مردم در نظام دینی سیاهی لشکر نیستند
کد خبر: 4185179
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
امام جمعه تبریز:

مردم در نظام دینی سیاهی لشکر نیستند

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال‌جاری گفت: شرکت در این انتخابات یکی از تکالیف مهم و حیاتی است زیرا مردم در نظام دینی سیاهی لشکر نیستند بلکه صاحب رای بوده و در صندوق رای قدرت دارند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، دهم آذرماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هم نبرد میدانی و هم اطلاعاتی را در این جنگ باخته است، گفت: در یک هفته گذشته بیش از ۲ هزار سرباز اسرائیلی از کرانه باختری و غزه فرار کردند و این نشان می‌دهد که سربازان این رژیم توانایی ادامه جنگ را ندارند.

وی ادامه داد: علاج مسئله فلسطین از نظر ایران اسلامی و راهبرد رهبر معظم انقلاب، راهبرد متمدنانه و مردم سالارانه همه پرسی است که در آن همه گروه‌های فلسطینی در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

آل‌هاشم، همچنین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال‌جاری گفت: شرکت در این انتخابات یکی از تکالیف مهم و حیاتی است زیرا مردم در نظام دینی سیاهی لشکر نیستند بلکه صاحب رای بوده و در صندوق رای قدرت دارند.

خطیب جمعه تبریز، افزود: باید زمینه مشارکت بیش از پیش مردم را در این انتخابات فراهم کنیم و نخبگان کشور روی عواملی که بتواند مشارکت را افزایش دهد کار کنند. دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مسئولیت سنگین‌تری دارند و با بالا بردن میزان رضایت مردم از نظر اقتصادی و معیشتی، می‌توانند مردم را پای صندوق‌های رای بیاورند.

وی به مناسبت‌های این هفته و روز مجلس نیز اشاره کرد و گفت: نمایندگان باید از فرصتی که در اختیار آنها گذاشته شده در خدمت به مردم استفاده کنند و آن را قدر بدانند.

آل‌هاشم، به سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس و نامگذاری این روز به عنوان روز مجلس اشاره کرد و گفت: مدرس کارهایی انجام داد که نمایندگان باید از آن درس بگیرند، آنچه که مدرس را مدرس کرد قناعت، شجاعت، صبر، عدم وابستگی به قدرت‌ها، احساس مسئولیت در برابر همه توده‌ها و تعلق نداشتن به تجملات دنیوی بود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از اقدامات دیپلماسی کشور به ویژه وزیر امور خارجه، گفت: تلاش‌هایی که وزیر امور خارجه برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه صورت می‌‌دهد، ستودنی است.

وی به سفرهای امیر عبداللهیان به لبنان و قطر و دیدار با سران مقاومت اشاره کرد و گفت: تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت از زبان عالی‌ترین مقام دیپلماسی خارجی قابل ستایش است.

آل‌هاشم، همچنین از وزیر نیرو که در اعتراض به حضور رژیم صهیونیستی در کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم در امارات آن را ترک کرد تشکر و قدردانی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، همچنین به دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی که در این دیدار رهبر معظم انقلاب به بسیجیان فرمودند جلوگیری از ۲ قطبی کردن جامعه بود. البته این وظیفه مختص بسیجیان نبوده و همه باید پای کار باشند و زیرا ۲ قطبی کاذب سودی به حال جامعه نداشته و نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha