برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کردستان
کد خبر: 4183134
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کردستان

اولین نشست هم‌اندیشی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کردستان با حضور دانشگاه‌های مختلف استان به منظور بررسی چگونگی برگزاری دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی امروز، 29 آبان در جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد.

اولین نشست هم‌اندیشی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی، ورمزیار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان  امروز، 29 آبان در اولین نشست هم‌اندیشی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کردستان گفت: رسالت اصلی جهاددانشگاهی انجام کار فرهنگی در دانشگاه‌ها بوده است.

وی مخاطبان اصلی جهاددانشگاهی و فعالیت‌های فرهنگی این نهاد انقلابی را قشر دانشجو در تمام دانشگاه‌ها دانست و افزود: توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی نیازمند تعامل و هم‌افزایی هرچه بیشتر با دانشگاه‌هاست.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: در جهاددانشگاهی کردستان فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و فرهنگی بسیاری اجرا خواهد شد که حضور در برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی موجب آشنایی بیشتر دانشجویان با این فعالیت‌ها خواهد شد.

وی افزود: دانشجویان در دوران تحصیل خود با حضور در برنامه‌های مختلف فرهنگی جهاددانشگاهی، تجربه‌ای مفید برای توانمندی بیشتر خود برای حضور در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی در آینده را کسب خواهند کرد.

ورمزیار اعضای سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی را نمایندگان این نهاد فرهنگی در دانشگاه‌های کردستان دانست و اظهار کرد: شما دانشجویان می‌توانید زمینه توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه را در دانشگاه‌ها فراهم کنید لذا انتظار داریم که اعضای سازمان دانشجویان با استفاده از خلاقیت و توانایی‌ها خود زمینه تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین دانشگاه و جهاددانشگاهی را فراهم کنند.

وی در ادامه به برگزاری دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با کمک اعضای سازمان دانشجویان بتوانیم زمینه جذب دانشجویان بیشتری را در این دوره از مناظرات داشته باشیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان هدف از برگزاری این مناظرات را ارتقای فرهنگ گفت‌وگو، یادگیری، تحمل مخالف، فهم و تجربه اصول علمی یک مناظره ذکر کرد و افزود: خوشبختانه طی ادوار مختلف این مسابقات و علیرغم طرح مباحثی چالشی، به خوبی شاهد رعایت این اصول بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: موضوعات مناظره در حوزه‌های علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، پس از ثبت‌نام به تیم‌ها اعلام می‌شود و تیم‌ها گزاره‌های مورد نظر خود و اینکه به عنوان موافق یا مخالف مذاکره کنند را مشخص کرده و در اختیار دبیرخانه اجرایی مناظرات قرار می‌دهند.

ورمزیار افزود: در هر مسابقه، دو گروه چهار نفره در حضور رئیس جلسه و هیئت داوران به مناظره و رقابت می‌پردازند، هر گروه متشکل از چهار نفر عضو دانشجو در کلیه مقاطع است و گروه می‌تواند یکی از اساتید خود را به‌عنوان سرپرست معرفی کند که این مورد اختیاری است.

وی در پایان به برگزاری کرسی‌های آزادندیشی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: دانشجویان می‌توانند هم در کرسی‌های آزاداندیشی و هم مناظرات دانشجویی شرکت کنند چراکه این دو مناظره به صورت کاملا مجزا از هم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha