا دارد و دارای ۱۲۶ تخت بیمارستانی است که ۳۳ تخت آن تخت ویژه است. این مرکز درمانی همچنین در مواقع ضروری و بحران مانند اپیدمی کرونا، تروماها و حوادث غیر مترقبه جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران فعالیت می کند.

داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مراسم گفت: ساخت و تجهیز این بیمارستان در مدت سه سال، یک کار جهادی است و این موضوع نشان دهنده تدبیر، برنامه ریزی، دقت، پشتکار و پیگیری است. ساخت و تجهیز این بیمارستان کار بزرگی است زیرا تخصص‌های مهم و مورد نیاز مردم را در اینجا داریم و یک ظرفیت ممتاز به ظرفیت‌های درمانی و پزشکی استان یزد افزوده شده است.

وی ادامه داد: وظیفه ما در دولت بیش از هر چیز توجه به سلامت و معیشت مردم است و به این دو خدمت بیشتر از سایر خدمات اهتمام داریم و خرسند هستیم که در دولت سیزدهم، بیمارستان‌های زیادی یکی پس از دیگری در حال افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمارستان‌های در حال ساخت در کشور ۴۰۰ مورد است گفت: در تلاش هستیم تا با تأمین منابع مالی لازم، ساخت پروژه‌ها را تا پایان سال جاری به اتمام رسانده و تجهیز و تکمیل آنها را در نیمه نخست سال آینده انجام دهیم. یک سال از ساخت بیمارستان بحران یزد در دوران شیوع کرونا بوده و این امر نشان می‌دهد دست اندرکاران استان و دانشگاه فرصت را مغتنم شمرده تا این پروژه به نتیجه برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: مواردی که برای تکمیل بیمارستان بحران مانند محوطه سازی، جذب نیروی خدماتی و هر چه مورد نیاز است را با پیگیری و همکاری استاندار یزد در اولویت قرار می‌دهیم.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه سفر به استان یزد، از بیمارستان فاطمه الزهرا شهرستان مهریز و طرح توسعه این بیمارستان بازدید کرد.

سیدرسول محسن‌زاده، مدیر بیمارستان مهریز در این بازدید گفت: طرح توسعه  بیمارستان در چهار طبقه و با زیربنای ۹ هزار متر مربع در حال انجام است که شامل ۱۵۰ تخت بستری که ۴۴ تخت آن تخت‌های ویژه آی‌ سی‌ یو، سی‌ سی‌ یو و ان‌ آی‌ سی یو است.

محسن‌زاده افزود: این طرح توسعه  شامل هشت اتاق عمل جراحی تخصصی و فوق تخصصی است و تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یافته است. امیدواریم با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان دیگر شاهد افتتاح این پروژه در آینده نزدیک باشیم.

وی همچنین از تخصیص حدود ۱۰ میلیارد تومان جهت ساخت و تجهیز بخش ام آر ای این بیمارستان خبر داد و گفت: مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان دیگر جهت تکمیل و راه‌اندازی این بخش نیاز است که در صورت تأمین، تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون رئیس‌جمهور همچنین از بیمارستان خیرساز حضرت زینب(س) اشکذر بازدید کرد.

محمد دهقانی، مدیر بیمارستان اشکذر در این بازدید گفت: بیمارستان خیرساز حضرت زینب(س) دارای ۱۵۶ تخت، 6 اتاق عمل، یک اتاق عمل اورژانس و دارای بخش‌های آی سی یو، سی سی یو، ان آی سی یو و داخلی زنان و مردان است‌. ساخت بیمارستان حضرت زینب(س) اشکذر با پیشرفت فیزیکی 85 درصد، صرف اعتبار 250 میلیارد تومان و زیربنای 13 هزار مترمربع در حال انجام است.

وی اظهار کرد: عملیات احداث بیمارستان از سال ۹۱ آغاز شده و ۱۰۰ میلیارد دیگر جهت تکمیل و تجهیز این مرکز درمانی مورد نیاز است. ۶۰ درصد ساخت این بیمارستان خیرساز بوده است.

انتهای پیام
captcha