«هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة»؛ آنچه طوفان‌ الاقصی فریاد زد
کد خبر: 4180541
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
تحلیلی بر شکل‌گیری اندیشه مقاومت در فلسطین/ 1

«هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة»؛ آنچه طوفان‌ الاقصی فریاد زد

یک مدرس دانشگاه با بررسی شکل‌گیری روحیه استکبارستیزی در ایران و الگوگیری آن از سوی جبهه مقاومت به تحلیل مسائل سیاسی در عرصه بین‌الملل پرداخت و گفت: نکته‌ای که طوفان‌ الاقصی می‌آموزد «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» است و این یعنی زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه برای مسلمان که یک اصل است.

امیر کرد کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، نشست «تحلیلی بر مسئله مقاومت در فلسطین» با حضور امیر کُردکریمی، مدرس دانشگاه و دکترای علوم سیاسی و بهرام دوست‌پرست، دبیر جبهه مقاومت استان همدان و مدافع حرم با بررسی دستاوردهای طوفان الاقصی برای جبهه مقاومت و شکست‌های غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی، عوامل تأثیرگذار بر پیروزی در فلسطین، همدست بودن آمریکا در جنایت‌های اسرائیل، تحلیلی بر فضای رسانه‌ای شکل گرفته در جهان علیه رژیم جعلی و پیش‌بینی جنگ آغاز شده در دفتر ایکنا همدان برگزار شد. بخش اول این نشست تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

امير كردكريمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان همدان و مدرس دانشگاه در این نشست ضمن تشریح سه رخداد مهم 13 آبان که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان مطرح شد، گفت: شباهت‌های زیادی بین این اتفاقات و عملیات اخیر حماس در غزه وجود دارد که مهمترین آن، بحث استکبارستیزی است. واقعه 13 آبان 1358 که چند روز گذشته سالگرد این یوم‌الله بود و عملیات طوفان الاقصی، هر دو بر مسیر نفرت از استکبار  جهانی شکل گرفته است و ما معتقدیم این فرایند در حال حاضر به یمن جانفشانی فرزندان محور مقاومت، بین تمام آزادی‌خواهان عالم فراگیر و تبدیل به رویه جاری شده و ایستادن در برابر ظالم دیگر در حد حرف نیست؛ بلکه اقدامی عملی است.  

این کارشناس مسائل سیاسی در تشریح شباهت‌های این دو رخداد بیان کرد: انتخاب هوشمندانه نام این عملیات‌ها، جای تأمل دارد؛ روزی که دانشجویان بصیر این سزمین نام پیروان ولایت و در خط امام(ره) بودن را برای خود برگزیدند؛ به دنبال جدا کردن خط خود از سازش‌کاران بودند و اکنون هم مجاهدان حماس با انتخاب نام طوفان الاقصی، مسیر خود را از سایر گروه‌های عافیت‌طلب به ظاهر فلسطینی جدا و راه مبارزه و مقاومت را برگزیدند. 

وی اظهار کرد: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی، مبارزه ما با استکبار جهانی آغاز و به‌عنوان مهم‌ترین اصل، همواره مورد تأکید است و اگر اکنون در اقصی‌نقاط این کره خاکی، ابهت نظام سلطه و در رأس آن آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اشغالگر قدس، ریخته شده، به برکت خون شهدا و ترویج روحیه خودباوری و مبارزه با استعمار و استعمارگران است.

مردم غزه در بزرگترین زندان دنیا تصمیم به احیای عزت خود کردند

کردکریمی با اشاره به اوایل انقلاب و حضور لیبرال‌ها در بدنه دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: در آغازین روزهای انقلاب اسلامی که نوپا هم بود و برای بازیابی، نیاز به زمان داشت؛ مدام برای زمین زدن و یا بعضاً اداره به سبک غربی از بیرون فشار می‌آوردند و دخالت می‌‌کردند، اما مردم تصمیم خود را گرفته بودند و برای هدف والای خود که همان زندگی با عزت بود؛ تلاش کردند و بها دادند و اکنون مردم غزه هم در بزرگترین زندان روباز دنیا، تصمیم به احیای عزت از دست رفته کرده و مردانه ایستاده‌اند.

نشست «تحلیلی بر مسئله مقاومت در فلسطین

وی استفاده از اصل غافلگیری را وجه اشتراک دیگری برای این دو واقعه برشمرد و گفت: اینکه حماس برنامه‌ریزی کرده و بدون بیان آن، دست به اجرا می‌زند؛ یک تاکتیک به‌شمار رفته و ما عین این اتفاق را در تسخیر لانه جاسوسی دیده‌ایم؛ پس اگر بگوییم نظیر این روش را در مبارزه با استکبار از قبل پیاده کرده و آن‌را به‌عنوان الگو در دید سایر ملت‌های مسلمان قرار داده‌ایم، بیراه نگفته‌ایم و البته بازخوردهای خوب رسانه‌ای هم داشت و ما آن‌را یک آگاهی‌بخشی عمومی و مؤثر می‌دانیم.   

مقاومت تنها راه نجات مردم فلسطین است

کردکریمی با تأکید بر اندیشه‌های اسلامی و به تأسی از آموزه‌های دین مبین اسلام اظهار کرد: مسلمان باعزت زندگی می‌کند و بر اصولش می‌ماند و تبعات آن‌را هم می‌پذیرد؛ مثل مردم فلسطین که به این نتیجه رسیده‌اند مقاومت تنها راه نجات است؛ زیرا طی تمام سال‌های اشغال کشورشان، خیری از صلح و سازش برخی گروه‌های ضعیف‌الاراده ندیدند؛ نمونه آن، جنبش فتح که در ابتدا مبارز بودند و بعد از در صلح وارد شدند و چیزی هم جز بدنامی دست آنها را نگرفت.

این مدرس دانشگاه به تاریخچه‌ شکل‌گیری رژیم جعلی و غاصب صهیونیسم اشاره و بیان کرد: اواخر قرن 19 یهودیان بیش از هر زمان دیگری پراکنده شده بودند و بعد از جنگ‌های جهانی در حالی که به‌واسطه خوش‌خدمتی به انگلیسی‌ها وارد نبرد شده بودند و حتی کمک مالی هم داشتند؛ به‌دنبال تثبیت موقعیت خود در اراضی اشغالی افتادند و با حیله‌های مختلف، اتفاقاتی را رقم زدند.

وی به زمین‌خواهی یهودیان که همواره از نیل تا فرات را مدنظر داشته و دارند، اشاره کرد و گفت: پرچم این رژیم جعلی شامل دو رنگ آبی و سفید است که بیانگر تفکرات آنهاست؛ یعنی زندگی بین دو رود، در صلح و آرامش، تحت لوای علامت سلیمان نبی که همان ستاره است و به این شکل مردم دنیا را فریب داده و امروز یکبار دیگر ماهیت پلید آنها در مقابله با مردم مظلوم غزه کاملا مشخص شد؛ اینها نه تنها انسان‌دوست نیستند؛ بلکه دشمن بشریت، کودک‌کش و جنایتکار بالفطره هستند و در نص صریح قرآن کریم هم بر ایجاد فساد آنها در دو بازه زمانی بر روی زمین تأکید شده است.  

رژیم صهیونیستی؛ نگهبان منافع استکبار جهانی

کردکریمی یادآور شد: بنابر ادعای رژیم غاصب، دارای قوی‌ترین ارتش دنیا هستند، اما وقتی مجاهدان با دست خالی آنها را زمین‌گیر کردند، رو به بمباران کردن بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی آورده و وحشی‌گری و سفاک بودنشان را بار دیگر نمایان کردند. لذا، جای هیچ شبهه‌ای باقی نمانده است؛ همان‌طور که در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی هویت جاسوس بودن آمریکایی‌ها برای همه مشخص شد؛ اسناد چندین جلدی باقی‌مانده نشانگر آن است و مشخص شد این دولت هر جا که پایگاه دارد آنجا محلی برای توطئه علیه ملت‌هاست. 

این مدرس دانشگاه، رژیم صهیونیستی را پاسبان و نگهبان منافع استکبار جهانی و آمریکا برشمرد و توضیح داد: اگر در این ایام رئیس‌جمهور آمریکا و فرانسه بی‌محابا و سراسیمه به منطقه می‌‌آیند و پیغام می‌دهند، به این دلیل است که نگرانند حافظ منافعشان در منطقه دچار شکست و تزلزل شود. تا به حال پیش نیامده بود سران کشورهای غربی این‌قدر سراسیمه خود را به منطقه برسانند و این نشان از پایان عمر و پوسیده شدن طناب لنگرگاهشان است؛ به یاد داشته باشیم که وعده الهی حق و پیروزی از آن مظلومان عالم است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: نکته‌ای که 13 آبان‌ها و طوفان‌ الاقصاها به ما می‌آموزد؛ همان شعار «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» است؛ یعنی زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه برای مسلمان یک اصل است؛ هر چند که دردآور است؛ اما وقتی یک مادر فلسطینی فرزند شهید غرق خون خود را بر روی دست گرفته و می‌گوید فدای فلسطین، فدای اسلام، فدای قدس، نشان از تفکر صحیح و انگیزه‌ای است که در ذهن آنها ایجاد شده و به فضل الهی در حال گسترش است.

