جنگ غزه ترسیم‌کننده مرزهای انسانیت است
کد خبر: 4182400
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
امام جمعه تبریز:

جنگ غزه ترسیم‌کننده مرزهای انسانیت است

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه جنگ غزه ترسیم‌کننده مرزهای انسانیت است، گفت: هیچ انسان آزاده در برابر جنایات نباید ساکت باشد و نباید اجازه داد که برخی سیاستمداران جای شهید و جلاد را عوض کنند.

https://iqna.ir/fa/tags/1240/1/%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، 26 آبان‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه ۴۰ روز مقاومت و از آغاز جنگ میان فلسطین و صهیونیست‌ها گذشته است، گفت: صهیونیست‌ها در این مدت دست به جنایاتی زدند که نمونه نداشت یکی از این جنایت‌ها حمله به بیمارستان و مراکز درمانی بود و همچنین یورش زمینی به بیمارستان شفا یک شکست اطلاعاتی برای صهیونیست‌ها و عمل غیرانسانی و بی‌آبرویی بزرگ برای صهیونیست‌ها بود. 

وی بیان کرد: این جنایت وحشیانه و کم‌‌سابقه جامعه جهانی را بیدار کرده است و شرایط جوری شده است که اگر  روزی ایران تنها حامی فلسطین و مردم غزه بود اکنون جهان از خواب بیدا شده و ذات رژیم صهیونیستی را شناخته است. این شناخت و بیداری مردم همه نتیجه سال‌ها آرمان‌خواهی ایران و ایرانیان است زیرا دنیا علیه رژیم صهیونیستی هم‌صدا شده است و البته اگر  صدایی خلاف این از سوی سیاستمداران بلند شود غیرانسانی است. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جنگ غزه ترسیم‌کننده مرزهای انسانیت است، گفت: هیچ انسان آزاده در برابر جنایات نباید ساکت باشد و نباید اجازه داد که برخی سیاستمداران جای شهید و جلاد را عوض کنند.

وی با تأکید بر اینکه ملت‌های مختلف در خیابان‌ها حضور دارند که نمونه‌اش راهپیمایی در خیابان‌های اروپاست، افزود: دولت‌ها و حکومت دور میز برای ایجاد موانع بازدارنده رژیم صهیونیستی دچار تردید و دودلی شدند که باید به آنها گفت که دستاورد سکوت و انفعال در برابر نسل‌کسی بی‌آبرویی است. 

آل‌هاشم با قدردانی از رئیس‌جمهور ایران و وزیر امور خارجه از منظر حمایت از مردم فلسطین در هر محافلی گفت: این دو بزرگوار از این کشور به آن کشور و حتی در  اجلاس ریاض از مردم مظلوم غزه دفاع کردند. 

خطیب جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها به انتخابات پیش‌ رو اشاره کرد و افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین نشانه‌ مردم‌سالاری در نظام است، طی سال‌های انقلاب و در شرایط سخت حضور مستمر مردم در پای صندوق‌های رأی مهم‌ترین افتخار انقلاب و این نظام است.

وی با بیان اینکه در انتخابات سال‌ جاری هم مردم می‌آیند و روی دشمن را سیاه می‌کنند، گفت: از دولت می‌خواهیم همان‌گونه که مردم به وظایف خود عمل می‌کنند دولت نیز به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آل‌هاشم همچنین سالروز ولادت حضرت زینب(س) را مورد اشاره قرار داد و گفت: عشق با زینب در هر جا تجلی می‌یابد؛ این زینب یک کشتی نجات بود. حضرت زینب(س) اسوه ایثار و مقاومت است؛ به راستی چه روز مناسبی برای پرستاران نامگذاری شده است، چراکه او حسین دوم با پوشش یک زن بود. او الگوی ماندگار ایثار و بصیرت زن مسلمان است. 

وی با اشاره به هفته‌ کتاب بیان کرد: ترویج کتابخوانی در جامعه ضروری است و کمک آن به پیشرفت روزافزون جامعه انکارناپذیر است و توسعه و رشد همه جانبه جامعه در گروه کتابخوانی است.

آل‌هاشم با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج میوه و مولود انقلاب است که با دستان حضرت امام(ره) به سازمانی مستحکم تبدیل شد. بسیج در ۴۴ سال حیات خود نشان داد که فرمول حل مسائل و نسخه شفافیت مشکلات و روزهای دشوار را با مجاهدت بسیج پشت سر می‌توان گذاشت؛ بسیج به‌عنوان یک نهاد مقدس این مجاهدت را تا الان ادامه داده و در حال حاضر در نقطه خاصی ایستاده است. 

نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد: بسیج نشان داده از  متن ملت و بدنه فعال ملت و جوهره مردمی است ثابت کرده در متن مشکلات مردم هیچ‌وقت تماشاگر  مشکلات مردم نیست و همیشه مانند نجات غریق عمل کرده است. 

انتهای پیام
captcha