انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی با دیجی نکست
کد خبر: 4183626
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی با دیجی نکست

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی با دیجی نکست با موضوعات همکاری به‌منظور مشارکت، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی در زمینه توسعه و حمایت از واحدهای نوپا، نوآور و فناور منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی با دیجی نکستسعید خدیوی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی با دیجی نکست اظهار کرد: موضوع اتصال دانشجویان به بازار کار را در نظر داشتیم و دانشجویانی که در سازمان دانشجویان، ایسنا، ایکنا و دیگر نهادهای فرهنگی جهاددانشگاهی توانمند می‌شوند بتوانند پس از دوران دانشجویی به بازار متصل شوند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی پردیس فناوری‌های نرم فرهنگی با این هدف شکل گرفت که امکانی را فراهم آورد تا دانشجویان دارای ایده بتوانند این تجربه را برای خود ‌قم بزنند، بدین ترتیب به سراغ مجموعه‌هایی رفتیم که در فضای بازار تجارب خوبی دارند و در این حوزه کار کرده‌اند که از آن جمله مجموعه دیجی کالا است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: موضوع تفاهم‌نامه عبارت است از همکاری به‌منظور مشارکت، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی در زمینه توسعه و حمایت از واحدهای نوپا، نوآور و فناور که عمده این همکاری‌ها در سه بخش صورت خواهد پذیرفت.

وی در تشریح این بخش‌ها گفت: همکاری طرفین قرارداد به‌منظور شتابدهی و حمایت از واحدها و هسته‌های فناور در زمینه‌های اولویت‌دار پردیس فناوری و تجاری‌سازی محصولات، همچنین همکاری در زمینه آموزش و توانمندسازی افراد علاقه‌مند و مستعد با برگزاری رویدادها و دوره‌های آموزشی، همکاری طرفین قرارداد به‌منظور استفاده از پتانسیل‌های فنی موجود در شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پردیس از اهداف مهم این تفاهم‌نامه است.

سعید خدیوی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

خدیوی تصریح کرد: در این راستا تفاهم‌نامه همکاری پردیس فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی مشهد با آکادمی دیجی نکست، به‌منظور مشارکت، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی در زمینه توسعه و حمایت از واحدهای نوپا، نوآور و فناور به‌مدت دو سال امضا شد. طرفین قرارداد شرکت سوله نوآوری فن‌آوران آینده (سهامی خاص) با نمایندگی کیوان محیط مافی (دیجی نکست) از یک‌سو و پردیس فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی به شمار می‌روند.

مرتضی نادری، مدیر ارشد واحد توسعه استعداد دیجی‌نکست نیز با اشاره به حضور جهاددانشگاهی به‌عنوان یک مرکز ثقل فرهنگی در دانشگاه گفت: قدرت این نهاد در شبکه‌سازی موجب شد تا همکاری را آغاز کنیم، بدین‌ترتیب فرصت رویارویی دانشجویان با فرصت‌هایی که  بعد از 22 سالگی دارند را در دانشگاه تجربه کنند.

وی به بالا بودن چگالی استعداد در برخی شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: در کنار آن سرعت خروج این استعدادها از کشور، ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها را بیشتر می‌کند و در آزمون و خطاهای مختلف به این نتیجه رسیدیم که به عنوان یک بازوی غیرمحلی وارد یک شهرستان شدن، به دلایل بسیاری از جمله نشناختن زیست‌بوم، دسترسی نداشتن به شبکه‌ها و... راهبرد خوبی نیست.

مرتضی نادری، مدیر ارشد واحد توسعه استعداد دیجی‌نکست

گفتنی است، در این تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌مندی مطلوب از توانمندی‌ها، ظرفیت علمی، تحقیقاتی، هم‌افزایی، گام برداشتن برای بسط پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای برای حسل مسائل و چالش‌های صنعت فناوری و دانش‌بنیان، در راستای گذر شکوفایی نخبگان، تربیت سرمایه انسانی پژوهشگر و فناور، ظرفیت‌سازی، کارآفرینی و نیز در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای فناور از طریق ارائه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای داخلی و جهانی، همچنین به‌منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های مشترک برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه و سرمایه‌گذاری هدفمند در حوزه فناوری‌های پیشرفته منعقد و لازم‌الاجرا شد.

انتهای پیام
captcha