اساس فعالیت‌های جهاددانشگاهی پژوهش است
کد خبر: 4185676
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

اساس فعالیت‌های جهاددانشگاهی پژوهش است

شهردار مشهد گفت: اساس فعالیت‌های جهاددانشگاهی بر مبنای پژوهش قرار دارد و توقع ما از جهاددانشگاهی این است که همواره پیشرو باشد.

اساس فعالیت‌های جهاددانشگاهی بر مبنای پژوهش قرار داردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد، شامگاه امروز ۱۲ آذر با حضور در نمایشگاه هفته پژوهش مشهد از غرفه‌ جهاددانشگاهی خراسان رضوی و خبرگزاری ایکنا بازدید کرد. در این بازدید از از اسانس‌های «نانولیپوزومی» پایداری بالا که توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تولید شده است، رونمایی شد.

حامد حسینی، عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در توضیح خواص این اسانس، اظهار کرد: کارکرد این اسانس بدین شکل است که دیگر اسانس‌های طبیعی مورد نیاز برای تولید محصول را پایدار می‌کند و بدین‌ترتیب با افزایش پایداری اسانس‌های طبیعی، میزان مصرف آنها در محصول را کاهش می‌دهد و به این شکل توجیه اقتصادی دارد. حفظ ترکیبات مؤثره اسانس طبیعی، حفظ طعم اسانس طبیعی در طول فرایند تولید محصول و همچنین در طول مدت ماندگاری محصول و به‌علاوه دارا بودن حلالیت مناسب در محیط‌های آبی از مشخصات فنی این اسانس فناورانه است.

وی افزود: این اسانس در صنایع نوشیدنی، فرآورده‌های لبنی، داروسازی و گیاهان دارویی و محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. ما این اسانس را در ذیل فعالیت‌های نوآورانه خود در زمینه امنیت غذایی تولید کرده‌ایم، زیرا استفاده از آن سلامت محصولات غذایی را افزایش می‌دهد و اقدامات لازم برای تجاری‌سازی این اسانس و راه‌اندازی خط تولید آن نیز در دست انجام است.

همچنین شهردار مشهد در پایان این بازدید با بیان اینکه اساس فعالیت‌های جهاددانشگاهی بر مبنای پژوهش قرار دارد، گفت: توقع ما از جهاددانشگاهی این است که همواره پیشرو باشد و امیدواریم تولیدات جهاددانشگاهی خصوصاً در حوزه صنایع غذایی ‌که از اصلی‌ترین حوزه‌های مرتبط با سلامتی مردم است، در تمام کشور مورد استفاده قرار گیرد.

قلندرشریف با بیان اینکه شهرداری در حوزه‌های مختلف مرتبط با مدیریت شهری از تولیدات جهاددانشگاهی استفاده کرده است، افزود: ما در آینده نیز این ارتباط سازنده با جهاددانشگاهی را حفظ خواهیم کرد.  

انتهای پیام
captcha