رژیم کودک کش اسرائیل هرگز تکیه‌گاه مطمئنی نیست
کد خبر: 4178150
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
امام جمعه تبریز:

رژیم کودک کش اسرائیل هرگز تکیه‌گاه مطمئنی نیست

امام جمعه تبریز خطاب به برخی کشورهای همسایه تصریح کرد: حوادث غزه نشان داد رژیم وحشی صهیونیستی تکیه‌گاه خوب و مطمئنی نیست.

حجت الاسلام ال هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، پنجم آبان‌ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه حوادث غزه نشان داد رژیم وحشی صهیونیستی تکیه‌گاه خوب و مطمئنی نیست، اظهار کرد: حوادث غزه را دیدید و متوجه شدید که دود آتش میدان دادن به اسرائیل در وهله اول به چشم خود کشور‌های همکار با این رژیم کودک کش خواهد رفت.

وی ادامه داد: سران کشور‌های مسلمان باید بدانند دنیا امروز در مقابل رژیم صهیونیستی است و به رفت و آمد‌های قدرت‌های غرب نگاه نکنید، زیرا ترس آن‌ها از فروپاشی این رژیم صهیونیستی است از این‌رو قطعاً حسن نیت به این رژیم سفّاک جعلی پشیمانی و خسران در بر دارد.

آل‌هاشم، یادآور شد: دیروز به این حقیقت تلخ اعتراف کردند که در مسئله قدس و حمایت از آرمان فلسطین سیاست یکی به میخ و یکی به نعل جواب ندارد، زیرا ساختار دنیا اجازه این سیاست را نمی‌دهد و باید دنیای اسلام یکصدا و بدون لکنت از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند.

خطیب جمعه تبریز، تصریح کرد: پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی اتفاقات کم‌نظیر و در برخی موارد بی‌نظیر را شاهد بودیم یعنی از یک طرف شکست رژیم وحشی و رو به مرگ صهیونیستی و از طرف دیگر جنایت رژیم صهیونیستی؛ در حالی که ارتکاب به جنایت جنگی در هیچ جای دنیا دستاورد محسوب نمی‌شود و این حملات کور و وحشیانه صرفا به خاطر پنهان کردن شکست اسرائیل  با هیاهو است.

وی با بیان اینکه اخیراً صهیونیست‌ها حمله زمینی به غزه را مطرح کرده‌اند گفت: باید به آنها گفت که پیامد‌های حمله زمینی بزرگ‌تر از توان جبران‌شان خواهد بود چراکه تمام اقدامات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی در قالب شلیک بمب است و در هیچ جنگ زمینی موفق نشده‌اند و قطعاً توان این را ندارند که به منطقه پیچیده و رازآلودی به نام غزه وارد شوند. اگر صهیونیست‌ها روی زمین حرکت کنند بلعیده خواهند شد.

آل‌هاشم، افزود: دفاع از حرم مختص سوریه و عراق نیست، زیرا قبل از آن‌ها مسجد الاقصی حرم بود و است و امت اسلامی تنها نخواهند ماند.

امام جمعه تبریز به بی‌خاصیتی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: سکوت سازمان ملل به تجاوز‌ها و جنایت‌های ضد بشری صهیونیست‌ها و چشم بستن این سازمان بر نسل‌کشی مردم غره و فلسطین حاکی از بی‌خاصیتی نهادهای مدعی حقوق بشر است.

وی ادامه داد: امروز اعلام شد که نظام سلامت و بهداشت غزه فرو پاشیده و شمار شهدای فلسطینی به بیش از هفت هزار نفر افزایش یافته است و سازمان ملل به جز ابراز تاسف هیچ کاری نکرده است از این‌رو این جنگ یک بار دیگر بی‌خاصیتی نهاد‌های بین المللی را نشان داد.

آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه سازمان‌های بین‌المللی نه سازمان ملتها بلکه سازمان قدرتها هستند افزود: تاریخ مصرف چنین سازمان‌های گذشته است و چشم  امید داشتن به سازمان ملل فقط یک سراب است. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: دومین نشست ۳+۳ قفقاز در تهران در سطح وزیران و وزرای امورخارجه در تهران برگزار شد و به عبارتی اجلاس تهران بالاترین سطح نشست کشور‌های قفقاز طی سه دهه گذشته بود.

وی با بیان اینکه مسئله قفقاز در سال‌های اخیر پرتنش بوده است افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران حل و فصل مسائل به دست خود بازیگران است و نباید دیگران سناریویی برای آن‌ها بنویسند و باید همه طرفین نیز به حق و حقوق خود قائل شوند و زیاده‌خواه نباشند.

امام جمعه تبریز به هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: این اسم یعنی هنر دفاع بدون اسلحه است. ما امروز در مقابل شیوه‌های مختلف و تهاجم‌های مختلف از سوی دشمن هستیم از این‌رو پدافند غیرعامل باید هوشیار باشد.

وی یادآور شد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف فرمودند به طور شایسته بحث پدافند غیرعامل باید کار بیفتد، زیرا اگر مملکت در معرض تهدیدات و خطرات و غیرقابل جبران قرار گرفت این پدافند غیرعامل است که می‌تواند جبران و یا پیشگیری کند.

آل‌هاشم، با بیان اینکه ۱۰ آبان*ماه شهادت اولین شهید محراب را فراموش نمی‌کنیم خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی علمدار انقلاب در استان بود، منبر‌های او را در مسجد شعبان را فراموش نمی‌کنیم؛ این مسجد‌ها پایگاه مبارزه با رژیم بود. منزل شهید محراب مرکز فعالیت و تجمع نیرو‌های انقلاب بود و او فردی قاطع و شجاع و مهربان بود و همراهی با علما، حضور در راهپیمایی عطیم تاسوعا و عاشورا آن سال را فراموش نخواهیم کرد.

خطیب جمعه تبریز با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد:  ان شاء الله ۱۳ آبان امسال روزی خواهیم ساخت تا دشمنان بدانند که مردم ایران روی شعار مرگ بر آمریکا ثابت قدم هستند.

وی به سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و روز نوجوان و هفته بسیجی اشاره کرد و گفت: نوجوانان امروز پرچمداران نظام اسلامی در آینده هستند؛ بسیج توانست در دفاع مقدس شکل گیرد و در جنگ تحمیلی دانش‌آموزان زحمات زیادی را متحمل شدند به طوری که ۳۶ هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند. 

آل‌هاشم به ثبت جهانی روستای کندوان اشاره کرد و گفت: این روستا در هفته‌ای که گذشت در بیست و پنجمین مجمع جهانی گردشگری در تاشکند ازبکستان به عنوان تنها روستای جذاب گردشگری در ایران انتخاب شد.

انتهای پیام
captcha