نشست «تحلیلی بر مسئله مقاومت در فلسطین

وی گفت: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب نبرد حال حاضر غزه و رژیم جعلی، نبرد بین حق و باطل است و نصرت الهی هم با حق است؛ همان‌طور که می‌دانید برای استمرار فعالیت جبهه حق، خون‌ها و جان‌های مبارک زیادی تقدیم شده و همواره برای به‌دست آوردن آن فداکاری لازم است. به شهادت رسیدن 10 هزار مظلوم و بی‌گناه طی ماه گذشته در غزه که هفت هزار و 500 نفر آن کودک و زن هستند، انگیزه‌ای به غیر از فداکاری در راه رسیدن به آرمان‌ها را در ذهن تداعی نمی‌کند، بیان و بازگو کردن این واقعیت‌ها به‌منظور آگاهی افکار عمومی دنیا یکی دیگر از دستاوردهای طوفان الاقصی است.

آزادی‌خواهان به تأسی از شهدا از خواب غفلت بیدار شده‌اند

کردکریمی تصریح کرد: دستاورد دیگر این عملیات به هم ریختن هیمنه پوشالی رژیم جعلی است؛ نتیجه تقابل معروف شش روزه اعراب و رژیم غاصب، آنها را دچار توهم کرده بود. آن زمان تفکر مقاومت وجود نداشت و آمادگی لازم هم نبود، اما امروز داستان تغییر کرده و آزادی‌خواهان عالم به تأسی از آزادمردان و نام‌آوران این سرزمین نظیر سردار شهید سلیمانی، سردار شهید همدانی و رزمندگان و مدافعان حرم، از خواب غفلت بیدار شده‌اند.

وی با اشاره به چند دهه مبارزه فلسطینیان با رژیم اشغالگر قدس، دنیا را در بخشیدن عدالت به مردم فلسطین رفوزه دانست و گفت: تجمعاتی که امروز در حمایت از فلسطین در کشورهای اروپایی و شهرهایی نظیر لندن و پاریس که رهبر معظم انقلاب هم در سخنرانی اخیر به آن اشاره کردند و حتی آمریکا در حال برگزاری است، نشان‌دهنده اتفاق مبارکی است؛ اینکه مسئله فلسطین و جبهه حق، وجدان‌های بیدار و خوش‌نیت را دور هم جمع کرده و شعار امروزشان عزت است؛ یعنی این تفکر امروز جهانی شده است.

دفاع از صهیونیست‌ها، توهین به شرافت انسانی است

کردکریمی تصریح کرد: امروز هیمنه رسانه‌ای، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی رژیم اشغالگر در سراسر دنیا فرو ریخته است؛ تا به امروز حتی رسانه مخالفی هم تیتری علیه این رژیم جعلی نزده بود، اما با اتفاقات اخیر، مسیر تغییر کرد و جریانات رسانه‌ای جالبی شکل گرفت. حتی برخی کشورها سفرای خود را فراخواندند. هرگونه دفاع از صهیونیست‌ها، توهین به انسانیت و شرافت انسانی است. 

وی یادآور شد: زمانی کشوری مثل آمریکا که شریک اصلی ظلم و جور صهیونیست‌هاست، انگیزه‌ای که سال‌ها قبل و در دوران دفاع مقدس با جانفشانی شهید مهدوی‌ها در جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج فارس ایجاد شد؛ شهیدی که با یاران شهیدش با یک قایق موتوری، شجاعانه در مقابل ناو آمریکا ایستاد و آن‌را محو کرد و  امروز آثار خون شهدا را در نبرد حق و باطل می‌بینیم. 

این مدرس دانشگاه در پایان با معرفی کتاب «پروتکل‌های دانشوران صهیون» به مخاطبان ایکنا گفت: با مطالعه این کتاب با تفکرات افراطی این موجودات آشنا می‌شوید؛ در این کتاب از جانب تأثیرگذاران صهیونیست، 24 پروتکل برای تسلط بر سایر مردم بیان شده که استفاده از تهدید، زور و اجبار، گسترش فحشا و بی‌اخلاقی و... مورد تأکید قرار گرفته و عامل ماندگاری آنها و تسلط بر سایر قوم‌ها و کشورها معرفی می‌شود.

انتهای پیام
captcha