مبارزه با دشمن نباید به شعار «مرگ بر آمریکا» محدود شود
کد خبر: 4179871
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
رئیس جهاددانشگاهی:

مبارزه با دشمن نباید به شعار «مرگ بر آمریکا» محدود شود

رئیس جهاددانشگاهی آمادگی این نهاد برای انتقال نتایج مطالعاتی خود در حوزه استکبارستیزی را اعلام کرد و گفت: مبارزه با دشمن و شناخت آن نباید فقط به شعار «مرگ بر آمریکا» یا شناخت سطحی شیطان بزرگ محدود شود.

مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، در تقویم رسمی ایران ۱۳ آبان ماه‌روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است و درواقع این روز به دنبال سه اتفاق در اذهان دانش آموزان و عموم مردم ایران ماندگار شده است.

عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی برخاستند و جان خود را راه کشور تقدیم کردند. هرچند که تلخی واقعه کشتارجمعی دانش‌آموزان تهرانی پس از سال‌ها هنوز هم حس می‌شود اما نقش تأثیرگذار و مقاومت این عزیزان در پیروزی انقلاب اسلامی گرامی و مبارک است.

در همین رابطه حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برخورداری از بصیرت، دشمن‌شناسی و ذکر تبعات عدم شناخت دشمن اشاره کرد و افزود: بیان و تعدد تکرار معظم له نشان از اهمیت این موضوع دارد و اقدامات در این حوزه نیز باید به شکل دانش‌بنیان باشد؛ چراکه تمرکز در شناخت دشمن اصلی و صرف تمام توان و افزایش هرچه بیشتر دقت در شناخت، در برنامه‌ریزی‌ها و کسب قدرت برای مقابله با آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با دشمن و شناخت آن نباید فقط به شعار «مرگ بر آمریکا» یا شناخت سطحی شیطان بزرگ محدود شود، اظهار داشت: تمامی اقشار جامعه به‌خصوص دانشجویان و دانش آموزان باید همه جوانب و ابعاد استکبار جهانی شامل لایحه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به شکل عمیق مطالعه کنند.

رئیس جهاددانشگاهی همچنین به وجود انواع و اقسام مراکز و مؤسسات مطالعاتی و تحقیقاتی در آمریکا که بر روی کشورهای مختلف ازجمله ایران کار می‌کنند، اشاره کرد و یادآور شد: این در حالی است که این مهم در ایران و حتی مراکز علمی و دانشگاهی مغفول واقع‌ شده است. حتی اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی انجام‌شده در طول دهه‌های گذشته در ایران برای شناخت چهره واقعی آمریکا به‌عنوان یک نظام مستکبر از کیفیت لازم برخوردار نبوده است.

وی تأکید کرد: بر همین اساس ما نباید در مواجهه با دشمن به‌خصوص استکبار جهانی به سردمداری آمریکا، خود را تنها به شعار محدود کنیم و باید ریشه این نظام سلطه را بسیار دقیق شناخته و به جهانیان نیز بشناسانیم.

رئیس جهاددانشگاهی، یکی از مشکلات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در برجام و در مواجهه با آمریکایی‌ها را فقر اطلاعاتی و نداشتن شناخت دقیق از مسائل مربوط به آمریکایی‌ها دانست و افزود: این در حالی است که طرف مذاکره‌کننده دارای مراکز تحقیقاتی قوی ایران‌شناسی است.

تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی

مسلمی‌نائینی یادآور شد: یکی از وظایف کلی جهاددانشگاهی طبق ماده سه اساسنامه این نهاد انقلابی شامل تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه‌ریزی فرهنگی، تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان به‌خصوص دانش‌آموزان‌ و دانشجویان به‌منظور مقابله با غربزدگی و انحرافات فرهنگی در چهارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور است، این در حقیقت یکی از وظایف سنگینی است که بر عهده این نهاد گذاشته‌شده است.

وی همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب نیز همواره به مسئولان مختلف کشور به‌خصوص مراکز فرهنگی تأکید کرده‌اند که در حوزه‌های علمی و پژوهشی باید سعی کنیم برای شناخت دقیق و عمیق‌تر دانشجویان و دانش آموزان از دشمن برنامه‌ریزی لازم و کار کنیم. تمام نهادهای فرهنگی کشور از جمله جهاددانشگاهی که در اساسنامه آن‌هم ذکر شده است، باید در آگاهی بخشی هرچه بیشتر جامعه به‌خصوص دانشجویان و دانش آموزان گام بردارند.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: گاهی اوقات به علت غفلت از شناساندن عمیق دشمن به جامعه به‌خصوص قشر جوان، آنها دچار تناقض می‌شوند و این پرسش برای آنها مطرح می‌شود که چرا باید شعار مرگ بر آمریکا سرداد و این به طور حتم به دلیل نبود شناخت کافی از این نظام سلطه گر است.

برگزاری دوره د مطالعاتی «شناخت آمریکا»

مسلمی‌نائینی همچنین با بیان اینکه سال گذشته در ۱۵ آبان مسئولیت جهاددانشگاهی را عهده‌دار شدم، گفت: در همان زمان و به دنبال تاکیدات فراوان رهبر فرزانه انقلاب، مبنی بر لزوم دشمن شناسی، انجام کاری ارزشمند تحت عنوان برگزاری دوره مطالعاتی «شناخت آمریکا، مقابله با استکبار جهانی» در این نهاد کلید خورد.

وی تصریح کرد: دفتر مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی این دوره را با بهره‌گیری از اساتیدی که در حوزه مطالعات آمریکا تخصص و مطالعات عمیق دارند و حتی چند سالی را در این کشور سپری کرده‌اند، از آبان سال گذشته تا اوایل تابستان امسال در قالب ۱۰ جلسه آموزشی در مراکز مختلف از جمله جهاددانشگاهی و لانه جاسوسی برای علاقه‌مندان برگزار کردیم.

وی به برگزاری دوره مطالعاتی شناخت آمریکا، مقابله با استکبار جهانی در مراکز مختلف ازجمله جهاددانشگاهی و لانه جاسوسی آمریکا اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، تمام سخنرانی و کتاب‌های معرفی‌شده در قالب لوح فشرده تصویری و حتی صوتی باکیفیت بسیار مناسب آماده بهره‌برداری است. این لوح فشرده شامل مجموعه کاملی از طرح درس، معرفی استاد، اقلام علمی و کل مباحث و برگزیده‌ای از جلسات این دوره آموزشی است.

مسلمی‌نائینی به سه کتاب معرفی‌شده در این دوره آموزشی مطالعاتی آمریکا اشاره کرد و افزود: کتاب «تاریخ آمریکا» که بحث اصلی دوره بر آن متمرکز است و همچنین کتاب‌های آمریکا، نگاهی از درون و همچنین دمکراسی برای شماری چند ازجمله کتاب‌های مرجع این دوره آموزشی است.

رئیس جهاددانشگاهی همچنین گفت: این نهاد انقلابی برای شرکت‌کنندگان در دوره شناخت آمریکا، مقابله با استکبار جهانی که نمرات بالایی در آزمون کسب می‌کنند، اقدام به برگزاری دوره‌های پیشرفته‌تر می‌کند و در نهایت از افراد برتر برای برگزاری دوره‌های آموزشی در برخی مراکز از جمله مدارس و مساجد استفاده می‌کند.

مسلمی‌نائینی در ادامه از آمادگی این مجموعه پژوهش محور برای همکاری با وزارتخانه‌ها و نهادها ازجمله وزارتخانه‌های علوم و آموزش‌وپرورش برای انتقال تجربیات و نتایج اقدامات پژوهشی و مطالعاتی انجام‌ شده در حوزه شناخت دقیق استکبار جهانی به‌منظور ارائه به دانشجویان و دانش‌آموزان کشور خبر داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
captcha