از افزایش آمار شهدای غزه به بیش از 14500 نفر تا ادامه واکنش‌ها به آتش‌بس موقت
کد خبر: 4183614
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
آخرین اخبار فلسطین؛

از افزایش آمار شهدای غزه به بیش از 14500 نفر تا ادامه واکنش‌ها به آتش‌بس موقت

براساس اعلام مقامات مسئول در نوار غزه، آمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه به بیش از 14500 نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه آمار جدید شهدا و زخمی‌های فلسطینی در غزه در نتیجه حمله ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی به این باریکه را اعلام کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد: آمار شهدای حمله به غزه به ۱۴۵۳۲ شهید رسید که نام بیش از ۶ هزار کودک و ۴ هزار زن در میان آنان به چشم می‌خورد.

بر اساس آمار اعلامی این نهاد دولتی در نتیجه جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۳۵ هزار فلسطینی دیگر نیز تاکنون زخمی شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه تاکید کرد: ۲۰۵ نفر از اعضای کادر پزشکی، ۲۵ نفر از کادر نیروهای امدادی و ۶۴ خبرنگار نیز به شهادت رسیده‌اند.

این نهاد دولتی بیان کرد: تعداد افرادی که در نتیجه حمله‌های اسرائیل به غزه ناپدید شده‌اند به ۷۰۰۰ نفر افزایش یافته است و بیش از ۴۷۰۰ نفر از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه باعث شده ۲۶ بیمارستان و ۵۵ مرکز درمانی از روند خدمت‌رسانی به بیماران و زخمی‌ها خارج شود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه تاکید کرد که بر اثر بمباران این باریکه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۶۰ درصد از ساختمان‌های نوار غزه آسیب دیده‌اند.

افزایش آمار شهدای غزه به بیش از 14500 نفر

به صدار درآمدن آژیر خطر در ایلات

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی از صدای آژیر خطر در ایلات به دنبال حمله با موشک کروز خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری موشک کروز شلیک شده به سمت فلسطین اشغالی شد.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پدافند هوایی در ام الرشراش ایلات برای مقابله با موشک‌های کروز شلیک شده از یمن فعال شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم از شنیده شدن صدای آژیر خطر در ایلات به دنبال نفوذ پهپاد خبر دادند.

این در حال استکه ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنگنده این رژیم موشک کروز شلیک شده به سمت فلسطین اشغالی را رهگیری کرده است.

افزایش آمار شهدای غزه به بیش از 14500 نفر

واکنش اتحادیه اروپا به توافق آتش‌بس

اورزلا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از حصول توافق آتش بس بشردوستانه در غزه خوشحال است.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این بیانیه گفت: از توافق برقرار شده در خصوص آزادی ۵۰ اسیر و توقف موقت درگیری‌ها از صمیم قلب استقبال می کنم.

وی از کسانی که از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای این توافق میانجیگری کرده اند، تشکر کرد.

فون درلاین اضافه کرد: کمیسیون اتحادیه اروپا هرچه در توان دارد، انجام خواهد داد تا از این دوره برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه استفاده کند. از یانتس لنارچیچ، یکی از اعضای کمیسیون اتحادیه اروپا خواستم به منظور کاهش بحران انسانی در غزه کمک‌ های بشردوستانه را در کوتاه‌ ترین زمان ممکن افزایش دهد.

از سوی دیگر، چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز طی مطلبی در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: از توافق آزادی اسیران در غزه استقبال می کنم. از قطر و مصر که برای این توافق میانجیگری کرده‌ اند، سپاسگذارم. حماس باید تمام گروگان‌‌ها را آزاد کند. این هم بسیار مهم است که از این وقفه در درگیری‌ ها برای ارسال حداکثر کمک بشردوستانه به نیازمندان استفاده شود.

افزایش آمار شهدای غزه به بیش از 14500 نفر

ورود 200 تا 300 کامیون به غزه

طاهر النونو مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: از تمامی واسطه‌ها به ویژه مصر و قطر صمیمانه تشکر می‌کنیم. پرواز هواپیماهای اسرائیلی در شمال نوار غزه در جریان آتش‌بس موقت ۶ ساعت در روز متوقف خواهد شد. هنوز زمان اجرای توافق آتش‌بس موقت مشخص نشده است.

وی افزود: قطر، مصر و آمریکا ضامن اجرای توافق آتش‌بس هستند. هم اکنون لیست اسرای دو طرف در حال مبادله و بررسی است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان ملل در اجرای توافق آتش‌بس در غزه مشارکت خواهند داشت. حداقل ۲۰۰ الی ۳۰۰ کامیون از جمله ۸ کامیون حامل سوخت وارد نوار غزه خواهد شد. کمک‌های بشردوستانه شامل همه مناطق نوار غزه از شمال تا جنوب خواهد شد.

النونو بیان کرد: کمک‌هایی که قرار است وارد غزه شود، شامل مواد ضروری و اساسی و لباس خواهد بود.حجم کمک‌ها بستگی به ظرفیت گذرگاه‌ها خواهد داشت. ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه پس از پایان توافق ۴ روزه هم ادامه خواهد داشت. تلاش ما این است که در آینده حجم کمک‌های ارسالی به غزه افزایش یابد.

وی افزود: توافق شامل تداوم ارسال کمک‌ها برای ملت فلسطین خواهد بود. به موجب این توافق، باید کمک‌های پزشکی برای همه بیمارستان‌های غزه ارسال شود. در این توافق هیچ استثنایی بین بیمارستان‌های غزه قائل نخواهیم شد. ما از توقف کامل جنگ و درگیری‌ها در ایام آتش‌بس موقت سخن می‌گوئیم. بیرون آوردن اجساد از زیر آوار یکی از دلایل و انگیزه‌های اصلی این توافق بود.

افزایش آمار شهدای غزه به بیش از 14500 نفر

واکنش ناتو به آتش‌بس

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز چهارشنبه در سخنانی پیش از برگزاری نشست غیررسمی سران کشورهای متحد ناتو در اسکوپیه واقع در مقدونیه شمالی، از برقراری توافق آتش بس بشردوستانه و تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با بیان اینکه آنها شاهد رقابت جهانی و قدرت‌های بزرگ زیادی هستند، گفت: جنگ در اوکراین مانند جنگ در خاورمیانه (غرب آسیا) ادامه دارد. من از توافق بین حماس و اسرائیل که اجازه آزادی اسرا، تعلیق درگیری‌ها و ارسال کمک‌‌های بشردوستانه را می‌ دهد استقبال می‌ کنم.

افزایش آمار شهدای غزه به بیش از 14500 نفر

نروژ: آتش‌بس چهار روزه برای کمک‌رسانی کافی نیست

شورای پناهندگان نروژ روز چهارشنبه اعلام کرد که توقف چهار روزه در جنگ برای تسهیل عملیات کمک رسانی به غزه کافی نیست و این آرامش باید به آتش بس کامل منجر شود.

ایان اگلاند، دبیرکل شورای پناهندگان نروژ روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: ما تمام تلاش خود را برای ارائه کمک به نیازمندان در غزه در طول توقف چهار روزه درگیری‌ها انجام خواهیم داد.

او با بیان این که توقف چند روزه, زمانی کافی برای رفع نیازهای عظیم در غزه پس از شش هفته جنگ، خونریزی و ویرانی نیست ، افزود که توقف بشردوستانه مورد توافق میان گروه‌های مسلح غزه و اسرائیل باید راه را برای آتش بس پایدار هموار کند.

قطر: تلاش‌های فشرده به توافق منجر شد

مذاکره‌کننده اصلی قطر روز چهارشنبه اعلام کرد که کار فشرده‌ منجر به توافق میان حماس و اسرائیل شد.

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی که وزیر مشاور در وزارت امور خارجه قطر نیز هست، روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی با سی ان ان افزود که توافق بدست آمده مطابق با خواسته‌های طرفین است.

وی گفت: کار ما بسیار فشرده بود. ما در دوره تنش شدید، درگیری‌های نظامی، تشدید تنش‌های انسانی، تهاجم زمینی قرار داشتیم. همه اینها کار ما را برای دستیابی به توافق بین دو طرف که هیچ اعتمادی به یکدیگر ندارند، بسیار دشوار کرد.

الخلیفی اضافه کرد که عملیات هدفمند اسرائیل در بیمارستان الشفا در شهر غزه نیز مذاکرات را تحت فشار قرار داد و افزود که قطر از طرف‌ها خواسته است زیرساخت‌های انسانی حیاتی را هدف قرار ندهند.

وی افزود: این اقدامات به هیچ کس در دستیابی به توافق کمک نمی‌کند و قطعاً به میانجی گری نیز کمک نمی‌کند.

مذاکره کننده ارشد قطر دستیابی به این توافق را مهم ارزیابی کرد.

افزایش آمار شهدای غزه به بیش از 14500 نفر

اعتراضات ضد صهیونیستی در سوئد

ده‌ها هزار نفر از مردم سوئد روز چهارشنبه در همبستگی با فلسطین مقابل سفارتخانه‌های آمریکا و اسرائیل در استکهلم تظاهرات کردند.

ده‌ها معترض روز چهارشنبه در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم خواستار توقف حملات این رژیم به غزه شدند.

معترضان در این تظاهرات در حالی که پرچم‌های فلسطین در دست داشتند, شعار هایی نظیر «فلسطین آزادباید گردد» سر دادند.

این گروه پس از اعتراض در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در میان تدابیر شدید امنیتی به سمت سفارت آمریکا راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان از حمایت آمریکا از اسرائیل انتقاد کرده و واشنگتن را همدست جنایات جنگی مرتکب شده توسط اسرائیل دانستند.

انتهای پیام
captcha