مهم‌ترین مؤلفه پیروزی هر جوامعی بانوان آن جامعه هستند
کد خبر: 4183603
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان:

مهم‌ترین مؤلفه پیروزی هر جوامعی بانوان آن جامعه هستند

حجت‌الاسلام دیلم با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه پیروزی هر جوامعی بانوان آن جامعه هستند، گفت: زنان نباید خود را بازیچه جوامع بین‌المللی قرار دهند و فریب آنان را بخورند.

حجت‌اسلام دیلم، رئیس مرکز اسلامی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز اسلامی گلستان امروز، 1 آذر ماه در پیش اجلاسیه شهدای زن اهل‌سنت کشور در شهرستان آزادشهر گفت: راه سعادت دنیا و آخرت در قرآن کریم وجود داشته و باید بدانیم برخی از این آموزه‌ها مختص مسلمانان و برخی دیگر مختص کل بشریت است، لذا مسلمانان با فعلیت بخشیدن به آن، حرف اول جهان را خواهند زد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان دستورهای قرآن کریم را نشان از لطف خدای متعال دانست و افزود: وجود آموزه‌هایی همچون عدالت خواهی، حق گرایی، استکبارستیزی و... در قرآن و انتصاب آن به انسان به منزله ارزش و اهمیتی است که خدای متعال برای مخلوق خویش قائل شده است.

حجت‌الاسلام دیلم، «استکبارستیزی» را مهمترین مسئله روز بیان کرد و افزود: با تدبر در آیات قرآن درمی‌یابیم ویژگی‌هایی همچون خودپسندی، خودبزرگ‌بینی، قدرت طلبی و... از ویژگی‌های مستکبرین بوده و شیطان به عنوان نخستین کسی که از مسیر اعتدال خارج گشته، بذر و خوی خودبرتربینی را درون جامعه کاشت.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به منویات رهبری که فرمودند «هر گوشه‌ای از این عالم نه تنها مسلمانان، ندای مظلومی بلند شود و از جمهوری اسلامی ایران کمک بخواهد ما در کنار مظلوم ایستاده‌ایم و به یاری آنان خواهیم پرداخت»، اظهار کرد: حیات زیر سلطه غیر، فاقد ارزش بوده و افراد قرآنی به هیچ عنوان زیر بار ذلت و منت مستکبرین نمی‌روند، لذا ارزش حیات به آزادی و استقلال است.

حجت‌الاسلام دیلم با بیان اینکه «زنان» یکی از محوری‌ترین نقش‌ها را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایفا کردند، ادامه داد: در زمانه‌ای که به زنان نگاه ابزاری داشتند، خدای متعال با ارسال پیامبر(ص) و نزول قرآن، برای زنان ارزش قائل شد و ملاک برتری را فارغ از جنسیت، «تقوا» بیان کرد.

وی با اشاره به عدم حمایت مجامع بین‌المللی از زنان و کودکان غزه، گفت: نباید زنان و بانوان خود را بازیچه این جوامع قرار دهند و آنچه که حائز اهمیت است، زیست عفیفانه بر اساس دستورات اسلام بوده، لذا وظیفه اصلی بانوان تربیت نسل دینی و خوب همسرداری کردن بوده و با حفظ اصول و الگوگیری از حضرت زهرا(س) می‌توانند در جامعه حضور داشته باشند.

انتهای پیام
captcha