تدابیر لازم برای جلوگیری از تکانه‌های شدید اقتصادی اتخاذ شود
کد خبر: 4182839
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
استاندار آذربایجان‌شرقی:

تدابیر لازم برای جلوگیری از تکانه‌های شدید اقتصادی اتخاذ شود

عابدین خرّم گفت: باید تدابیر لازم برای جلوگیری از هر گونه تکانه‌های شدید اقتصادی منفی در مدت باقی مانده از سال جاری توسط نهادهای مسئول اتخاذ شود.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، ۲۸ آبان‌ماه، در نشست توسعه صادرات غیرنفتی گفت: باید تدابیر لازم برای جلوگیری از هر گونه تکانه‌های شدید اقتصادی منفی در مدت باقی مانده از سال جاری توسط نهادهای مسئول اتخاذ شود.

وی افزود: بخشی از مشکلات کارت‌های بازرگانی ناشی از این است که برخی از صادرکنندگان در سال‌های قبل در بازگرداندن ارز تعلل کردند.

خرم، با بیان اینکه اکنون نظم‌دادن به موضوع کارت‌های بازرگانی، نیازمند آسیب‌شناسی اقدامات انجام شده مرتبط با آن در سال‌های گذشته است؛ ادامه داد: در بحث تعهدات ارزی نیز باتوجه‌به سفر پیش روی وزیر اقتصاد و دارایی به آذربایجان‌شرقی، نیازمند دسته‌بندی مسائل مرتبط با این موضوع برای ارائه به مقام عالی وزارت هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: همایش توسعه صادرات غیرنفتی نیز به‌گونه‌ای برگزار شود که چند نفر از صادرکنندگان موفق استان در آن به طرح مسائل و مشکلات مبتلابه با رویکرد گره‌گشایی اقدام کنند.

وی با اشاره به شیب افزایشی واردات در کشور و به‌تبع آن در آذربایجان‌شرقی بر لزوم بررسی این موضوع تأکید کرده و افزود: واردات در بخش‌هایی مانند ماشین‌آلات و مواد اولیه دارای کیفیت بالا برای کمک به رونق تولید از این قاعده مستثنی است.

خرّم تأکید کرد: برگزاری همایش توسعه صادرات غیرنفتی نباید به سخنرانی مدعوین منحصر شود، بلکه برون‌داد اصلی آن باید با برگزاری پنل‌های تخصصی و در قالب طرح پیشنهاد و ارائه راهکارهای عملی مشکلات حوزه صادرات خود را نشان دهد. 

استاندار آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: رئوس کلی مسائل مبتلا به حوزه صادرات کشور را همه می‌دانند و همایش توسعه صادرات غیرنفتی باید طرح دقیق‌تر مسائل و مشکلات، دسته‌بندی و ارائه آن به نهادهای تصمیم‌گیری را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام
captcha