قیام ۵ آذر نمایش تعهد مردم گرگان به امام و انقلاب بود
کد خبر: 4184191
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
فرمانده سپاه نینوا گلستان:

قیام ۵ آذر نمایش تعهد مردم گرگان به امام و انقلاب بود

سردار ملک شاهکوهی گفت: در واقعه ۵ آذر سال ۵۷ مردم انقلابی گرگان، در واکنش به جنایت مزدوران رژیم شاه در حمله به حرم مطهر رضوی و در تبعیت از پیام امام خمینی (ره) علیه استبداد رژیم پهلوی به پا خواستند و تعهد خود به حضرت امام و شکل گیری انقلاب را به همگان نشان دادند.

سردار ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی سپاه نینوا گلستان سردار علی ملک شاهکوهی، فرمانده سپاه نینوا گلستان امروز، 5 آذر در مراسم گرامیداشت شهدای ۵ آذر گرگان در بیمارستان پنجم آذر گرگان گفت: در واقعه ۵ آذر سال ۵۷ مردم انقلابی مردم گرگان، در واکنش به جنایت مزدوران رژیم شاه در حمله به حرم مطهر رضوی و در تبعیت از پیام امام خمینی‌(ره) علیه استبداد رژیم پهلوی به پا خواستند و تعهد خود به حضرت امام و شکل‌گیری انقلاب را به همگان نشان دادند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: وقتی مردم گرگان در همین خیابان ۵ آذر کنونی و خیابان شهدای فعلی راهپیمایی کردند و شعار «الله اکبر» سر دادند مزدوران رژیم به آنها حمله‌ور شدند و در اسناد تاریخی قید شده است که مأموران ستمشاهی حتی به بیمارستان نیز حمله کردند و برخی مجروحین در بیمارستان به شهادت رسیدند.

ملک شاهکوهی اظهار کرد: کادر درمانی مردم گرگان در همان روز برای مداوای مجروحین ایثارگری کرد و درست با همان روحیه و همان گفتمان در کرونا، کادر درمان را در خط مقدم مجاهدت و ایثارگری دیدیم و اگر زحمات کادر درمان نبود هم وطنان بیشتری را از دست می‌دادیم.

فرمانده سپاه نینوا تصریح کرد: همزمانی ۵ آذر سالروز قیام تاریخی مردم گرگان و تشکیل بسیج مستضعفین را به فال نیک می‌گیریم و نقش آفرینی مردم گرگان در آن واقعه تاریخی را گرامی می‌داریم چراکه ۷۷ روز پس واقعه ۵ آذر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی در پایان گفت: گفتمان بسیج، جهادی‌ترین گفتمان در دوران انقلاب اسلامی است که هرجا بکار گرفته شد پیشرفت کردیم و مشکلات را رفع کردیم؛ لذا حقیقتاً بسیج کلید حل مشکلات است.

انتهای پیام
captcha