تلاش برای افزایش عیار اخلاق و معنویت در جامعه دانشگاهی
کد خبر: 4181042
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
سرپرست صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران تبیین کرد

تلاش برای افزایش عیار اخلاق و معنویت در جامعه دانشگاهی

افسانه بیات هدف غایی و نهایی صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران را افزایش عیار اخلاق و معنویت در جامعه دانشگاهی دانست.

افسانه بیات، سرپرست صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان وابسته به جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ایام سالروز تأسیس این صندوق، گفت: صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان از سال ۱۳۷۷ همراه دانشجو بوده است، بر همین اساس شعار ۲۵ سال همراه با دانشجو را به عنوان شعار خود برگزیده‌ایم.

وی در ادامه هدف اصلی صندوق را کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ها و اهتمام به همسو بودن در کنار دولت، بخش خصوصی و مردم برای پیشرفت کشور و ایجاد جامعه‌ای عدالتخواه، دین‌مدار، اخلاق‌گرا، خودباور و علم‌محور از طریق گسترش قرض‌الحسنه در جامعه دانست و افزود: در همین راستا اهدافی همچون بسط و گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه (اعطای تسهیلات بدون بهره) در میان دانشگاهیان و حمایت‌های مالی خیران حقیقی و حقوقی با توجه به مسئولیت اجتماعی ایشان، تقویت امید به آینده در میان نسل جوان در عرصه‌های دانش و پژوهش و ... را مدنظر قرار داد.

بیات با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: هدف ما افزایش عیار اخلاق و معنویت در میان جامعه دانشگاهی است و صندوق قرض‌الحسنه یکی از نهاد‌های اصیل و مفید اسلامی تلقی می‌شود و با وجود مشکلات مختلف، شاهد جهاد‌های بزرگ و پیشرفت‌های شگفت‌آور در این چند ساله بوده‌ایم که این مدیریت‌های جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل ما می‌توانیم که امام راحل نیز به آن تأکید داشتند، صندوق را به عزت و پیشرفت رسانده است.

سرپرست صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران با اشاره به اینکه این صندوق با نگاه حفظ عزت نفس و کرامت انسانی دانشجویان و دانشگاهیان، بیش از ۳۳۳ فقره تسهیلات به دانشجویان نیازمند پرداخت کرده است و ۲۶ هزار و ۶۸۸ فقره افتتاح حساب در صندوق صورت گرفته است افزود: اکنون که در آستانه بیست و پنجمین سالگرد تاسیس صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان هستیم، به پشتوانه تجربه طولانی و حمایت معاونت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های کشور، مشکلات و نیاز‌های دانشجویان را شناسایی کرده و با تکیه بر توان جوانان تحصیل کرده و امکانات داخلی در مسیر برطرف کردن آن، قدم برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: اکنون نیز اگر سایر نهادها، سازمان‌ها با صندوق تعامل بیشتری داشته باشند قطعا به حمایت دانشجویان برخاسته و اعتماد آنان را جلب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران دارای شعب در سراسر کشور برای ارایه خدمات به دانشجویان کشور است که توانسته‌اند دانشجویان و خیران دانشگاهی را جذب و به صورت عینی با اهداف و سیاست‌های صندوق آشنا کنند، گفت: بخش اعظم دانشجویانی که فارغ‌التحصیل شده‌اند، حساب پس‌انداز خود را در صندوق نگه می‌دارند به امید روزی که مبلغی برای کمک به دانشجویان به این حساب واریز کنند.

وی در سخنان خود تأکید کرد: نهادی موفق است که روی فرصت‌ها تمرکز داشته و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تأثیرگذار خود را ارتقا دهد و این فرصت‌ها، همان نیاز‌های واقعی مردم و جامعه است.

انتهای پیام
captcha