تربیت قرآنی دانش‌آموزان در حفظ آرمان‌های انقلاب نقش مهمی دارد
کد خبر: 4182974
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

تربیت قرآنی دانش‌آموزان در حفظ آرمان‌های انقلاب نقش مهمی دارد

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اظهار کرد: شما دانشجو معلمان با فکر دانش آموزان سرکار خواهید داشت و در بهترین شرایط سنی جوانان می‌توانید تأثیرگذار باشید چرا که اگر این نسل درست تربیت شود نسل آینده قرآنی می‌شود و آرمان‌های اسلام و انقلاب را حفظ می‌کند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته، 28 آبان‌ماه، در آیین تجلیل از ۲۳۸ حافظ کل قرآن دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه خداوند دو وظیفه علمی و عملی را برای ما در کتاب الهی بیان کرده، گفت: نگاه ما به قرآن تنها خواندن آن نباشد بلکه باید با تدبر و تعمق و فهم دقیق و عمل درست به آن گام‌های مؤثری در عمل به قرآن برداشته شود.

وی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری در مورد تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در جامعه بیان کرد: امروز در سراسر ایران اسلامی دانشجویان، دانش‌آموزان در دانشگاه و مدرسه حافظ کل قرآن هستند باید خدا را شاکر باشیم که ما را در مسیر قرآن قرار داده است.

آل‌هاشم تأکید کرد: باید سهم هر استان از این ۱۰ میلیون حافظ قرآن مشخص شود و برنامه‌ریزی برای تحقق آن انجام شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حرکت‌های شما حافظان قرآن ارزشمند است، افزود: تلاوت‌های قرآنی را باید ارج نهاد مخصوصاً در دانشگاه فرهنگیان که اهمیت و جایگاه آن کمتر از سایر دانشگاه‌ها نیست چرا که دانش آموختگان این دانشگاه به بدنه آموزش و پرورش تزریق می‌شوند و شماها با دانش‌آموزان کشور سرو کار خواهید داشت.
 
وی با اشاره به اینکه کار شما معلمان خیلی مهم و رسالت بزرگی برعهده دارید، ادامه داد: شما دانشجو معلمان با فکر دانش آموزان سرکار خواهید داشت و در بهترین شرایط سنی جوانان می‌توانید تأثیرگذار باشید چرا که اگر این نسل درست تربیت شود نسل آینده قرآنی می‌شود و آرمان‌های اسلام و انقلاب را حفظ می‌کند.

آل هاشم در ادامه با بیان اینکه امروز بیش از دیروز نیازمند وحدت، علم، ایستادگی، استقامت در برابر دشمنان هستیم افزود: راه توسعه، تمدن، وحدت و اتحاد و خودباوری تنها در عمل به قرآن و تمسک به آن است که می‌توان بر این اهداف رسید.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه قرآن تمام نیازهای اعتقادی، اخلاقی، حقوقی، فقهی و مانند آن را در بر دارد، اظهار کرد: وقتی انس با قرآن، از نسل جوان و همچنین از دانشجویان باشد، زیبایی و جلوه‌ای خاص دارد.

حجت‌الاسلام مبشری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان سازمان مرکزی از سطح بندی قرآنی دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: به واسطه فعالیت‌های قرآنی و عنایت بر اشاعه فرهنگ آموزش و ترویج قرآن کریم پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س) و علامه امینی تبریز به عنوان دارالقرآن‌های نمونه در کل کشور انتخاب و معرفی شدند.

حسین احمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، نیز با اشاره به دانشجو معلمان متمدن و آرمان گرا، گفت: دانشجو معلم طراز انقلاب مدنظر مقام معظم رهبری باید دارای شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی همچون خودسازی در پرتو معنویت دین مبین اسلام ناب محمدی(ص)، بصیرت داشتن و بصیرت افزایی، داشتن روحیه انقلابی، آرمان خواهی، داشتن روحیه تحلیل‌گری، استدلال و تبیین گری، تولید فکر، مقاومت فرهنگی در پرتو آگاهی، خودباوری، امیدآفرینی، مقابله با استحاله فرهنگی، پاسداری از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی باشد.

در پایان این مراسم از ۲۳۸ حافظ کل قرآن کریم  و نخبگان قرآنی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha