راستی و درستی؛ سبب گرایش به دین اسلام است
کد خبر: 4180404
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

راستی و درستی؛ سبب گرایش به دین اسلام است

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: شاهد موج گرایش غیر مسلمانان به دین اسلام هستیم و این به برکت خون شهدای غزه است.

وحید پاشایی عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سیناوحید پاشایی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: چند سالی بود که قدرت‌های جهانی همواره از حقوق بشر دم می‌زدند، به بهانه حراست از حقوق بشر و در حقیقت با سوء استفاده از این کلمات تحریم‌های اقتصادی وضع می‌کردند، انحصارطلبی دارویی برقرار کرده بودند و سرمایه‌های برخی کشورها که به نظر خودشان حقوق بشر را زیر سوال می‌بردند بلوکه می‌کردند اما اکنون نقاب از چهره آنها برداشته شده است.

وی تصریح کرد: پس از وقوع جنگ غزه و کشتار ده هزار نفر انسان غیرنظامی و کودک بی‌گناه، شعارهایی که این کشورها برای حقوق بشر می‌دادند را زیر سوال برد و موجب شد تفکرات جهان نسبت به اینها تغییر پیدا کند.

پاشایی با تأکید بر اینکه امپراطوری رسانه‌ای تحت سلطه این استکبار در سراسر جهان شکل گرفته بود و از این طریق اسلام هراسی را برای مردم دنیا تبلیغ و ترویج می‌دادند، افزود: این کشورها بودند که همواره بیشتر از اینکه از تکلیف صحبت کنند از حقوق صحبت می‌کردند، البته آگاهی دادن به مردم درباره حقوق خود همچون برقراری عدالت و توزیع عادلانه ثروت امر درستی است اما به همان اندازه از تکلیف صحبت نمی‌شد.

وی تصریح کرد: ماجرای غزه این علامت سوال را در ذهن مردم ایجاد کرد که چرا افرادی که همواره از حقوق بشر صحبت می‌کردند اکنون سکوت کرده‎اند و عکس‌العمل مناسبی ندارند، واضح است در کشتار مردم بی‌گناه غزه حقوق افراد زیر پا گذاشته شد.

پاشایی گفت: استکبار جهانی تصور می‌کند که با کشتار مردم غزه به اهداف خود خواهد رسید اما بر عکس با این کشتار فقط توجه عموم مردم جهان را دین اسلام جلب کرده و اکنون شاهد گرایش مردم جهان به دین مبین اسلام هستیم‌. چراکه مردم جهان وقتی می‌بینند مردم غزه برای دفاع از حریم خود، خانواده و مملکتشان به خاک و خون کشیده می‌شوند قطعا در پی ریشه این مسئله خواهند بود.

وی ادامه داد: وقتی مردم نسبت به این موضوع حساس شوند راجع به دین اسلام تحقیق خواهند کرد. دینی که نگاه به زن در آن بسیار والاست، به حقوق کودک و خانواده اهمیت بسیاری داده می‌شود قطعا موجب جذب بسیاری از مردم دنیا به دین اسلام خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا گفت: شاید افرادی باشند که تحت تأثیر جو قرار بگیرند و مسلمان شوند، اما به نظر می‌رسد این تغییر ماندگار خواهد شد شاید با فراز و فرودهایی همراه باشد اما از آنجایی که دین اسلام و قوانین و خواسته‌های آن مطابق با فطرت انسان است حتما ماندگار خواهد شد. به عنوان نمونه هر انسانی راستی و درستی را می‌پسندد که این از الزامات دین اسلام بوده و بر مبنای فطرت انسان است.

اکرم یوسفی پارسا

انتهای پیام
captcha