امیرچقماق و مسجد جامع یزد نورپردازی می‌شوند
کد خبر: 4186145
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳

امیرچقماق و مسجد جامع یزد نورپردازی می‌شوند

شهردار یزد با اشاره به نورپردازی تعدادی از بناهای فاخر شهر یزد گفت: مجموعه امیرچقماق و مسجد جامع از جمله بناهایی هستند که تا ایام دهه فجر نورپردازی خواهند شد.

ابوالقاسم محی الدینی، شهردار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد، 14 آذرماه در ویژه‌برنامه صدای شهر گفت: نخستین جلسات ستاد تسهیلات نوروزی از نزدیک به سه هفته قبل تشکیل شد و با تعریف ساختار و صدور احکام مربوط به اعضای این ستاد، برنامه‌ریزی‌های اولیه برای اقدامات سازمان‌ها و مناطق مختلف شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: وقتی به روزهای آخر سال نزدیک می‌شویم، شهر رنگ و بوی جدید و نوروزی به خود می‌گیرد اما اینطور نیست که تمامی فعالیت‌های ستاد در روزهای پایانی سال انجام شود. همانند خانه تکانی‌هایی که مردم انجام می‌دهند، رنگ و بوی فعالیت‌هایی که برای نوروز انجام می‌شود در روزهای پایانی مشخص می‌شود.

محی‌الدینی بیان کرد: یکی از بخش‌های اصلی که در ارتباط با ستاد تسهیلات نوروزی در نظر گرفته شده و همه ساله این بخش مورد توجه قرار می‌گیرد، بحث زیباسازی، رنگ‌آمیزی و گل‌کاری است. این اقدامات برای ایام نزدیک به سال جدید انجام می‌شود و با توجه به اینکه فصل طولانی برای گلکاری‌های فصلی در شهر یزد نداریم، این گل‌ها از اوایل اسفند تا اواخر خرداد امکان کاشت دارند و پس از آن شرایط اقلیمی مانع از آن می‌شود.

شهردار یزد یکی از اقدامات در نظر گرفته شده برای نوروز امسال را در حوزه نورپردازی دانست و گفت: امسال چند بنای فاخر شهر یزد نورپردازی می‌شود که قطعاً جلوه بسیار خاص و ویژه‌ای به این بناها در شب بخشیده می‌شود. یکی از این بناها مجموعه امیرچقماق و همچنین مسجد جامع است که تا ایام دهه فجر از نورپردازی این بناها بهره‌برداری خواهد شد.

وی از نورپردازی ساختمان شهرداری یزد خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر آن برخی از پل‌های عابرپیاده هم نورپردازی می‌شود و در کنار آن رنگ آمیزی‌های گسترده‌ای هم در سطح شهر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha