راه‌اندازی 37 کانون فرهنگی و هنری بانوان در یزد
کد خبر: 4184587
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

راه‌اندازی 37 کانون فرهنگی و هنری بانوان در یزد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد از راه‌اندازی 37 کانون‌ فرهنگی و هنری ویژه بانوان با هدف تقویت فعالیت کانون‌های مساجد در حوزه خانواده و نقش‌آفرینی بیش از پیش بانوان در مساجد فعال استان خبر داد.

محسن رستگاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزدمحسن رستگاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری بانوان گفت: تاکنون 37 کانون ویژه بانوان در راستای تقویت فعالیت کانون‌های مساجد در حوزه خانواده و بانوان و نقش‌آفرینی بیش از پیش بانوان در عرصه فعالیت‌های فرهنگی مسجدمحور در مساجد فعال استان راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص اهداف تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری بانوان یادآور شد: احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد، تربیت، رشد و توانمندسازی نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در جوار مساجد و توسعه فرهنگ اصیل و ناب اسلامی ایرانی در مساجد از دیگر اهداف تشکیل این کانون‌ها در حوزه بانوان به شمار می‌رود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد با اشاره به اینکه با توجه به ضرورت توجه به مباحث خانواده‌محوری و در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دختران جوان و بانوان، راه‌اندازی کانون فرهنگی، هنری ویژه بانوان در دستورکار قرار گرفته است، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی با حضور بانوان، توانمندسازی بانوان خانه‌دار، تبیین فرهنگ حجاب و عفاف و… را از دیگر اهداف راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی، هنری ویژه بانوان بیان کرد.

رستگاری با اشاره به اینکه امکان ثبت مکان کانون بانوان با پیشنهاد امام جماعت مسجد، شورای فرهنگی و مسئول کانون در سایت بچه‌های مسجد فراهم شده است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند فرم تقاضانامه تأسیس کانون ویژه بانوان را از سامانه زیست بوم بچه‌های مسجد دریافت کرده و با تأیید امام جماعت یا هیأت امنای مسجد به تأسیس این کانون اقدام کنند.

وی بیان کرد: آموزش‌های اعتقادی، ترویج سبک زندگی اسلامی و حجاب و عفاف و سایر موضوع‌های خانواده و بانوان از رویکردهای مهم این کانون‌ها در مساجد خواهد بود.

انتهای پیام
captcha