تدوین شناسنامه تقسیمات استان اردبیل از سوی جهاددانشگاهی
کد خبر: 4180937
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

تدوین شناسنامه تقسیمات استان اردبیل از سوی جهاددانشگاهی

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل گفت: به همت جهاددانشگاهی، تدوین شناسنامه تقسیمات استان و شهرستان‌های اردبیل با هدف ارزیابی دقیق از وضعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و... استان تهیه می‌شود.

تدوین شناسنامه تقسیمات استان و شهرستان‌های اردبیل توسط جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی استان اردبیل، بهروز زلالی، مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل، روز گذشته، ۱۸ آبان ماه با بیان این مطلب در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرای این طرح گفت: این شناسنامه با هدف ارزیابی دقیق از وضعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و... استان و در راستای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای تهیه می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح تهیه و تدوین شناسنامه تقسیمات سیاسی شهرستان‌ها و استان اردبیل به کارفرمایی استانداری اردبیل و با نظارت دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان توسط جهاددانشگاهی استان و با مشارکت دانشگاه‌های استان اردبیل در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل با اشاره به اینکه تحقق مطالبات مناطق برای انجام تغییرات در تقسیمات سیاسی نیازمند اطلاعات کارشناسی مناسب از تمامی حوزه‌ها است، تصریح کرد: در حال حاضر شناسنامه تقسیمات شهرستان‌های سرعین، نیر، کوثر، انگوت، اصلاندوز و گرمی آماده شده و شناسنامه شهرستان‌های خلخال و گرمی در حال تدوین است.

زلالی بر تعامل دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان برای پیشبرد برنامه‌های تحقیقی و پژوهشی تأکید و اظهار کرد: با برنامه ریزی انجام گرفته این طرح تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و گزارش نهایی آن در برنامه‌ریزی‌های کلان استانی و شهرستانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شناسنامه تقسیمات استان؛ ابزاری برای آگاهی از شاخص‌های پیشرفت

در این جلسه فرشید پاسدار، مدیر مرکز مطالعات شهری جهاد دانشگاهی استان اردبیل با ارائه گزارشی از روند اجرای این طرح گفت: اجرای طرح بعد از عقد قرارداد و تشکیل گروه مشارکت متشکل از جهاددانشگاهی و دانشگاه‌های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی واحد اردبیل و دانشگاه پیام نور اردبیل آغاز شد.

پاسدار ادامه داد: تدوین شناسنامه شهرستان‌ها بعد از جمع آوری داده و اطلاعات لازم با استفاده از مطالعات میدانی، گفتگو با مسئولان و صاحب نظران شهرستانی و اطلاعات اخذ شده از دستگاه‌های اجرایی انجام می‌گیرد و برای نظارت دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل ارائه می‌شود.

وی ضمن تشکر از حسن همکاری استانداری اردبیل، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان اردبیل با جهاددانشگاهی استان اردبیل در اجرای این طرح اظهار کرد: این شناسنامه ابزار مفیدی برای آگاهی از آخرین وضعیت شاخص‌های پیشرفت شهرستان و استان اردبیل و ساماندهی برنامه‌های توسعه‌ای خواهد بود.

انتهای پیام
captcha