بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4181791
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم برگزار می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در روزهای ۲۴ تا ۲۷ آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

محمدکاظم رضوانی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قمبه گزارش ایکنا از قم، محمدکاظم رضوانی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشست خبری بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم که روز گذشته 22 آبان‌ماه، در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های هنری و سینمایی یکی از اقدامات مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در طول سال است و امسال نیز جشنواره تئاتر قم با حمایت اداره‌کل و مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری قم و همراهی خوب هنرمندان استان برگزار خواهد شد.

وی به ظرفیت قم در تربیت هنرمندان متعهد و متخصص اشاره کرد و گفت: هنرمندان استان قم در عرصه‌های مختلف هنری قابلیت خود را نشان داده‌اند و موفقیت‌های چشمگیری را برای استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به دنبال توسعه تئاتر و حمایت از گروه‌های نمایشی است و بر همین اساس جشنواره استانی تئاتر نیز مورد توجه ویژه اداره‌کل قرار دارد.

رضوانی در ادامه به انتصاب اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش قم اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقایان سیدحسین فدایی‌حسین، محمدرضا آزاد، عبدالله بیگی، روح‌الله رمضان‌پور کریمی و سرکار خانم صدیقه مشایخی به مدت دو سال به عنوان شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش قم، منصوب شدند.

وی با اشاره به انتصاب سرکار خانم صدیقه مشایخی به عنوان دبیر بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم، گفت: امسال به نوعی سنت‌شکنی شد و برای نخستین بار یکی از بانوان هنرمند قم به عنوان دبیر جشنواره منصوب شد.

رضوانی همچنین از تلاش برای ثبات در دبیرخانه جشنواره استانی تئاتر قم خبر داد و گفت: از دوره آینده دبیر اجرایی جشنواره به مدت سه سال فعالیت خواهد داشت تا امکان برنامه‌ریزی مناسب‌تری را برگزاری جشنواره داشته باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه با بیان اینکه جشنواره استانی تئاتر قم در روز‌های ۲۴ تا ۲۷ آبان‌ماه برگزار می‌شود، گفت: تمامی سالن‌ها و ظرفیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای برگزاری این جشنواره در اختیار دبیرخانه قرار دارد و نمایش‌ها در تالار فرهنگ و هنر، تالار شهید آوینی و پلاتوی ماه اجرا خواهند شد.

رضوانی در خصوص موضوعات نمایش‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره استانی تئاتر قم، گفت: آثار امسال از تنوع موضوعی برخوردار است و نمایش‌هایی با موضوعات مذهبی، دفاع مقدس، اجتماعی، سیاسی و ادبیات کلاسیک جهان به بخش مسابقه راه‌یافته‌اند.

وی همچنین از تلاش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای توسعه تئاتر در شهر‌های جعفرآباد و کهک خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای آثار خیابانی در دو شهر کهک و جعفرآباد دنبال خواهد شد و امیدواریم در دوره بعدی جشنواره شاهد آثاری از این دو شهرستان نیز باشیم.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان به مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری قم در برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال هم سازمان فرهنگی در بحث تبلیغات شهری و فرایند برگزاری جشنواره مشارکت خوبی داشت که از مسئولان این سازمان نیز قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha