ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی برای پوشش سفر رئیس‌جمهور به کار گرفته شود
کد خبر: 4181700
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی برای پوشش سفر رئیس‌جمهور به کار گرفته شود

استاندار چهارمحال‌وبختیاری در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان که با رویکرد سفر دوم رئیس‌جمهور و برخی از اعضای هیئت دولت برگزار شد، گفت: ظرفیت‌ها و ابزارهای اطلاع‌رسانی برای پوشش اتفاقات این سفر در راستای امیدآفرینی‌ و جهاد تبیین به کار گرفته شود.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، غلامعلی حیدری، استاندار شامگاه گذشته، ۲۲ آبان در نشست شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری با محوریت سفر رئیس‌جمهور به استان در پایان هفته جاری، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و ابزارهای اطلاع‌رسانی برای پوشش اتفاقات این سفر در راستای امیدآفرینی‌ و جهادتبیین به کار گرفته شود.

حیدری افزود: چهارمحال و بختیاری هشتمین مقصد‌ دور دوم سفرهای‌ رئیس‌جمهور به استان‌ها است و این سفر در حالی اتفاق می‌‌افتد که بر اساس نوبت و قرار گرفتن استان در رده ۲۳ سفرهای‌ دور نخست باید سفر دوم در حوالی خرداد یا تیر‌ سال آینده شکل می‌گرفت.

وی پرداخت اعتبارات باقی مانده از دور اول سفر، حضور وزرا‌ در شهرستان‌ها‌ و تأثیر بازدیدهای میدانی‌ در اتخاذ تمهیدات برای رفع مشکلات و همچنین ایجاد وفاق و همدلی میان‌ مردم و مسئولان را از مزایا و برکات سفر‌ دوم رئیس جمهور به استان دانست.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در این دور‌ از‌ سفر امکان تصویب اعتبارات جدید نیز وجود دارد که بر این مبنا می‌توان گفت نسبت به انجام سفر در سال آینده شرایط زمانی برای جذب اعتبارات مصوب به نفع مردم استان خواهد بود.

حیدری پیگیری برخی مسائل و مشکلات اجرایی طرح‌های اولویت ‌دار‌ استان در بازه‌ سفر اول تا شکل‌گیری‌ سفر دوم با حضور رئیس‌جمهور را نیز متذکر شد و تصریح کرد: لازم است اطلاع‌رسانی برنامه‌های سفر به شکلی دقیق و با استفاده از شیوه‌های جدید انجام شود تا عموم مردم در جریان رویدادها قرار‌ گیرند.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در این سفر دیداری‌ عمومی با مردم چهارمحال و بختیاری خواهد داشت، گفت: مردم این استان همواره در صحنه‌های مختلف حضوری پررنگ داشته‌اند و بدون‌ شک در این سفر نیز‌ با استقبال خود، صحنه‌ای چشمگیر برای بازتاب‌ در عرصه ملی و بین‌المللی رقم می‌زنند.

استاندار چهارمحال ‌‌‌و بختیاری پوشش خبری این دیدار مردمی را هم مهم دانست و گفت: روابط عمومی دستگاه‌‌های‌ اجرایی به‌ویژه‌ مجموعه‌هایی که در جریان سفر، طرحی را با حضور مسئولان کشوری افتتاح یا راه‌اندازی‌ می‌کنند با هم‌افزایی‌ یکدیگر و در کنار خبرگزاری‌ها، نشریات و مطبوعات و همچنین فعالان فضای مجازی، امر اطلاع‌رسانی سفر را به شیوه‌‌ای‌ دقیق به پیش ببرند.

حیدری انتخاب شعاری یکسان برای به‌کارگیری در اطلاع‌رسانی‌های‌ سفر رئیس‌‌جمهور به استان را هم یادآور شد و گفت: فضاسازی محیطی با محوریت طرح‌های مهم اجرا شده در چهارمحال و بختیاری و پیشنهاد راه‌اندازی‌ موکب‌های مردمی‌ در مسیر استقبال هم از مواردی است که پیگیری خواهند شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بهترین بهره‌برداری‌ها‌ از سفر دوم اعضای هیئت دولت به استان برای مردم انجام شود، اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در این امر بسیار مهم است تا آنچه به نفع مردم و پاسخی به درخواست‌های آن‌هاست‌ را بازتاب دهند.

 پیگیری درخواست برگزاری نشست اصحاب فرهنگ و هنر با رئیس‌جمهور

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: بنا به صحبت‌های انجام شده احتمال حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در استان در جریان سفر دوم وجود دارد اما درخواست شده است نشست اصحاب فرهنگ و هنر، علما و نخبگان چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس جمهور و در همراهی با وزیر فرهنگ انجام شد.

احمدی در ادامه با اعلام آمادگی‌ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای معرفی خبرنگاران به دستگاه‌های اجرایی برای سرعت‌بخشی به روند اطلاع‌رسانی‌ رویدادهای سفر رئیس جمهور به استان، افزود: تولید بیشتر محتوای خبری و پر کردن چنته رسانه‌ ملی، مطبوعات و فضای مجازی برای انتشار اطلاعات طرح‌‌ها و برنامه‌های‌ سفر، مجاهدت و همراهی مدیران و روابط عمومی دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی با اشاره به موضوع نشست خبری رئیس جمهور با اصحاب رسانه استان در جریان سفر دوم نیز تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی‌های در حال انجام، تعداد‌ بیشتری از خبرنگاران و اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری بتوانند در این نشست حضور یابند.

احمدی سرعت‌بخشی به تبلیغات محیطی مرتبط با سفر هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری را یادآور شد و گفت: پیگیری برای انتشار جزئیات ۳۰ طرح آماده بهره‌برداری و افتتاح در سفر هم باید سرعت بیشتری یابد‌ تا مردم در جریان اطلاع‌رسانی‌ها‌ قرار گیرند.

وی همچنین به برگزاری نشست با برخی کنشگران رسمی فضای مجازی و آمادگی‌های‌ لازم برای حضور فعالان این‌ عرصه‌ برای انتقال اطلاعات سفر به مردم اشاره و تصریح کرد: پویش‌هایی‌ نیز برای تصویرسازی، عکس، سرایش‌ و قطعات ادبی مرتبط با برنامه‌های سفر پیش‌بینی‌ شده است که نتایج‌ آن پس از سفر نمود خواهد یافت.

امکان‌ راه‌اندازی‌ بستر‌ برخط‌ دریافت نظرات، نیازها و مشکلات مردمی در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان، اعلام طرح‌های به بهره‌برداری رسیده به تفکیک شهرستانی، استفاده از بستر شبکه شاد برای پوشش بهتر برنامه‌های سفر، راه‌اندازی‌ پویش‌های‌ فرهنگی‌ و هنری برای طرح درخواست‌های‌ مردمی و  آمادگی ۱۳ گروه خبری صدا و سیما برای پوشش خبری سفر‌ از جمله موارد مطرح شده در چهل و چهارمین نشست شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری به شمار ‌می‌رود.

انتهای پیام
captcha