رفع مشکلات اقتصادی در سایه توجه به شاخص‌های فرهنگ
کد خبر: 4185621
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
حجت‌الاسلام موسی‌پور بیان کرد:

رفع مشکلات اقتصادی در سایه توجه به شاخص‌های فرهنگ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: توجه به فرهنگ و شاخص‌های آن عامل رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی بوده و وجود برخی ناترازی‌ها ناشی از عدم توجه به الگوی مصرف و فرهنگ مصرف است.

حجت الاسلام محمدحسین موسی پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، امروز، 12 آذر، در جریان سفر خود به استان مرکزی و شهر اراک در جلسه شورای اداری استان حضور یافت و گفت: استان مرکزی در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش صنایع دارای ظرفیت‌های کم‌نظیری است که باید به آن توجه شود. این استان علاوه بر وجود صنایع مادر، از صنایع کشاورزی نیز برخوردارست.

وی با اشاره به این مطلب که استان مرکزی در حوزه تولیدات و محصولات کشاورزی و صنعتی دارای رتبه‌های خوبی در کشوست، اظهار کرد: ضروری است تا این ظرفیت‌ها با بهترین روش معرفی شود. بیش از هزار اثر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این استان به ثبت رسیده است که نشان از قابلیت خوب گردشگری و صنایع دستی دارد. استان شما، استانی عالم‌خیز و مهد مفاخرست که سرآمد همه آنان امام راحل است.

موسی‌پور تقویت هویت ملی و دینی را ضروری برشمرد و با بیان این مطلب که هویت، تضمین‌کننده پیشرفت کشورست و پیشرفت پایدار منهای فرهنگ امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: استان مرکزی، استان فکر، فرهنگ و اندیشه است و نگاه پیشرفت فرهنگ در کنار سایر امور بین مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرایی وجود دارد.

چالش مدیریت از دیگر مباحثی است که موسی‌پور از آن به عنوان مهم‌ترین چالش یاد کرد و افزود: تجربه 45 سال گذشته حاکی از آن است که هرگاه مدیران با روحیه جهادی وارد و صادقانه کار کردند موفقیت‌های بسیار برداشت کردیم و گواه این ادعا در حوزه‌های مختلف و دوره‌هایی همچون دفاع مقدس مشهودست. توجه به فرهنگ و شاخص‌های آن عامل رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی بوده و وجود برخی ناترازی‌ها ناشی از عدم توجه به الگوی مصرف و فرهنگ مصرف است.

وی به خدمات و اقدامات امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: ایشان عنصر قدرت نرم را در محاسبات قدرت معنا بخشیده و با استفاده از مضامین الهی رژیم طاغوت پهلوی را ساقط کرد. آن حضرت با تکیه بر اعتقاد، باور دینی و حمایت مردم و با بهره‌گیری از قدرت نرم زمینه برچیده دشمن رژیم ستم‌شاهی پهلوی را فراهم کرد. پس از پیروزی انقلاب نیز برای ساماندهی این قدرت مأموریت‌هایی به امور تبلیغی واگذار شد. خنثی کردن فتنه‌ها و توطئه‌های ایجاد شده در تیرماه سال 78 و 88 را نمونه استفاده از قدرت نرم است.

موسی‌پور به فتنه و اغتشاشات سال گذشته نیز اشاره و ادامه داد: این اتفاق بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات علیه انقلاب اسلامی بود؛ چراکه دشمنان با تمام توان و ظرفیت با فرماندهی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس وارد میدان شده و تمام رسانه‌های دنیا را در سایه دروغ بکار گرفتند. این دولت‌ها نسبت به زمین‌گیر کردن نظام اطمینان داشتند، اما علاوه بر انجام اقدامات نظامی، اطلاعاتی و امنیتی برای مقابله، حضور مردم همیشه در صحنه زمینه خنثی کردن فتنه را فراهم کرد.

این مقام مسئول به حضور 40 میلیونی مردم در سه ماهه گذشته در تشییع پیکر شهدا اشاره و اضافه کرد: با حضور دهه‌ها میلیونی مردم به دشمن ثابت شد مردم پای نظام ایستادند و با حضور خود توطئه دشمن را خنثی می‌کنند. اهم وظیفه کارگزاران نظام حفظ قدرت نظام و ظرفیت مردمی است.

وی فعالیت‌های دولت سیزدهم در امور مختلف را قابل تحسین دانست و اظهار کرد: تعدد سفرهای استانی دولت سیزدهم گواه بر دغدغه و رفع مشکلات مردم دارد. مدیران ارتباط خود را با مردم تقویت کنند. شاید در راه سختی‌هایی وجود داشته باشد، اما در نهایت برکات بسیاری خواهد داشت. خط‌مشی رئییس‌جمهوری نیز همین موضوع است و به این امر توجه ویژه دارند.

انتهای پیام
captcha