چهارمین کنفرانس بین‌المللی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4183710
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
با پذیرش 296 مقاله؛

چهارمین کنفرانس بین‌المللی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در اردبیل برگزار شد

چهارمین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و پنجمین همایش ملی جنگل ایران با پذیرش ۲۹۶ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

چهارمین کنفرانس بین‌المللی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، چهارمین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و پنجمین همایش ملی جنگل ایران با پذیرش ۲۹۶ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

دکتر عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی اول آذر در مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و پنجمین همایش ملی جنگل ایران در دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت یادگیری دانش بومی جنگل تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم منابع طبیعی پویا داشته باشیم باید منابع طبیعی را در بخش های مختلف در نظر بگیریم که این مهم برای جنگل‌های هیرکانی در حال اتفاق است.

وی با اشاره به همراهی سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، افزود: اگر بحث مدیریت پایدار جنگل تحقق پیدا می کرد، بسیاری از مشکلات در این حوزه حل می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشور ما ۱۶۵ میلیون هکتار است که از آن ۱۳۴.۴ میلیون هکتار را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد و از این میزان ۸۴.۴ میلیون هکتار مراتع هستند که متولی ۱۴.۳۷۵ میلیون هکتار آن سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است.

وی با بیان اینکه برش‌های استانی قانون آبخیزداری در برنامه هفتم لحاظ شده است، ادامه داد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سال ۱۴۰۲ طرح تحول احیای پوشش گیاهی و تولید علوفه در مراتع کشور را آماده کرده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه منابع طبیعی باید با مردم برای مردم باشد، ادامه داد: نظام نامه مردمی‌سازی فعالی‌ های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز آماده شده و در اختیار انجمن صنفی مرتع داران کشور قرار داده شده است.

وی با اشاره به نقاط بحرانی پیرامون ریزگردها، ادامه داد: در همین راستا طرح جهادی کنترل کانون‌های بحرانی فرسایش بادی برای ۳ میلیون هکتار در سالجاری آماده شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه راهبردی ۵ ساله سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور هم از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ با عنوان مدیریت هوشمند مردم محور و یکپارچه تدوین شده است.

وی به ضرورت توجه به فرهنگ منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: طرح کاشت یک میلیارد درخت نیز با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و هنرمندان در حال انجام است.

 

انتهای پیام
captcha