تکریم شهدا یعنی در مقابل استکبار سر فرود نیاوریم
کد خبر: 4180474
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده:

تکریم شهدا یعنی در مقابل استکبار سر فرود نیاوریم

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح علت پیروزی انقلاب اسلامی در فتنه‌ها را حق بودن جبهه انقلاب اسلامی، نقش محوری رهبری و اثر خون شهدا برشمرد و افزود: وظیفه ما این است که با بزرگداشت برای شهدا نام و آرمان شهدا را زنده نگه داریم و از آنها تکریم کنیم‌. بهترین تکریم شهدا نیز این است که در مقابل استکبار سر فرود نیاوریم.

کبه گزارش خبرنگار ایکنا، دومین یادواره شهدای فرهنگی شهر تهران، امروز سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه با حضور علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران و سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
 
علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران در این نشست بیان کرد: جامعه فرهنگیان در بین اقشار جایگاه ویژه، خاص و مرجعیت اجتماعی دارند. در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد نقش‌آفرینی معلمان بودیم که گواه این مدعا پنج هزار شهید معلم و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز است.
 
وی ادامه داد: فرهنگیان تلاش می‌کنند تا نسلی متخصص و متعهد را برای کشور تربیت کنند. معلمان جزو افرادی هستند که در دوران دفاع مقدس نقش مهمی را ایفا کردند و سنگر علم و دانش را با سنگر دفاع از وطن پیوند زدند. کلاس‌های درس حتی در پشت خاکریزها و سنگرها در جریان بود و معلمان در جبهه نیز معلمی کردند.
 
کریمیان با بیان اینکه شهر تهران ۲۹۴ شهید معلم را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اضافه کرد: معلمان شهید برای طول تاریخ درس ایثار و از خود گذشتگی را ارائه کردند و امروز شاهد ثمر دادن این درس‌ها هستیم. امروز اگر محور مقاومت در برابر دشمن ایستادگی می‌کند مرهون شهدای معلم است.
 
وی اظهار کرد: وصیت‌نامه معلمان شهید حاوی درس‌های عمیقی است که باید از آن آموخت. یادواره شهدای معلم باید در جامعه گسترش یابد و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به نسل جدید که دانش‌آموزان هستند انتقال دهیم.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران بیان کرد: وظیفه داریم در قبال خانواده معظم شهدا سرتعظیم فرود آوریم و آنها را تکریم کنیم. فرهنگ ایثار و شهادت در تاریخ کشور نقش بسزایی داشته است؛ اگر در هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم به این علت است که این فرهنگ سرلوحه کار ما بود. در گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه داریم تا فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان موتور محرک انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان نهادینه کنیم. شهدا قهرمانان واقعی کشور هستند و باید آنها را به دانش‌آموزان معرفی کرد.
 
سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در این مراسم بیان کرد: نسبت تعداد شهدای دانش‌آموز و معلم معنای مهمی دارد؛ یعنی بیشترین سهم حضور در دفاع مقدس را این قشر داشتند. طیف وسیع حضور دانش‌آموز در جبهه نشان دهنده حرکتی است که جامعه فرهنگی کشور آنها را هدایت کرده است. معلمان استحکام فکری برای دانش‌آموزان ایجاد کردند تا در دفاع مقدس حضور پیدا کنند که نمونه آن شهید فهمیده و عزیزالهی است.
 
حسن‌زاده افزود: موفقیت‌ها و پیروزی‌های برجسته مقاومت و حماس مدیون و مرهون خون شهدای فرهنگی و دانش‌آموز است که فرهنگ ایثار و شهادت را ایجاد کردند. امروز با مدیریت انقلابی و بسیجی که در وزارت آموزش و پرورش است به شدت به آینده امیدواریم.
 
وی با بیان اینکه باید به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه کرد ادامه داد: در این بیانیه بیش از چهل مورد جوانان و نوجوانان را برای آینده انقلاب اسلامی مورد خطاب قرار دادند. تربیت جوانان و نوجوانان برای انقلاب اسلامی بر عهده معلمان است یعنی آینده انقلاب اسلامی را معلمان رقم می‌زدند و تضمین می‌کنند.
 
حسن‌زاده افزود: بزرگترین جریان مردمی در جهان در حمایت از مردم فلسطین شکل گرفته است و معلمان یک رسالت مهم و اثرگذار را بر دوش دارند که آن تبیین مکتب شهدا است. با جریانی که وجود دارد ان‌شاءالله شاهد تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن نوین انقلاب اسلامی خواهیم بود که زمینه‌ساز ظهور است.
 
ک
 
امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در این نشست بیان کرد: مسیر پیمایش انقلاب را باید به دست دانش‌آموزان بسپاریم و معلمان وظیفه مهم تربیت نسل جدید را بر عهده دارند.
 
وی ادامه داد: امروز شاهد پیامدهای انقلاب اسلامی هستیم و انقلاب اسلامی معجزه قرن بود و مهم‌تر از این معجزه استمرار آن است. انقلاب اسلامی پایدار ماند و روز به روز توسعه پیدا کرد و ملت‌های دیگر را نیز بیدار کرد. استمرار انقلاب معجزه‌ای بزرگتر از بروز انقلاب اسلامی است.
 
نصیرزاده افزود: انقلاب اسلامی از همه فتنه‌ها پیروز و سربلند بیرون آمد. سردار سلیمانی قهرمان نامی تاریخ ایران اسلامی است؛ شهید سلیمانی کاری کرد دشمنان نتوانستند در عراق و سوریه به اهداف خود برسند و دشمنان به همین دلیل سردار سلیمانی را ترور کردند زیرا فکر می‌کردند که با شهادت سردار سلیمانی راه او به پایان می‌رسد.
 
وی تأکید کرد: مسئولین وظیفه دارند که قدر زحمات معلمان را بدانند؛ حداقل سطح زندگی معلمان باید بالاتر از سطح متوسط جامعه باشد. اگر کمبود داریم باید همه به عدالت در این کمبودها سهیم باشیم.
 
جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح علت پیروزی انقلاب اسلامی در فتنه‌ها را حق بودن جبهه انقلاب اسلامی، نقش محوری رهبری و اثر خون شهدا برشمرد و افزود: وظیفه ما این است که با بزرگداشت برای شهدا نام و آرمان شهدا را زنده نگه داریم و از آنها تکریم کنیم‌. بهترین تکریم شهدا این است که در مقابل استکبار سر فرود نیاوریم. بهترین تبیین در مدارس نیز شناسایی شهدا و راه آنها است.
 
نصیرزاده تأکید کرد: شهدای فرهنگی برجستگی خاصی دارند زیرا در دو سنگر علم و دانش و مبارزه با استکبار جنگیدند. معلمان امروز در خط مقدم جبهه جنگ هستند زیرا دشمنان بر ذهن جوانان و نوجوانان کار می‌کنند و معلمان نقش پررنگی در حفظ اذهان دانش‌آموزان دارند. مهندسی آینده جامعه به دست آموزش و پرورش است بنابراین نقش معلمان بسیار مهم است.
 
وی با اشاره به اتفاقات دردناک غزه گفت: بزرگترین نقض حقوق بشر در غزه رخ داده است؛ مدافعان حقوق بشر کجا هستند و وجدان‌های بیدار جامعه جهانی چرا سکوت کردند؟
انتهای پیام
captcha