ایجاد اعتماد عمومی ضامن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است
کد خبر: 4184452
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی:

ایجاد اعتماد عمومی ضامن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است

تراب محمدی، ایجاد اعتماد عمومی را ضامن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده بیان کرد و گفت: اگر آحاد مردم مشاهده کنند که دست اندرکاران و عوامل اجرایی و بازرسی با اصل بی‌طرفی و با رعایت قانون وارد عرصه شده‌اند، بدون تردید در میزان مشارکت تأثیر مثبت خواهد داشت.

تراب محمدی، معاون استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، امروز، ششم آذرماه، در همایش آموزشی بخشداران استان‌های شمال‌غرب کشور در تبریز، ایجاد اعتماد عمومی را ضامن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده بیان کرد و گفت: اگر آحاد مردم مشاهده کنند که دست اندرکاران و عوامل اجرایی و بازرسی با اصل بی‌طرفی و با رعایت قانون وارد عرصه شده‌اند، بدون تردید در میزان مشارکت تأثیر مثبت و مفید خواهد داشت.

وی با اشاره به تمهیدات خاص صدا و سیما برای ارائه برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها، یادآور شد: در انتخابات مجلس بر خلاف سال‌های گذشته با راه‌اندازی ۲۰۰ کانال رادیویی و سیمایی زمینه‌های لازم برای تبلیغات برای همه نامزدها فراهم است.

محمدی، عمل به قانون را سیاست و رویکرد اصلی دست اندرکاران برگزاری انتخابات بیان و اضافه کرد: بر همین اساس باید مفاد و بندهای مختلف قانون جدید انتخابات به دقت از سوی فرمانداران، بخشداران و عوامل مختلف برگزاری مطالعه شده و از هم اکنون ایرادات و مشکلات مورد کنکاش و بررسی قرار بگیرد تا حین برگزاری مشکلی حتی جزئی حادث نشود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، اعلام دقیق و به موقع اطلاعیه‌های ستاد مرکزی انتخابات را یکی از مسئولیت‌های مهم و محوری بخشداران در جریان برگزاری، قبل و بعد از اتمام رأی‌گیری دانست و با تاکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند در این راستا ثمربخش باشد، آموزش سایر دست اندرکاران انتخابات توسط بخشداران را یادآوری کرد.

وی مطالعه تقویم انتخابات را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این زمینه تعداد ۱۴ عنوان بخش نامه مربوطه به فرمانداری‌ها و بخشداری ابلاغ شده است که باید بندهای مختلف آن با دقت کافی بررسی شده و از اکنون نسبت به رفع ایرادات اقدام شود.

محمدی، از بخشداران خواست تا با رعایت قانون و اصل بی‌طرفی، از رفت و آمد و ارتباط با نامزدهای مختلف انتخابات مجلس شورای اسلامی پرهیز کرده و اجازه ندهند به شایعات دامن زده شده و در برگزاری سالم انتخابات شائبه‌هایی به وجود آید.

انتهای پیام
captcha