پارک علم و فناوری محل زایش و رویش شرکت‌های دانش‌بنیان است
کد خبر: 4182299
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
زلفی‌گل:

پارک علم و فناوری محل زایش و رویش شرکت‌های دانش‌بنیان است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری محل زایش و رویش شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌هایی که امتیاز دانش‌بنیان را گرفته‌اند، حمایت می‌کنند.

نشست پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز، ۲۵ آبان ماه در دیدار با نخبگان و فناوران پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خداوند را شاکریم دولتی داریم که فقط ایران را تهران نمی‌داند و همه جای ایران را سرای وطن می‌داند. اعضای دولت با حضور خود از نزدیک با توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات اقشار مختلف آشنا می‌شوند که این اقدام رئيس‌جمهور قابل ستایش است و نتیجه این رفتار عالمانه و جهادگونه منجر به پیشرفت همه جانبه کشور می‌شود.

زلفی‌گل با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین جهادها، جهاد علمی و فناوری است خطاب به فعالان حوزه دانش‌بنیان استان، تصریح کرد: شما جهادگران این عرصه هستید و باید قدر کار ارزشمند خود را بدانید، خیر بودن تنها ساخت مدرسه بیمارستان و ... نیست، بلکه یک انسان عالم که با دانش خود محصولی را تولید و شغلی را ایجاد می‌کند آن هم یک انسان خیر است.

وی گفت: پارک علم و فناوری علاوه بر اینکه فضا در اختیار فناوران قرار می‌دهد، وظیفه مهم‌تری دارد و آن همرسانی است. همرسانی به همراه ایده و فکر خوب و صاحب سرمایه و پول است، یعنی نقش شتاب‌دهنده علم و فناوری بسیار مهم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توانمندی‌های مالی دولت محدود است که باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد. در بحث همرسانی نقش جدی بازی کنید و تلاش شود افراد سرمایه‌دار را با افراد صاحب فکر و ایده خوب مرتبط کنید.

زلفی‌گل در خصوص سامانه نظام ایده‌ها، بیان کرد: بخشی از توانمندی‌های خود را در راستای نیازهایی که در آنجا ثبت شده قرار دهید، در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار نیاز صنایع مختلف در آن سامانه ثبت شده است، یعنی همه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور در آن سامانه قرار و در معرض دید سایر اقشار جامعه و صنایع قرار می‌گیرد، در حقیقت ما تبلیغ‌کننده محصولات شما هستیم.

وی گفت: امکانات ما در وزارت علوم محدود است اما سعی می‌کنیم مشکلات شما را در بخش‌هایی که نیاز به مجوز دارد پیگیری کنیم.

زلفی‌گل با بیان اینکه پارک علم و فناوری محل زایش و رویش شرکت‌های دانش بنیان است، بیان کرد: باید این مسائل جدی گرفته شوند اما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌هایی که امتیاز دانش‌بنیان را گرفته‌اند، حمایت می‌کنند.

وی تأکيد کرد: همه فضاهای شرکت‌های دانش‌بنیان استان را مورد حمایت قرار دهید، بحث زایش و رویش شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور برای ما بسیار مهم است، البته کارهای خوبی در استان صورت گرفته اما برای همه افرادی که در شرایط فعلی کشور شغل ایجاد می‌کنند، یک کار جهادی انجام می‌شود که باید قدردان این اقدام بود.

انتهای پیام
captcha