سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت
کد خبر: 4181865
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت

با پایان یافتن جشنواره تئاتر و اعلام برگزیدگان سی‌وسومین دوره این جشنواره، آثار برگزیده این دوره از جشنواره برای حضور در جشنواره تئاتر فجر آماده می‌شوند.

جشنواره تئاتر خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، برگزیدگان سی‌وسومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی اعلام و با پایان یافتن جشنواره، آثار برگزیده این دوره از جشنواره برای حضور در جشنواره تئاتر فجر آماده می‌شوند.

بر اساس این گزارش در بخش نویسندگی اثری از دید داوران منتقد شایسته تقدیر و دریافت جایزه شناخته نشد. اما در بخش کارگردانی، مرتضی عیدی برای نمایش شب، گربه، طاقی به عنوان کارگردان برگزیده معرفی شد. در بخش طراحی صحنه نیز یاسر موسی‌پور برای نمایش شب، گربه، زیرطاقی به عنوان برگزیده معرفی شد.

داوران منتقد هما سعادت را برای بازی در نمایش عامدانه، عاشقانه، قاتلانه به عنوان بازیگر زن برگزیده معرفی کردند. همچنین رضا رسولی برای بازی در نمایش آخرین تولد از شهرستان سبزوار به عنوان بازیگر برگزیده مرد انتخاب شد.

همچنین جایزه نمایش برگزیده به نمایش آخرین تولد تقدیم شد.در ادامه هیئت داوران پیشکسوت خراسان رضوی، نمایش عامدانه، عاشقانه، قاتلانه را به عنوان اثر برگزیده معرفی کردند.

تقدیر از اصغر لشکری، محبوبه سلطانی و حامد یزدی نیز به پاس درخشش در جشنواره تئاتر فجر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

هیئت داوران در بخش تبلیغات و هویت بصری، لوح تقدیر، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را به ترتیب به یسنی عطایی‌فرد برای نمایش خونبخت از تربت جام و رقیه اکبرزاده برای نمایش چای لاته از مشهد اعطا کردند.

در بخش طراحی لباس، لوح تقدیر هیئت داوران به نرگس نامنی برای نمایش سمپوزیوم شمر و مجنون از سبزوار تعلق گرفت.

هادی کسایی برای نمایش هفت‌سنگ و سیدمحسن راه‌چمنی برای نمایش سمپوزیوم و مجنون شایسته دریافت لوح تقدیر در بخش موسیقی شدند. در همین بخش دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به مهدی حسنی برای نمایش چای لاته اهدا شد.

در بخش طراحی فضای نمایشی سعید نظریان و مهناز پاکدل لوح تقدیر جشنواره سی‌سوم را برای نمایش هفت‌سنگ و مصطفی عنایت پور برای نمایش سمپوزیوم شمر و مجنون دریافت کردند همچنین دیپلم افتخار و تندیس جشنواره نیز به مهدی شریفی برای نمایش گرای 361 اعطا شد.

هیئت داوران در بخش بازیگری زن، لوح تقدیر را به بازیگران خردسال نمایش‌های چشم‌ها را نبندو داماد حنا می‌بندد را اعطا کردند. در این بخش حانیه نوروزی برای نمایش چشم‌ها را نبند و آرزو شهنازی برای نمایش خونبخت به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند. در بخش بازیگری زن داوران فردی را شایسته رتبه اول و دوم معرفی نکردند.

در بخش بازیگران مرد محمدصدرا حسنی و کوهیار حسینیان بازیگران خردسال نمایش چای لاته و حمید عابدی برای نمایش چشم‌ها را نبند شایسته تقدیر شناخته شدند و رتبه سوم این بخش نیز به طور مشترک به رضا آسیایی برای نمایش امام‌الحق و پویا افشار برای نمایش صید هشتم اهدا شد.  

همچنین محمدرضا علوی برای نمایش‌گرای 361 و مصطفی عنایت‌پور برای نمایش سمپوزیوم شمر و مجنون به طور مشترک رتبه دوم بازیگری مرد بخش تئاتر خیابانی را کسب کردند. همچنین رتبه اول این بخش نیز به طور مشترک به مجتبی علیزاده برای نمایش سمپوزیوم شمر و مجنون و سعید نظریان برای نمایش هفت سنگ اهدا شد.

رتبه سوم بخش کارگردانی به طور مشترک توسط حامد عطایی‌فرد برای نمایش خونبخت و مسعود رشیدی برای نمایش چشم‌ها را نبند کسب شد همچنین مصطفی عنایت‌پور برای نمایش سمپوزیوم شمر و مجنون موفق به کسب رتبه دوم شد. سعید نظریان و مهناز پاکدل نیز برای کارگردانی نمایش هفت سنگ رتبه اول را کسب کردند.

در بخش طرح و ایده، هیئت داوران سیدجواد رحیم‌زاده و مصطفی داوطلب را برای نمایش‌های گرای 361 و میراث شایسته تقدیر شناختند.در پایان سه نمایش سمپوزیوم شمر و مجنون، هفت سنگ و خون بست به عنوان اثر برگزیده به جشنواره منطقه‌ای معرفی شدند.  

در بخش تبلیغات و طراحی بروشور سروش حیدری برای نمایش پانتیفرکت و یه جور دیگه یعنی همین، در بخش گریم مریم رستگار برای نمایش پانتیفرکت، در بخش طراحی لباس محبوبه سلطانی برای نمایش پانتیفرکت به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

 در بخش طراحی صحنه سید وحید حمیدزاده برای نمایش پانتیفرکت شایسته تقدیر شناخته شد و مهدی شریفی برای نمایش یه جور دیگه یعنی همین به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش موسیقی مهرداد عبداللهی برای نمایش رورانس، معین اعتباری برای نمایش عامدانه، عاشقانه، قاتلانه و مهدی حسنی برای نمایش یه جور دیگه یعنی همین، و به ترتیب به عنوان نفر سوم، دوم و اول معرفی شدند.

اما در بخش بازیگری از مهرانا عبداللهیان برای نمایش یه جور دیگه یعنی همین تقدیر شد. همچنین سعیده احمدآبادی برای نمایش عامدانه، عاشقانه، قاتلانه و محبوبه راد برای نمایش پانتیفرکت به طور مشترک
 رتبه سوم را کسب کردند.

گروه بازیگران زن نمایش برچسب هم موفق به دریافت رتبه دوم شدند. هما سعادت برای بازی در نمایش عامدانه، عاشقانه، قاتلانه نیز در این دوره از جشنواره رتبه اول بازیگری زن را کسب کرد.

در بخش بازیگری مرد در ابتدا از احمد ریحانه، پیشکوست بازیگری تئاتر به خاطر همراهی با هنرمندان جوان تقدیر به عمل آمد.در این بخش نیما پسندیده برای بازی در نمایش یه جور دیگه یعنی همین، شایسته تقدیر شناخته شد و محسن لقمانیان برای نمایش شب، گربه، زیرطاقی رتبه سوم را کسب کرد.

 امیر قادری در بخش بازیگران مرد برای نمایش خرمهره به عنوان نفر دوم شناخته شد. رتبه اول این بخش نیز به طور مشترک به امیراحسان امیرپور برای نمایش یه جور دیگه یعنی همین و رضا رسولی برای نمایش آخرین تولد تعلق گرفت.

در بخش نمایشنامه نویسی، هوشنگ جاوید برای نمایش یه جور دیگه یعنی همین، مهدی شربتی برای نمایش پانتیفرکت و حسین امینی برای نمایش اخرین تولد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش کارگردانی نیز احسان عاقل برای نمایش برچسب رتبه اول را کسب کرد. امیراحسان امیرپور برای نمایش یه جور دیگه یعنی همین و محسن مسعودی‌فر برای نمایش عامدانه، عاشقانه، قاتلانه رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

سه نمایش عامدانه، عاشقانه، قاتلانه از نیشابور، یه جور دیگه یعنی همین از مشهد و برچسب از کاشمر را به عنوان اثر برگزیده و شایسته راهیابی به جشنواره منطقه‌ای معرفی شدند.

همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم اختتامیه، از چند نفر از بازیگران کودک و نوجوانی که در نمایش‌های این دوره از جشنواره ایفای نقش کردند تقدیر به عمل آورد.  

انتهای پیام
captcha