اجرای هنرمندان کردستانی در جشنواره بین‌المللی «تئاتر خیابانی کرکوک»
کد خبر: 4183243
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

اجرای هنرمندان کردستانی در جشنواره بین‌المللی «تئاتر خیابانی کرکوک»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اجرای سه نمایش از هنرمندان تئاتر استان در هفتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر خیابانی کرکوک» خبر داد.

نمایش مسافری از غزه در کرکوک عراق

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همراهی محمودی سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی شامگاه گذشته، 29 آبان در اجرای هفتمین تئاتر خیابانی کرکوک عراق حضور یافتند.

دریایی در این رویداد گفت: اقوام مختلف کُرد، عرب و ترکمن شهر کرکوک سال‌هاست در نهایت آسودگی در کنار همدیگر زندگی می‌کنند.

وی افزود: شهر کرکوک دارای بزرگان و نامدارانی در عرصه شعر و موسیقی از جمله زنده یاد شیخ رضا طالبانی و لطیف هلمت و هنرمند بزرگ و دارای سبک موسیقی استان علی مردان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اجرای سه نمایش از هنرمندان تئاتر استان در هفتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر خیابانی کرکوک» بیان کرد: هنرمندان کردستانی در این دوره از جشنواره با نمایش‌های «مسافری از غزه»از سنندج، «خش‌خش هاتم» از قروه و «ژیانی من» از بانه در این دوره از جشنواره تئاتر شرکت کردند.

یادآور می‌شود؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به عنوان مهمان ویژه از اجرای گروه شهر کویه عراق نمایش «نامه‌کانی ده‌ریا» با موضوع حفظ محیط زیست در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی کرکوک دیدن کرد.

انتهای پیام
captcha