بسیجیان برای ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی تلاش کنند
کد خبر: 4184052
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

بسیجیان برای ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی تلاش کنند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار از بسیج به‌ویژه بسیجیان مخترع، جریان‌سازی است یعنی اختراع تنها کافی نیست و باید در این حوزه جریان‌سازی داشته باشند و برای ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی تلاش کنند.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، امروز چهارم آذرماه در جشنواره علم و فناوری بسیج ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج در سال ۵۸ به فرمان امام راحل(ره) تشکیل شد که منشأ خدمات بزرگی در حوزه‌های مختلف بود، البته کارهای بسیار ارزشمند و به یادماندنی از سوی بسیج از دفاع مقدس تا مقابله با تهدید سخت، نیمه سخت و نرم در همه حوزه‌ها انجام شده است.

وی افزود: بسیج برگرفته از توده مردم است، نیروهای زبده و خبره‌ای که به صورت خودجوش هر جا ورود کرده خدمات ارزشمندی شامل گروه‌های جهادی، کار علمی، رزمی تا کار فرهنگی انجام داده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به توانمندی، ظرفیت و سابقه درخشان بسیج در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: اولین توقع و انتظار دانش پایه کردن بسیج با استقرار نظام مدیریت دانش و توسعه درونی است که این، گامی در راستای دانش‌بنیان کردن بسیج خواهد بود و این امر می‌تواند موجب تحول در جامعه شود.

حیدری تأکید کرد: بسیج در عرصه‌‎های مختلف مخصوصاً در بخش علمی و دانش‌بنیان می‌تواند لوکوموتیو پیشرفت را به پیش براند، دیگر انتظار از بسیج به‌ویژه بسیجیان مخترع، جریان‌سازی است یعنی اختراع تنها کافی نیست و باید در این حوزه جریان‌سازی داشته باشند و برای ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی تلاش کنند.

وی با اشاره به لزوم تبدیل گفتمان علمی به گفتمان غالب در کشور، بیان کرد: در گام دوم انقلاب که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید گفتمان علمی به جریان تبدیل شود که پرچمدار جریان‌سازی کسی شایسته‌تر از بسیج نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری تربیت کادر متخصص در تراز انقلاب اسلامی از طریق شناسایی، توانمندسازی هدفمند و شکوفاسازی استعدادهای مختلف علمی را از دیگر انتظارات از بسیج برشمرد و گفت: خوشبختانه گام‌های مستحکم و محکمی از سوی بسیج برداشته شده است.

وی دستیابی به جایگاه مرجعیت فکری و تصمیم‌سازی در بین نهادهای عالی سیاست‌گذار و قانونگذار نظام، هم افزایی ظرفیت‌های علمی کشور و کمک به تولید علم و فناوری نوین، مرزشکن و اقتدارآفرین در راستای دستیابی کشور به جایگاه مرجعیت علمی را از جمله انتظارات از بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج به معنای واقعی باید مرزشکن باشد و به جایگاه مرجعیت علمی با کمک نیروهای تأثیرگذار، انقلابی و پرانگیزه دست یابیم.

حیدری ایجاد طوفان ذهنی، هم‌افزایی علمی ظرفیت‌های تخصصی مردمی و حاکمیتی برای کمک به تولید علوم، فناوری‌های کاربردی و کاربردی‌سازی علوم فناوری‌های تولید شده در راستای تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان، هم افزایی ظرفیت‌های علمی و تخصصی علوم انسانی اسلامی کشور برای زمینه‌سازی و بسترسازی جهت نقش‌آفرینی مردم در تحول علوم انسانی را از جمله دیگر توقعات از بسیج برشمرد.

وی تأکید کرد: نباید در دانشگاه‌ها جزوات تولیدی در خارج از کشور تدریس شود، بنابراین می‌توان گفت در علوم انسانی نیاز به تحول است و نقش بسیج می‌تواند در این حوزه بسیار مؤثر باشد.

استاندار بیان کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی، مدیران علمی و فناوری و رؤسای دانشگاه‌ها از این اقیانوس توانمند و ظرفیت ارزشمند حمایت کنند.

انتهای پیام
captcha