همایش ملی شعر «مرد میدان و شهدای غزه» در بیجار برگزار می‌شود
کد خبر: 4185793
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

همایش ملی شعر «مرد میدان و شهدای غزه» در بیجار برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری همایش ملی شعر «مرد میدان و شهدای غزه» در شهرستان بیجار خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش پنجم دی ماه سال جاری است.

عیسی فلاحی، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 13 آذر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: همایش شعر «مرد میدان و شهدای غزه» طی دو سال  گذشته به صورت منطقه‌ای برگزار شد.

وی به استقبال شعرای آئینی استان‌های غربی کشور از این همایش منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال گسترده از این دو دوره همایش منطقه‌ای شعر مرد میدان برآن شدیم که سومین دوره را به صورت ملی برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی شعر «مرد میدان و شهدای غزه» در شهرستان بیجار تصریح کرد: این همایش ملی نیمه دوم دی ماه سال جاری با همکاری مؤسسه فرهنگی فرهنگ شهر فاخته و انجمن ادبی امیرنظام گروسی شهر بیجار برگزار می‌شود.

وی تبیین شخصیت و ابعاد سبک زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی و یاد و خاطره شهدای غزه را از اهداف برگزاری این همایش دانست و بیان کرد: این همایش در راستای منویات مقام معظم رهبری و اهداف و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی، ارج نهادن به مکتب مقاومت و زنده نگهداشتن یاد شهیدان پرورش یافته راستین این مکتب برگزار می شود.

فلاحی با اشاره به اینکه اولین همایش ملی شعر «مرد میدان و شهدای غزه» در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود، گفت: بخش ویژه این همایش نیز با عنوان «غزه محور مقاومت و شهدای غزه» در هر قالب و سبکی آزاد خواهد بود.

وی با اعلام اینکه ارسال آثار در تمام قالب‌های شعری این همایش آزاد بوده است، افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی ابعاد شخصیتی، ارزش‌ها، اعتقادات و سبک زندگی این شهید بزرگوار و نقش این شهید سرافراز در پیشبرد اهداف جبهه مقاومت در منطقه  از موضوعات بخش اصلی این همایش بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از پذیرش آثار از طریق پیام رسان‌های ایتا و بله به شماره همراه 09366897910 خبر داد و گفت: آثار باید به صورت تایپ شده در صفحه A4 و برای هر شرکت‌کننده سه اثر است در ضمن دبیرخانه از پذیرفتن آثار تکراری و برگزیده همایش‌های قبلی نیز معذور است.

انتهای پیام
captcha