۱۲ شهید گمنام مهمان مردم مشهد می‌شوند
کد خبر: 4184772
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
همزمان با شهادت حضرت زهرا(س)

۱۲ شهید گمنام مهمان مردم مشهد می‌شوند

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۲ شهید گمنام روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مشهد تشییع می‌شوند و سپس در شهرهای مختلف خراسان رضوی مراسم تجدید میثاق و تدفین پیکرهای مطهر انجام می‌شود.

نشست هماهنگی مراسم تشییع شهدا در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در نشست هماهنگی مراسم تشییع شهدا در مشهد گفت: هفته بسیج زمان یادآوری رشادت‌های شهدایی است که زمینه رشد انقلاب اسلامی را فراهم کردند و نباید فراموش کنیم که نقش بسیج در پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف متمایز است.

گنابادی‌نژاد افزود: ۱۲ شهید گمنام روز شهادت حضرت زهرا(س)، یکشنبه، ۲۶ آذر در مشهد تشییع می‌شوند و سپس در شهرهای مختلف خراسان رضوی مراسم تجدید میثاق و تدفین پیکرهای مطهر انجام می‌شود. با هماهنگی‌های اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، تشییع در روز شهادت حضرت زهرا(س) از میدان شهدا تا حرم مطهر انجام می‌شود.

حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این جلسه اظهار کرد: پس از تشییع شهدا در مشهد، پیکرها تحویل شهرهایی می‌شود که مراسم تجدید میثاق و تدفین در آنها انجام  می‌شود. ۱۲ مکان برای تدفین این شهدا در سراسر استان پیش‌بینی شده‌ است.

گفتنی است، در این جلسه از حضور پیکر هشت شهید مدافع حرم از منطقه خان‌طومان سوریه در مشهد نیز خبر داده شد که پنجشنبه، 9 آذر مهمان مشهدی‌ها در حرم مطهر رضوی هستند.

انتهای پیام
captcha