مسیر آزادی فلسطین به رهبری مقاومت هموار شده است + فیلم
کد خبر: 4184690
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۰
رئیس انجمن رسانه‌های فلسطینی در وبینار ایکنا:

مسیر آزادی فلسطین به رهبری مقاومت هموار شده است + فیلم

این روزها در شرایط عملیات طوفان الاقصی بسر می‌بریم که گردان‌های القسام آن را انجام دادند و رهبر مقاومت، شیخ محمد الضیف آن را اعلام کرد. این جنگ که در هفت اکتبر آغاز شده ان شاءالله آغاز مسیر آزادی فلسطین به رهبری مقاومت خواهد بود که با نابودی رژیم صهیونیستی و محو آن از اراضی مقدس و پاک فلسطینی رقم خواهد خورد.

به گزارش ایکنا، روز ۲۹ نوامبر هر سال یادآور وقایع تلخی مانند صدور قطعنامه تقسیم فلسطین است. این روز همچنین روز اعلام همبستگی با ملت فلسطین و انتخاب فلسطین به عنوان کشور عضو ناظر شورای امنیت سازمان ملل نیز به شمار می‌آید.

جهان همه ساله در ۲۹ نوامبر در گرامیداشت منزلت مردم فلسطین و به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین مراسمی را برپا می‌دارد. ۷۵ سال از اشغال فلسطین گذشته است، اما گویی رنج و آلام مردم فلسطین تمامی ندارد و این ظلم و بی‌عدالتی به‌ویژه پس از عملیات طوفان الاقصی در مهرماه سال جاری و حمله بی‌امان رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه همچنان ادامه دارد. به همین مناسبت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) چهارشنبه، ۸ آذر برابر با ۲۹ نوامبر وبینار بین‌المللی «تروریسم اسرائیل و ناکارآمدی حقوق بین‌الملل بشر» را با حضور تحلیلگران داخلی و خارجی برگزار کرد.


بیشتر بخوانید:


یاسر ابوهین، رئیس انجمن رسانه‌های فلسطینی از غزه، پیامی به این وبینار فرستاد. وی در این پیام از همبستگی کشورهای اسلامی و سازمان‌ها و نهادهای غیراسلامی در حمایت از حقوق مردم فلسطین قدردانی کرد.

متن این پیام به این شرح است:

 برادران عزیز در خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) و برادران شرکت‌کننده در این وبینار ارزشمند که به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین برگزار می‌شود، از غزه به شما سلام می‌گویم؛ از فلسطین سرزمین جهاد.

دوست داشتم برای شرکت در این نشست این ویدئو را در شرایط بهتری ضبط کنم. مرا ببخشید که این ویدئو را در این شرایط و از داخل ماشینم ضبط می‌کنم.

زیرا شرایطی که در آن زندگی می‌کنیم سخت است و در نوار غزه جایی که انسان بتواند کارهایش را انجام دهد یا در امان باشد وجود ندارد. به شما سلام می‌کنم و از تلاش‌ها و اقدامات و همه فعالیت‌های شما سپاسگزارم و از اعلام همبستگی‌تان با ملت فلسطین قدردانی می‌کنم.

این سخنان کوتاه بر اساس درخواست برادران برگزارکننده این نشست ایراد می‌شود که از من خواستند در این برنامه شرکت کنم. من در اینجا در غزه زندگی می‌کنم و از غزه به شما سلام می‌گویم. غزه با عزت که با خون‌های فرزندان، رزمندگان، اطفال و زنان خود پوشانده شده و زیباترین نشانه و تصویر از پیروزی، ایستادگی و مقاومت است و بینی ارتشی که شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسید را به خاک مالیده است.

ما این روزها در شرایط عملیات طوفان الاقصی زندگی می‌‌کنیم که گردان‌های شهید عزالدین القسام آن را انجام دادند و رهبر مقاومت، شیخ محمد الضیف ابوحافظ(که خدا او را حفظ کند) آن را اعلام کرد. این جنگ که در هفت اکتبر آغاز شده ان‌شاءالله آغاز مسیر آزادی فلسطین به رهبری مقاومت خواهد بود که با نابودی رژیم صهیونیستی و محو آن از اراضی مقدس و پاک فلسطینی رقم خواهد خورد.

همه شما جریان این جنگ را دنبال کرده‌اید. از روز اول این نبرد، نیروهای مقاومت و گردان‌های القسام حصارهای رژیم اشغالگر را در هم شکستند و با نابودی نیروهای ممتاز ارتش این رژیم آن را به ذلت کشاندند و هنوز عملیات‌های قهرمانانه انجام می‌دهند. رژیم اشغالگر، جنگ دیوانه‌وار و ویرانگری را علیه غزه به راه انداخت. ما از جنگی صحبت می‌کنیم که در نوار غزه بی‌سابقه بوده است. اشغالگران صهیونیست تا این لحظه بیش از 17 هزار شهروند فلسطینی را کشته‌اند که بیش از نیمی از آنها زنان و کودکان هستند. بیش از سی هزار نفر مجروح شده‌اند. 40 درصد از ساختمان‌ها و مناطق مسکونی و زیرساخت‌ها در نوار غزه نابود شده است. جنگ آنها باعث قطع آب و غذا شده و به نابودی بیمارستان‌هایی منجر شده که خدمات انسانی و پزشکی به بیماران عرضه می‌کردند. رژیم صهیونیستی هر کار غیرقانونی و هر اقدامی که بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع است را انجام داده است.

سخن در این باره زیاد است. حتما شما هم مانند بیشتر مردم، حوادث نوار غزه را دنبال می‌کنید. نمی‌خواهم درباره جنگ، نسل‌کشی، جنگ آبی و غذایی رژیم صهیونیستی در نوار غزه زیاده سخن بگویم بلکه می‌خواهم بر عنوان این نشست و موضوع آن تمرکز کنم که همبستگی با ملت فلسطین است و همه شما از ارکان مهم دفاع و همبستگی با ملت فلسطین هستید. ما در غزه حوادث را دنبال می‌کنیم و در این نبرد شرکت داریم و با خون کودکان، زنان و رزمندگان خود در حال جنگ هستیم. ما همبستگی بین‌المللی و کشورهای عربی و اسلامی با مردم فلسطین را دنبال می‌کنیم و از این اقدامات و برنامه‌ها قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha