بسترسازی ملی برای میانداری مردم در عرصه فرهنگ
کد خبر: 4184767
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
استاندار یزد تأکید کرد:

بسترسازی ملی برای میانداری مردم در عرصه فرهنگ

مهران فاطمی با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی مردم در حوزه فرهنگ گفت: یکی از اقدامات مورد پیگیری باید برنامه‌ریزی و بسترسازی جهت میانداری مردم و نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی در حوزه فرهنگ باشد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، هفتم آذرماه در نشست با سیدعلی یزدی‌خواه و بیژن نوباوه از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یکی از وجوه انقلابی بودن مجلس شورای اسلامی را توجه ویژه به حوزه فرهنگ و اقدامات فرهنگی دانست و گفت: مؤید این مهم، تصویب قوانین ارزشمند و مشوق‌های بسیار خوب در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه «فرهنگ» و «محیط زیست» باید در صدر موضوعات مختلف قرار گیرد، با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی مردم در حوزه فرهنگ ‌اظهار کرد: یکی از اقدامات مورد پیگیری باید برنامه‌ریزی و بسترسازی جهت میانداری مردم و نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی در حوزه فرهنگ باشد.

استاندار یزد با اشاره به نقش حلقه‌های میانی در پیشبرد اهداف و چشم اندازهای حوزه فرهنگ، گفت: حمایت‌های لازم جهت مشارکت هر چه بیشتر حلقه‌های میانی در امور این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی سهم استان‌ها از اعتبارات شورای فرهنگ عمومی کشور را حدود پنج درصد عنوان کرد و افزود: باید اقدامات لازم جهت تخصیص قابل توجه این اعتبار به استان‌ها صورت گیرد. 

فاطمی با اشاره به لزوم توجه به حوزه جوانی جمعیت و فعالیت‌های دانش بنیان بیان کرد: قوانین «حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و «جهش تولید دانش بنیان» را از جمله قوانین خوب و مترقی مصوب در این دوره از مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
captcha