ذخیره ۲۰۰ نمونه خون بند ناف در کردستان
کد خبر: 4178204
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

ذخیره ۲۰۰ نمونه خون بند ناف در کردستان

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کردستان گفت: ۲۰۰ نمونه خون بند ناف توسط شعبه ذخیره سازی خون بند ناف نیمه اول امسال در استان کردستان جمع‌آوری شد.

سیروان صیدی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، سیروان صیدی، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان، گفت: شعبه ذخیره‌سازی خون بندناف جهاددانشگاهی استان کردستان از سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرده و تاکنون توانسته ۲ هزار و ۸۰۰ نمونه در سطح استان جمع آوری کند.

وی افزود: مرکز خدمات تخصصی خون بندناف رویان استان در حال حاضر در حوزه سلامت و خدمات تخصصی به مادران باردار خدمات ارائه می‌دهد و موفق شده بیش از ۴۰۰ نمونه خون بندناف را در سال ۱۴۰۱ ذخیره‌سازی کند.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: مرکز خدمات تخصصی خون بندناف رویان استان، در سال ۱۴۰۰ مرکز برتر کشور و در سال ۱۴۰۱ رتبه سوم دفتر نمایندگی‌های برتر کشور را کسب کرده است.

وی افزود: شعبه ذخیره‌سازی خون بند ناف رویان به عنوان یک شرکت دانش بنیان در تمام استان فعالیت دارد و مردم می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

صیدی تأکید کرد: با توجه به پتانسیل استان در بخش گیاهان دارویی در تلاش هستیم سلامتکده جهاددانشگاهی استان را در آینده نزدیک راه‌اندازی و این بخش را به خدمات تخصصی واحد پژوهش جهاددانشگاهی اضافه کنیم.

یادآور می‌شود؛ خون بند ناف به عنوان منبعی از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی با منشاء خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و محققان معتقدند امکان درمان حدود ۸۰ نوع بیماری با سلول‌های بنیادی بند ناف وجود دارد.

انتهای پیام
captcha