نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4185867
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) در بوشهر برگزار شد

نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) با تقدیر از صاحبان ۱۵ اثر برتر و ۱۵ اثر شایسته تقدیر حوزوی و دانشگاهی امروز، 13 آذرماه در مصلای نمازجمعه بوشهر برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری

به گزارش ایکنا از بوشهر، نهمین کنگره علمی پژوهشی آیت‌الله سیدعبدالله بلادی بوشهری(ره)، امروز، ۱۳ آذرماه در مصلای نمازجمعه بوشهر واقع در محله ایثار منطقه یک این شهر برگزار شد و صاحبان ۱۵ اثر برتر و ۱۵ اثر شایسته تقدیر حوزوی و دانشگاهی تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی، دبیر کنگره و امام جمعه موقت بوشهر گفت: تعداد ۳۰۴ اثر شامل ۱۶۴ اثر از حوزه علمیه خواهران، ۴۰ اثر از حوزه علمیه برادران و ۱۰۰ اثر از دانشگاه‌های استان بوشهر به دبیرخانه‌های کنگره ارسال شده است که پس از داوری و ارزیابی تعداد ۱۵ اثر برتر و ۱۵ اثر شایسته تقدیر انتخاب شدند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر نیز در این کنگره علمی با اشاره به نقش روحانیت در مناطق دشتی، تنگستان، دشتستان و کنگان استان بوشهر در تحولات علمی پژوهشی در جهان اسلام اظهار کرد: قریب به هفت سال است که روی این موضوع تحقیقات فوق‌العاده عمیق در یک جغرافیای وسیع صورت گرفته که محصول آن یک کتاب است که به جامعه پژوهشگری و تحقیق ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین دانش کتاب‌شناسی و نسخه‌شناسی یک دانشی است که از دیرباز از یونان آغاز شده و با بررسی کتاب‌ها و نسخه‌ها در این رابطه، دو دانش کتاب‌شناسی و نسخه‌شناسی در جهان تأسیس شده است. نسخه‌شناسی در ابعاد مختلف ساختار کتاب همچون نویسنده و موضوع، تاریخ، قطع و شیوه چاپ از جهات مختلف بررسی کردن است و آثار این کار در نسخه‌شناسی بسیار بالاست.

سلیم المنتصر، رابط انصارالله یمن در جبهه مقاومت نیز در نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) با قدردانی از ملت بزرگ ایران اسلامی به جهت حمایت از یمن، گفت: خدا را شاکریم که به ما نعمت جمهوری اسلامی ایران را بخشید و انقلابی اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) باعث شد که ثمره این انقلاب در دیگر کشورهای مقاومت نیز ایجاد شود.

وی با درود به شهدای مقاومت و دفاع مقدس ایران گفت: ما یمنی‌ها اعتقاد داریم که در طول تاریخ سه انقلاب به وجود آمده و خواهد آمد، در مرحله اول قیام امام حسین(ع) بود و در مرحله دوم انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و بعد با هدایت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و سپس انقلاب ظهور حضرت مهدی(عج) است که اینها به یکدیگر متصل هستند.

رابط انصارالله یمن در جبهه مقاومت افزود: در طول سال‌های گذشته برخی کشورهای عربی به ما حمله کردند و برخی هم سکوت کردند اما جمهوری اسلامی ایران در کنار ما ایستاد؛ در یمن اعتقاد ما به عبدالملک حوثی به عنوان رهبر مقاومت است و در کشور لبنان سید حسن نصرالله؛ اما رهبر امت جهان اسلام حضرت آیت‌الله خامنه ای است.

المنتصر بیان کرد: امروز شاهدیم که در فلسطین و غزه زنان و کودکان با جنایت‌های رژیم صهیونیستی کشته و به شهادت می‌رسند اما از یک طرف می‌بینیم به برکت جمهوری اسلامی، فلسطین که قبلاً با سنگ در برابر اسرائیل مقاومت می‌کرد امروز با موشک در حال مقاومت است، این همان پیروزی و رستگاری است.

وی با بیان اینکه یمنی‌ها عاشق ایران و ایرانی هستند گفت: کل جهان امروز به ایران و یمن و فلسطین به چشم عزت و بزرگی نگاه می‌کند؛ ایران عمود خیمه جبهه مقا‌ومت است و امام خامنه‌ای رهبر این مقاومت است. برای ما روشن است که حرکت بر مدار آنچه امام امت اسلامی تشخیص می‌دهد خیر و صلاح ما را تضمین می‌کند؛ این رابطه در زمان امامت امام خمینی(ره) و هم بعد از ایشان تاکنون جریان داشته است.

المنتصر افزود: همه رزمندگان مقاومت، به واسطه تمام دستاوردها و پیروزی‌های بزرگ، بعد از توفیقات الهی، خود را مدیون راهبری‌های حکیمانه و مدبرانه امام خامنه‌ای می‌دانیم.

گفتنی است، آیین رونمایی از پوستر کتاب «الاسناد» اسناد و آثار روحانیت استان بوشهر در طول تاریخ، امضای طومار حقوقی در اعتراض به جنایت رژیم صهیونیستی و سکوت مجامع حقوق بشری توسط مردم ولایتمدار بوشهر از دیگر برنامه‌های این کنگره علمی - پژوهشی بود.

نهمین کنگره علمی پژهشی آیت‌الله سیدعبدالله بلادی بوشهری(ره)

 

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
captcha