کردستان؛ سرزمین جشن‌ها و جشنواره‌ها
کد خبر: 4176878
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

کردستان؛ سرزمین جشن‌ها و جشنواره‌ها

استاندار کردستان گفت: به لطف ظرفیت های کم نظیر و بی بدیل، مشارکتی از جنس مردم اصیل و هنر پرور و همت والای دولت و مسئولان تلاشگر، کردستان به سرزمین جشن‌ها و جشنواره ها تبدیل شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان امروز، ۲۹ مهر در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی در مریوان برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان، داوران، چهره‌های برجسته هنری ایران زمین و مهمانان داخلی و خارجی در شهر زیبای مریوان، یاد و خاطره درگذشتگان عرصه فرهنگ و هنر به ویژه  آتیلا پسیانی، فردوس کاویانی و داریوش مهرجویی را گرامیداشت گفت: امروز از حضور این اساتید و هنرمندان  برجسته بی‌نصیب هستیم، هنرمندانی که نسل ما و نسل‌های قبل و بعد از ما بر سر سفره هنرشان متنعم بوده‌اند.

وی با بیان اینکه استان کردستان به لطف ظرفیت‌های کم نظیر و بی‌بدیل، امروز به سرزمین جشن‌ها و جشنواره‌ها تبدیل شده است، افزود: ما بسیار مفتخر و خوشحالیم که اهل این دیار و خادم مردمانی به‌غایت فرهنگی و هنردوست، سخت‌کوش و مهمان نواز هستیم که از هر جهت مایه فخر و مباهات‌اند.

استاندار کردستان بیان کرد: بالاتر از همه مزیت‌ها، زریبار زیبا، اورامان بی‌نظیر، چشمه‌های خروشان، کوهستان‌های زیبا و سربه فلک کشیده، جنگل‌های انبوه، مردم غیرتمند و شریف کردستان و کردهای عزیز از ظرفیت‌ها و موهبت‌هایی خدادادی این دیار هستند.

وی ضمن قدردانی از همه حامیان، فعالان و  دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و مردم فرهنگ دوست و مهمان نواز شهرستان مریوان، گفت: مریوان طی یکی دوماه اخیر به ویژه در کشور به دلیل مناسبت‌های مختلف برجسته بوده و نمود عینی آن را در برگزاری جشن‌ها، جشنواره‌ها و اجتماعات باشکوه مردمی شاهد بودیم ، برنامه هایی که محور اصلی آن‌ها مردم فرهنگ‌دوست و هنرپرور این دیار هستند.

زارعی‌کوشا بر اندیشیدن تمهیدات لازم جهت برگزاری هرچه باشکوهتر این جشنواره در سالیان آتی در مریوان تأکید کرد و یادآورشد: بعد از چند سال وقفه به دلیل بیماری کرونا، امسال این جشنواره باز احیا شد لذا امیدواریم برپایی این جشنواره را در سال آینده با مشارکت جمع بیشتری از فرهیختگان و هنرمندان از کشورهای دنیا در این نقطه زیبا از ایران اسلامی شاهد باشیم.

شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پس از چند سال وقفه با دعوت از هنرمندان سراسر ایران و شماری از کشورهای جهان از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در پایتخت کلاش جهان، مریوان زیبا، نگین کردستان برگزار شد.

۲۱۵  اثر نمایشی از استان‌های مختلف کشور و ۲۵ گروه از کشورهای مختلف جهان آثار خود را به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ارسال نمودند.

یادآور می‌شود؛ جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در ۶ بخش آزاد، آیینی - سنتی، کودک و نوجوان، فراگیر ویژه معلولین، دگرگونه‌های اجرا و بخش ویژه ایثار و شهادت برگزار شد.

انتهای پیام
captcha