جشنواره تئاتر خیابانی مریوان یکی از برنامه‌های شاخصی کشوری است
کد خبر: 4176881
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان یکی از برنامه‌های شاخصی کشوری است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بلوغ رسیدن جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ۱۶ دوره خود را گذرانده و امروز به بلوغ رسیده و به یکی از جشنواره‌های شاخص کشور تبدیل شده است.

اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 29 مهر در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: برنامه‌ریزی و دلسوزی مسئولان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بی‌نظیر است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی در سراسر دنیا افزود: دلیل موفقیت جشنواره‌های متعدد حوزه سینما و تئاتر تلاش مسئولان و عوامل اجرایی .و برگزارکنندگان جشنواره‌ها بوده و امروز دلیل موفقیت جشنواره مریوان در سطح کشور به پاس زحمات مدیران این نظام است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه هنرمندان کردستانی در سطح ملی و استانی بیان کرد: هر آنچه تئاتر کشور دارد مرهون زحمات هنرمندانی همچون قطب‌الدین صادقی و بهروز غریب‌پور است که از فرزندان استان کردستان هستند.

وی با اشاره به بلوغ رسیدن جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در ادامه گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ۱۶ دوره خود را گذرانده و امروز به بلوغ رسیده است و یکی از جشنواره‌های شاخص کشور تبدیل شده است.

نظری ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی خوبی در کنار این جشنواره برگزار شد که درخواست می‌کنیم این کارگاه‌ها روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد، چراکه به آموزش نیازمند هستیم.

وی تأکید کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نیازمند یک سایت تخصصی چندزبانه است تا بتوانیم با سازمان‌های مختلف هنری در سراسر دنیا ارتباط بگیریم و این جشنواره و توانمندی‌های استان کردستان را به آن‌ها معرفی کنیم و سال‌های آینده گروه‌های خارجی بیشتری را در کنار هنرمندان ایرانی داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: این جشنواره همچنان ادامه پیدا کند و دبیرخانه آن برنامه‌ریزی لازم را برای اجرای گروه‌های نمایشی جشنواره در سطح کشور داشته باشد تا مردم سراسر ایران نیز این اجراها را ببینند.

انتهای پیام
captcha