آزادی همه اسرا و تعیین سرنوشت فلسطین با طوفان الاقصی رقم می‌خورد + فیلم
کد خبر: 4184907
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۸
آزاده فلسطینی در وبینار ایکنا:

آزادی همه اسرا و تعیین سرنوشت فلسطین با طوفان الاقصی رقم می‌خورد + فیلم

حق ملت فلسطین است که سرنوشت خود را با آزادی و استقلال تمام برای دفاع از تمام خاک فلسطین از بحر تا نهر تعیین کند و باید هم برای این امر و آزادسازی آن فرابخواند، برای آزادی تمام اسیران و سرنوشت کشور و این همان عنوانی است که عملیات مبارک طوفان الاقصی برای آن رقم خورد.

به گزارش ایکنا، همزمان با ۲۹ نوامبر، روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین وبینار بین‌المللی «تروریسم اسرائیل و ناکارآمدی حقوق بین‌الملل بشر» دیروز چهارشنبه، ۸ آذر به همت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار شد. 

سیدجعفر رضوی، تحلیلگر مسائل غرب آسیا و جهان اسلام مهمان ویژه در این برنامه بود که با حضور در استدیو مبین ایکنا به سؤالات مجری برنامه پاسخ داد.

در ادامه دیگر سخنرانان خارجی علی الصاحب، تحلیلگر سیاسی عراق و رئیس مرکز مطالعات منطقه‌ای بغداد، باقر درویش؛ رئیس انجمن حقوق بشر بحرین، امیرالدین جحاف؛ رئیس سازمان حقوق و آزادی بشر یمن، یاسر ابوهین؛ رئیس انجمن رسانه‌های فلسطینی و ایاد ابوناصر، مبارز و آزاده فلسطینی از غزه به صورت ویدئوکنفرانس درباره موضوع این وبینار مطالبی را ایراد کردند.


بیشتر بخوانید:


مشروح سخنرانی ایاد ابوناصر، مبارز و آزاده فلسطینی اهل غزه در بخش مجازی این نشست از این قرار بود:

در این مناسبت که پس از چندی با 29 نوامبر روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین مصادف شده است، دوست داشتم که در واقع این روز یک یادآوری باشد. یادآوری برای هرکسی که در این جهان دارای قلب و وجدان است.
پس از یکصد سال ظلم و جنایات سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده که از سوی اسرائیل و با حمایت استکبار جهانی به معنی واقعی این کلمه بر سر این ملت آمد از زمان ایده تأسیس جنبش صهیونیستی به عنوان یک جریان فکری در کنفرانس معروف بازل و پس از آن کنفرانس پالرمو با سردمداری اروپای استعمارگر غربی و پس از آن کنفرانس سایکس‌پیکو و این کنفرانس کذایی را می‌شناسید: طرح تجزیه امپراتوری عثمانی و تقسیم کشورهای عربی به پنج قسمت که در نتیجه آن فلسطین به اشغال انگلیس درآمد و در پی آن اعلامیه ننگین بالفور صادر شد و به آنها حقی را داد که اصلا مستحق مالکیت آن نبودند.
و ما امروز به یاد می‌آوریم که زمینه تأسیس این رژیم جعلی آماده شد و فلسطین را تحویل آنها داد و انگلیسی‌ها از این سرزمین خارج شدند و پس از 75 سال از این تسلیم کردن شوم سرزمین فلسطین از سوی انگستان به اسرائیل که به واقع دوست داشتم تأکید، یادآوی و مرور کنم برای هرکس که این رویداد برایش مهم است؛ اول از همه برای خودمان به عنوان فلسطینی‌ها و بعد برای تمام آزادگان جهان که در این جهان بی‌شمارند. کسانی که نوع‌دوستی بیشتری از برخی هم‌نژادان خودمان در این جنایت دارند؛ جنایتی برنامه‌ریزی شده و هدفمند که در نوع خود بی‌سابقه بود و در این حجم نظیر نداشت و امروز در غزه و سراسر فلسطین شاهد آن هستیم.

و این که ملت فلسطین در این سرزمین با کفیلانی از شریعت‌های آسمانی  حق و حقوقی دارد و حتی قوانین انسانی غرب هم آنجا که بخواهد تأییدش می‌کند مانند آنچه در اکراین دیدیم که غرب چگونه با این قوانین به حمایت برخاست و در فلسطین نادیده گرفته شد. بله حق این ملت است که سرنوشت خود را با آزادی و استقلال تمام برای دفاع از تمام خاک فلسطین از بحر تا نهر و وجب به وجب تعیین کند و باید هم برای این امر و آزادسازی آن فرابخواند، آزادی همه اسرا و تعیین سرنوشت خود. بله تمام اسیران و سرنوشت کشور و این همان عنوانی است که عملیات مبارک طوفان و سیل الاقصی برای آن رقم خورد.
 و همچنان سیل ویران‌کننده ادامه دارد. این عملیات یک بایسته دارد و آن این که تمام پناهجویان و آوارگان فلسطینی که از وطن بدون دلیل با دروغ و بهتان مهاجرت کرده و در طول زمان آواره اقصی نقاط دنیا شده‌اند باید به سرزمین خود به اذن پروردگار به زودی بازگردند.
و لازم است یادآوری کنم ...دوست داشتم به شیوه‌ای غیرتقلیدی حرف بزنم ... باید که حکومت مستقل فلسطین در سرزمین فلسطین به صورت کامل برپا شود. کامل و آزاد از این اشغالگری باذن پرودگار.
چراکه شأنش این است. شأن هر ملتی است که در این دنیا از اشغالگری آزاد شود و ما درباره آخرین اشغالگری تاریخ و جنایت‌بارترین نوع اشغال در هستی سخن می‌گوییم  که من آن را فصل آخر اشغالگری‌ها در این دنیا می‌نامم به امید خدا.
و باید که ملت ما فلسطین و تمام آزادگان جهان پویش طوفان الاقصی را ادامه دهند همه این وظیفه را به دوش دارند و هرکس به شیوه خود به دین و مسلک خود. تا جایی که این سیل خروشان به تمام اقصی نقاط دنیا برسد.
 در این لحظه خطاب به جهانیان تأکید می‌کنم امروز که سیل خروشان طوفان الاقصی به تمام صحن‌های الاقصی کشیده شده به زودی زود در مسجد الاقصی نماز خواهیم خواند در زودترین زمان ممکن و دور نخواهد بود و همین جا به خداوند بزرگ قسم می‌خورم که ما نماز فتح را تا چند سال دیگر خواهیم خواند چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری درک می‌کنم و می‌دانم با بیشترین دلایل و نشانه‌های استراتژیکی که این عملیات مبارک طوفان الاقصی از همان ساعات اولیه با خود داشت و تحلیلگران، رهبران، بزرگان، اندیشمندان و آزادگان درباره آن گفتند و همچنان هم می‌گویند و تحلیل‌ها ادامه دارد و هر روز به آن افزوده می‌شود و جان تازه می‌گیرد و تداوم هم خواهد داشت تا آن صبحگاهی که سیل خروشان الاقصی به اذن پرودگار اعلام کند که رسالت خود را تمام و کمال به پایان رسانده است.
در اینجا پایان گفته‌های خود را کامل می‌کنم. خطاب به تمام مردم ملتم و تمام امت عربی و مسلمان و تمام آزادگان جهان اعلام می‌کنم که آماده باشید، نفس عمیق بکشید و این بار تمرکز  و خوب درنگ کنید، بیشتر از هر زمان دیگری که به زودی شما را به اذن پروردگار در قدس شریف زیارت خواهیم کرد. روزی که دشمن آن را دور می‌بیند و ما آن را زود درک خواهیم کرد و همانا که ما راست گفتاریم و اندکی صبر، سحر نزدیک است. از همین جا به امید دیدار تا صبح آزادی قطعی که بسیار به ما نزدیک شده است خیلی خیلی نزدیک .. شما را به خداوند بزرگ می‌سپارم و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

خبرنگار: اشرف بصیری

انتهای پیام
captcha